Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit nu op m`n stage hier en heb een probleempje met een pc.
Ik heb er een nieuwe atx voeding in gedaan , dan gaat het stand-by lampje ( rood ) branden op het moederbord maar verder gebeurd er niks.
( dikke brede aansluiting op MB , en de rest naar CDROM HDD etc )

Ik heb al diverse dingen geprobeerd zoals geheugen vervangen en processor maar het had geen effect.

Het probleem is dus gewoon dat de pc niet aan gaat , wie o wie kan me helpen ? :(

groet

( PS : INTEL )

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
Andere voeding geprobeerd?
Alle stekkertjes op moederbord goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja , andere voeding ook geprobeerd ( voeding was net nieuw )
En volgens mij is het enige wat op het mb moet is die DIKKE stekker van ca 5 CM breed ..

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
Hij zegt dat hij een andere voeding heeft geprobeerd ;)

Heb je exact hetzelfde probleem als met de oude voeding ? Dan is gewoon je mobo afgestorven O-)

Gaan er wel fans draaien en piept er iets ? Gewoon ff testen wat hij wel en wat hij niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee , ALLEEN het rode lampje brand :'(

En de voeding is vervangen omdat hij was doorgebrand .. mischien dat die schade heeft achter gelaten ? :r

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 09:10:
En volgens mij is het enige wat op het mb moet is die DIKKE stekker van ca 5 CM breed ..
Hoe denk jij dan dat de power en resetswitch werken ? :+

edit:
lees eerst even de documentatie van je mobo fatsoenlijk door aub..... veel s6 iig!!!

[ Voor 15% gewijzigd door under-world op 12-11-2003 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem , die is er niet.

Er is ook zo`n stekker van [ ] < in zo`n vorm ongeveer met 4 pinnen , moet die erook op ? :D

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 09:10:
Je hebt ook een aantal dunnere stekkertjes. Die moeten ook op je mobo. Anders werkt je reset en aanknop niet. ;)

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

Geef eens door welk MB je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
:?
MADG0BLIN schreef op 12 november 2003 @ 09:20:
[...]

Je hebt ook een aantal dunnere stekkertjes. Die moeten ook op je mobo. Anders werkt je reset en aanknop niet. ;)
Die ga ik bij een voeding change niet eruit halen 8)7

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Breed stekker heb je dus aangesloten.
Tegenwoordig heb je op de P4 moederborden ook een 4 pins 12 Volt aansluiting voor extra voeding, deze ook niet vergeten aan te sluiten.

En zoals gezegd ook de reset en power switch aansluiten op het moederbord eventueel Power en HDD LED, die twee LED's kunnen namelijk ook een code afgeven.

:: oke die laatste heb je dus niet los gehaald, maar inderdaad zou ik die 4 pins aansluiting ook maar eens gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 12-11-2003 09:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

brr..... :+

check eerst de documentatie van je mobo, heb je die niet xoek dat op internet. Heb je hem wel ga ALLES even lezen en ook de faq van het subforum processors, moederborden en geheugen. HIer staat eea in wat je zelf kan proberen. Er moeten namelijk meer stekkertjes aangesloten worden maar dit is afhankelijk van je mobo.... Verdiep je eerst even in je probleem want zo kunnen wij je niet helpen...

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 09:21:
:?
[...]

Die ga ik bij een voeding change niet eruit halen 8)7
Sorry, ik ben echt helemaal ergens anders met mijn hoofd. 8)7
Dacht ff dat je wat anders bedoelde. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik ga dat even doen en anders heeft het stage bedrijf pech :P

Bedankt jongens , er kan een slotje op.

Verwijderd

Koppel die voeding los van het moederbord en verbind pin 14 (groen) + 15 (zwart) [bijv. met een paperclip], terwijl er minimaal 1 harddisk aanhangt. Op die manier kun je testen of de voeding nog goed is. Zie ook: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Sluit hem daarna aan op je mobo en controleer of je powerswitch van je frontpaneel correct is aangesloten op je moederbord.

Indien je mobo ook deze aansluitingen heeft moeten die ook aangesloten worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/12V-P4-molex.gif

Als je iets van bovenstaande niet begrijpt kun je deze in je moederbord handleiding nalezen.

Mocht het daarna nog niet lukken kun je ook terwijl de voeding is aangesloten de pin14/15 truuk proberen, al moet je wel héél erg uitkijken om geen kortsluiting te veroorzaken.

Indien dat ook niets oplost zul je even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moeten nalopen.

Kortom:
1. Sluit dus eerst uit dat het aan de voeding ligt
2. Controleer je bedrading
3. Probeer met wiretrick
4. Loop de Troubleshooter na.

Loop altijd de lokale policy na alvorens een topic te openen. Dat voorkomt bovenstaande slowchats/crosstalks met diverse basistips. In dit specifieke geval dien je eerst uit te sluiten dat het aan je voeding ligt en is het gelijk al geen CME topic meer, maar eerder een PMG topic.
Zie: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) / PMG Beleid

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 09:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.