Toon posts:

SNF 7.2 GRE protocol (47)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om het GRE protocol door te laten op SNF 7.2. Ik draai een VPN server maar krijg de bekende error 721 wat duidt op het blokkeren van GRE.
En hoe doe ik dat?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
google had je gecheckt?

Je kan het GRE protocol dus gewoon met iptables binnenlaten / blokkeren / watjemaarwilt.

voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
   iptables --insert OUTPUT 1 
   --source 0.0.0.0/0.0.0.0 
   --destination 0.0.0.0/0.0.0.0 
   --jump ACCEPT --protocol gre 
   --out-interface eth0

iptables --insert INPUT 1 
   --source 0.0.0.0/0.0.0.0 
   --destination 0.0.0.0/0.0.0.0 
   --jump ACCEPT --protocol gre 
   --in-interface eth0

Hiervoor heb je uiteraard support in je kernel nodig, enwel het iptables module ip_gre.

[ Voor 11% gewijzigd door sebas op 12-11-2003 13:33 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad al heel wat gechecked op google maar niets bruikbaars gevonden. Nu ben ik niet goed in Linux dus weet niet zo goed om te gaan met kernel patches en het geven van commando's via de shell. Ik had gehoopt dit via de gui te kunnen doen, maar ik begrijp dat dat niet mogelijk is.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het heeft niets met kernel patches te maken, ip_gre zit gewoon in de standaard sources. Vast ook in Mandrake. Of dit al geactiveerd is weet ik niet.

En als je echt bang voor een shell commando bent, en voor alles wat je wilt doen perse een GUI nodig hebt kun je misschien beter naar een ander besturingssysteem op zoek gaan, waarschijnlijk is in dat geval ook dit forum niet de goede plek voor jou aangezien iedereen er toch wel van uitgaat dat je op z'n minst bereid bent om de shell te gebruiken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben het eens met sebas, ik weet niet of er gui-tooltjes zijn voor tunnels, maar als je met min of meer geavanceerde dingen bezig wilt gaan op linux, is enige basiskennis wat betreft de cli een vereiste. Ik krijg de indruk dat je hier gewoon je vraag dumpt, als je op google gezocht hebt, geef dan aan wat je gevonden hebt, en waarom dat niet voldeed, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 wat we hier /wel/ verwachten van een topicstart en een user in het algemeen.

Dit topic is gesloten.