Boren in het plafond ?

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:25
Voordat ik dit draadje begin, zat ik even vertwijfeld te kijken in welk subforum ik
dit eigenlijk in had moeten plaatsen, schijnbaar is er geen waar het echt in past,
vandaar dan maar hier (als het elders moet merk ik het wel :) ).

Ik wil graag in mijn hobbykamer (3meter bij 3meter) een nieuw plafond maken van
schrootjes met daarin 12volts halogeenlampjes. In mijn douche heb ik al reeds
zoiets gemaakt en het lijkt gewoon harstikke goed.
Aangezien ik dit ook in mijn hobbykamer wil doen ben ik dus genoodzaakt om ook
bevestigingslatjes te monteren aan het plafond (in de douche kon het gewoon
aan de muur), en nu weet ik niet helemaal zeker wat te doen met het plafond :?

Kan ik hier gewoon gaten in boren, plugje er in, aanschroeven maar en klaar :? :?
Of heb je hier aparte pluggen of schroeven voor nodig ?
Het plafond is overigens gewoon beton.

Ik heb in de search al even gekeken maar met de zoekopdracht "boren in plafond"
kreeg ik niet echt iets concreets (wel 3000 topics :P ).

Alvast bedankt.

Mijn YouTube Channel

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Effe langs de gamma, bouwmaat, karwei or whatever langs gaan en deze vraag aan een medewerker stellen en wat voor pluggen je het beste kan gebruiken. Heb je meer kans van slagen dan hier op tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Anubis801 op 12-11-2003 02:45 ]

=/\= System Status =/\=

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Als je een beetje modern huis hebt, dan moet je wel degelijk in je plafond kunnen boren....

Bij mij geld dat ik niet dieper dan 5 cm mag gaan, maar da's een apartement...

Vraag anders even na, en kijk uit voor leidingen (netspanning) , die zijn soms ook in het plafond verwerkt...

Succes..

Verwijderd

voor betonnen muren/ plafond heb je geen speciale schroeven of pluggen nodig ( je hebt wel boortjes die speciaal hiervoor zijn: SRS boortjes) .... wat jy bedoelt is denk ik gipswanden.....

edit:
de boortjes zijn zelf gewoonlijk nooit langer dan 5 cm, en elektriciteitsleidingen raak je niet zolang je "zeg maar" 4 cm niet overschrijdt, en ja ik weet het zeker want ik ben elektro-nieuwbouwmonteur.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 02:56 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

SRS :? ik denk dat je sds bedoelt...en dat zijn niet speciale boren maar een bepaald soort bevestiging voor boren, waardoor een boor niet kan doorslippen in je boorkop (moet je uiteraard ook een SDS-kop hebben)

Verwijderd

hier al eens gekeken :*)

Verwijderd

correctie: SDS boortjes en ja, dat is een tiep dat alleen in sds boorkop past. ik doelde op een "betonboor" die sterker is dan gwone steenboortjes. ik kan me alleen niet meer herineren hoe dat materiaal heet. (op alle betonboortjes die ik heb staat sds plus.)

• tan100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Probeer gewoon een gaatje te boren (niet te diep), Als het beton te hard is of je bent niet zeker of er leidingen achter zitten, kun je misschien lijmen. Als de lijm een lange klemtijd geeft kun je het klemmen met een lange lat (of twee korte aan elkaar geschroeft).

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De term 'keilbouten' schiet mij te binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.funda.nl/extern/huistuin/img/27/101/27101397.jpg

Volgens mij ook zeer geschikt voor plafonds
Edit: oh ja, voor het boren in beton kun je de machine beter op 'kloppen' zetten ('klop/hamer' je door de kiezels) en betonboortjes gebruiken (mits je natuurlijk een klopboormachine hebt :P)

[ Voor 40% gewijzigd door 3dfx op 12-11-2003 07:00 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben nog geen plafond tegengekomen waar je met een goede huis- tuin- en keukenboor eenvoudig in kom.

Een prima en simpeler oplossing is om montagekit te gebruiken. Had zelf een houten plafond in een hal wat er na 20 jaar nog hing en toen het verwijderd moest worden kwam er een breekzijzer aan te pas om de rachels los te trekken.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Snowwie schreef op 12 november 2003 @ 02:38:
Voordat ik dit draadje begin, zat ik even vertwijfeld te kijken in welk subforum ik
dit eigenlijk in had moeten plaatsen, schijnbaar is er geen waar het echt in past,
vandaar dan maar hier (als het elders moet merk ik het wel :) ).
Non-tech meuk hoort in Stuffis Generalis. Maar aangezien je daar nog geen toegang toe hebt, sluit ik dit topic. Je wordt doorverwezen naar de FAQ van Lieve Adjes voor meer informatie over de verborgen subfora :)

In ieder geval heb je zat antwoorden/hints gekregen. Succes ermee ;)

edit:
Waarom eindig je elke regel in godsnaam met een [enter] ?? De quotes worden wel lelijk zo :|

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 12-11-2003 07:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.