[Help] Welk mobo moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben de zeer gelukkige eigenaar van een mooi systeempje. Welke gisteren gestopt is met functioneren. :'(

Na alles nagelopen te hebben, blijkt het het mobo te zijn wat roet in het eten gooit. Momenteel heb ik een Gigabyte G7VAXP.
Meestal ga ik zeer grondig op onderzoek uit voordat ik een upgrade koop, maar omdat mijn mobo gisteren stuk is gegaan, moet ik snel een vervanger/opvolger hebben. Ik ben in het bezit van een AMD 2600+ (Thoroughbred) en 512 MB Samsung DDR 2700.

Ik maak gretig gebruik van de onboard 5.1, LAN en de RAID kaart. Deze features zie ik dan ook graag terug in een upgrade. Ook wil ik graag veel overclock opties hebben.

Ik weet zelf niet helemaal zeker of ik nu voor een NForce2 (Ultra) 400 moet gaan, of misschien wel de KT600. Ik denk zelf aan de KT600 en ik heb de review op Tomshardware bekeken op http://www.tomshardware.com/motherboard/20030908/index.html.

Please help me

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ga voor de NForce2 Ultra 400, en wel op dít bordje:

[rml][ Ervaringen] DFI LanParty NFII Ultra 400[/rml]

Net een topic gestart, uberrrgeil bord dit, IDE Raid 1.5, (0, 1, en 1.5), S-ATA, 6 channel audio, FSB instelbaar van 100-300mhz, Vcore instelbaar tot 2.0V. Heerlijk bord. Zitten UV rounded cables bij, draagtas, breakoutbox. Wat wil je nog meer?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

TvL2386 schreef op 12 november 2003 @ 03:18:
Ik weet zelf niet helemaal zeker of ik nu voor een NForce2 (Ultra) 400 moet gaan, of misschien wel de KT600. Ik denk zelf aan de KT600 en ik heb de review op Tomshardware bekeken op http://www.tomshardware.com/motherboard/20030908/index.html.

Please help me
Je geeft zelf al aan dat je tussen twee soorten chipsets twijfelt, dan is het toch simpel om naar de gewenste specs onboard te kijken en welke de beste value for money biedt.
Bovendien komen uit die reviews de goede borden echt wel naar boven.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Idd, neem toch even een paar reviews door. Dan kom je er al snel achter wat de eigenschappen van de KT600 en de nForce2 zijn, en als je beslist hebt welke je wilt hebben hoef je er alleen nog maar een bord bij te zoeken wat voldoet aan jouw wensen. En dat zal je ook snel genoeg terugvinden in een review. Zie ook : Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.