Toon posts:

VMWare of Virtual PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met de volgende vraag???

Is het mogelijk om in Vmware of Virtual PC een bep. videokaart te emuleren???
standaard wordt er een S3 kaart gebruikt in VP, maar ik wil een TNT Chipset emuleren... is dit mogelijk in 1 van de 2 programma's??

PS. Dit moet gebeuren in de DOS Mode (6.22)... misschien een dos tool voor het emuleren van zo'n kaart...

alvast bedankt!

Verwijderd

Dan zou je even op de site van vmware moeten kijken. Het programma wordt veel gebruikt en kent vast een goede community er omheen.

Verwijderd

Topicstarter
hey das snel!!

dank je ik zal ff rondkijken of ik wat kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb gezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden of dit mogelijk is...
Graag hulp!

Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:38:
Nou, ik heb gezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden of dit mogelijk is...
Graag hulp!

Bedankt!
Ik vrees dat je nu teveel wil van het programma. De VMWare SVGA driver is niet DirectX capable volgens mij.

Sowieso zou ik voor retrogaming (ik neem aan dat het je daarom te doen is) andere opties inzetten, zoals DOSBox, je hebt tenslotte onder DOS in VMWare ook geen geluid.

Verwijderd

Ik gebruik zelf al een tijd VMware en is mij gelukt om onder VMware een Geluidskaart te laten decteren en af te spelen met geluid (oke het klinkt zo bagger als ik weet niet wat :P)

Maar een andere chipset als video is niet mogelijk met VMware.
Ik heb het samen met een programmeur bekeken en onderhand een dag aan gespendeerd maar niks kunnen vinden om de videokaart te veranderen.

Ik zelf gebruik VMware samen met Windows 2000 het draait prachtig, Ok Ok het geluid is bagger maar voor de rest lekker soepel.

Maar even terug komen voor je Videokaart te veranderen in VMware zelf zal niet werken en vertrouw me na een hele dag samen met een programmeur te zoeken heeft totaal niks opgeleverd.
Want ik wilde me eigen videokaart daarin laten decteren wat dus niet ging.
En een andere chipset emuleren erin wilde dus ook niet werken :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 10:31 ]

Verwijderd

De Linux versie van VMWare 4 kan DirectX ^^
Performance bij games zal wel desastreus zijn, maar de dxdiag tests worden met succes afgelegd
Pagina: 1