Vervangen Sennheisser hoofdtelefoonsnoer, moet dat zo duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Eigenlijk een hele simpele vraag, ik heb een Sennheisser HD580 hoofdtelefoon, daarvan is het snoertje niet zo lekker en ik heb van mijn huisgenoot de draad van zijn (simpele en niet zo dure) sennheisser hoofdtelefoon geleend, maar die wil-ie terug hebben. Nu heeft Jag tijdelijk mijn hoofdtelefoon en hij heeft een nieuw snoertje gekocht, maar dat kostte gewoon 28(!!!!!) euro :o.

Voor 28 euro koop je volgens mij met een beetje zoeken een complete koptelefoon waarop een draadje zit die ook prima op de HD580 past (zonder gouden connectoren en misschien ook niet 99,9999% Oxigen Free copper, maar dat verschil hoor ik met mijn 'slechte gehoor' toch niet, die goedkope draad 'klonk' in mijn optiek in elk geval prima ;)). op websites van winkels in de VS heb ik al een sennheiser gevonden die 21 dollar kost, daar zat op het plaatje precies zo'n draadje aangesloten als op mijn HD580 (en volgens mij passen al die sennheisser draadjes in elke hoofdtelefoon), dus je zou denken dat het goedkoper moet kunnen.

Ik heb nu eens op internet lopen zoeken naar sennheisser hoofdtelefoonkabels (er moeten toch wel klonen zijn die ook passen), maar ik kom niet echt iets tegen, audiozaken verkopen/bestellen alleen de originele en zelfs het goedkope electronicaonline is duur (daar is die draad van 28 euro besteld).

Concreet: Weet iemand of je uberhaupt ergens goedkoper die draden kan bestellen, ik vind het echt belachelijk dat je bijna 30 euro (zestig gulden!) moet betalen voor een snoertje |:(. Zijner ergens goedkopere alternatieven vindbaar? Als iemand dat weet, vind ik dat wel interessant, voor mij/Jag is het niet nuttig want hij heeft er nu al een besteld, maar ik ben gewoon benieuwd en het is wel nuttig om deze info voor andere senheisser bezitters te kunnen vinden hier :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Is het snoertje niet zo lekker of de stekker?

Als het snoer niet meer goed is zou ik ik zeggen, pak de soldeerbout en maak een nieuw snoer. Knip zo kort mogelijk af tot aan je stekker, idem voor het eind aan de koptelefoon. Soldeer hier tussen een nieuw draad en maak af met 2 stukjes krimpkous ?

Of denk ik nu zo simpel en goedkoop?

Ik heb in het verleden Sennheiser hoofdtelefoons gehad met een vage din connector en ik weet hoe DUUR ze zijn en nog steeds. Helaas nog nooit een goedkoop adresje gevonden voor een nieuw kabeltje.

edit:

Oja, zie je topic title.. Ssenheisser? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 12-11-2003 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Nee, zoiets ga ik echt niet doen. Dat overleeft nog geen dag. Het moet echt stevig zijn namelijk. Het wil nog wel eens gebeuren dat je ergens achter blijft hangen met je kabeltje -> daar gaat je soldeer en krimkous :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op 12 november 2003 @ 02:31:
Nee, zoiets ga ik echt niet doen. Dat overleeft nog geen dag. Het moet echt stevig zijn namelijk. Het wil nog wel eens gebeuren dat je ergens achter blijft hangen met je kabeltje -> daar gaat je soldeer en krimkous :P.
Is die Sennheiser kabel tegenwoordig dan zo beroerd??

GoT, ik heb mijn huidige Sony hoofdtelefoon weet ik niet wat hoe mishandeld (rolstoel over en weer op de kabel, dagelijks, ruk aan de draad omdat ie te strak is, nog een ruk om uit de headphones gat te rukken om een passage op de speakers te horen, enzovoort. Ik ben niet zuinig op de kabel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 19894 schreef op 12 november 2003 @ 03:08:
[...]

[...]

rolstoel over en weer op de kabel...
Rolstoel? Bedoel je niet een bureaustoel (met wieltjes)? :D

Maar ik heb een eenvoudige Sennheiser (nergens dubbel s) HD400 en die heb ik ook ongeveer net zo mishandeld als die Sony van jou, wat de draad betreft. Er is nog steeds niks mis mee, dus die draad van mijn Sennheiser is gewoon goed. Ik kan mij wel voorstellen dat bij zo'n duurder model waar de draad los kan/met een stekkertje vast zit, er op gegeven moment speling in komt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op 12 november 2003 @ 03:36:
[...]
Rolstoel? Bedoel je niet een bureaustoel (met wieltjes)? :D
ROLSTOEL zelfs :o (in mijn vriendenkring is er iemand die een rolstoel nodig heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

yup, ik heb ook de 580 en mijn 2e snoertje begint ook minder zijn best te doen..
je moet zeg maar aan het connectortje wiebelen om het geluid weer op die kanaal te krijgen :(
en ook ik heb er toen weer 28 euro voor betaalt :(
is imo nogal duur voor een kabel van 3 meter (oid)
maar ik heb dus ook geen kloon oid kunnen vinden |:(

ik heb trouwens meer mensen problemen hebben met dat kabeltje..

ik heb 'm al sinds 2000 en ben alweer toe aan mijn 3 kabel..
dus 1 kabel gaat oneveer 1.5 jaar mee...
veel te korte levensduur imo..

[ Voor 25% gewijzigd door Ra5a op 12-11-2003 03:59 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

damn, ik had een kabeltje voor mijn hd500 voor 17 euro... dus het kan wel goedkoper..

maar op een koptelefoon van 280 gulden toendertijd is 17 euro ook niet zoveel eik

het was dus wel een officieel sennheiser kabeltje

[ Voor 14% gewijzigd door Bezulba op 12-11-2003 09:09 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02-2023
Tjonge, ik wist dat sommige kabeltjes problemen konden geven, maar er *drie* verslijten? Ik heb zelf nog steeds de originele van mijn HD 580, nog nooit problemen mee gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

ik heb ook een senheisser koptelefoon en ook probleem met het snoer... net de plug vervangen (zie mijn andere topic ;) )
Maar het is dus echt het snoer. Heb al veel mensen hierover gehoord...
dus blijkbaar zijn de kabels van sennheisser ronduit belabberd!!
Tock slecht voor zulke prijzige koptelefoons.... :(

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

kazz1980 schreef op 12 november 2003 @ 09:36:
Laatst ging ik opeens staan terwijl ik m'n HD-455 nog op had. Ik strok daardoor zo allemachtig hard aan het snoertje dat 1 van de oorschelpen eraf brak. Gelukkig kan je die weer terug klikken, en ondanks dat de 3,5mm jack scheef is getrokken werkt alles nog steeds. Dus ach... ik kan niet zeggen dat de kwaliteit belabberd is.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Varienaja schreef op 12 november 2003 @ 09:52:
[...]
Laatst ging ik opeens staan terwijl ik m'n HD-455 nog op had. Ik strok daardoor zo allemachtig hard aan het snoertje dat 1 van de oorschelpen eraf brak. Gelukkig kan je die weer terug klikken, en ondanks dat de 3,5mm jack scheef is getrokken werkt alles nog steeds. Dus ach... ik kan niet zeggen dat de kwaliteit belabberd is.
Tja.. ik hoor van velen dat ze problemen hebben...
Dat betkend niet dat het bij iedereen misgaat, maar over het geheel genomen zijn de kabels dan niet betrouwbaar...

Ik ben ooit op de kabel gaan staan terwijl die gespannen stond. Ook plug scheefgetrokken...Niks aan de hand!!

Nu een hele tijd later is mn rechter speaker spontaan uitgevallen terwijl de koptelefoon gewoon ongebruikt ergens lag...
Dat hoort niet te kunnen lijkt me...

[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 12-11-2003 10:12 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
[...]
LOL :D Bij mijn HD400 is ook een oorschelp afgebroken (ben er een keer op gaan staan dacht ik). Ik kan hem idd terugklikken, maar het blijft niet echt goed zitten. Toch een keertje die verbinding goed vastlijmen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
kazz1980 schreef op 12 november 2003 @ 09:36:
Tock slecht voor zulke prijzige koptelefoons.... :(
Mwah, dat zou ik niet meteen willen zeggen. Ik ben echt al talloze keren met mijn donders zware bureaustoel over het snoer heengecrossed, ben stevig blijven hangen in de trein achter hetelfde snoer, en struikelde een keer zo hard dat de 3,3 mm jack-verdeelplug uit mijn geluidskaart wegkon omdat hij te krom was...

Em dat snoertje is nog steeds flex, dus slecht, mwah, niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Slecht misschien niet, duur wel :P
Anoniem: 19894 schreef op 12 november 2003 @ 03:08:
[...]

Nou nee, maar als je zelf twee kabels aan elkaar gaat solderen, gaat dat nooit sterk genoeg zijn om de ernstige mishandeling die een kopetelefoonkabel moet ondergaan hebben. Of ligt dat aan mijn soldeer skills :P ?

[ Voor 86% gewijzigd door Jag op 12-11-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij mijn Sennheiser zit er ook zo'n los snoertje aan. Aan de kant van de 'cans' zit een 2,5mm jackplug en aan het uiteinde een 3,5mm jack. Die kun je toch gewoon los kopen (voor een paar euro heb je heus wel goede) en dan een stukkie draad erbij (kun je ook zo duur maken als je wilt) en solderen maar. Dat wordt prima stevig hoor (je moet idd wel een beetje netjes kunnen solderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik kan best wel netjes solderen, maar de HD580 maakt gebruik van een kleine connector die niet los te krijgen zal zijn. Dan moet je twee kabels aan elkaar gaan solderen, maar dat wordt gepruts.

Zoiezo allemaal te laat, morgen ligt dat snoertje op de mat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 15:52
TheLemon schreef op 12 november 2003 @ 19:03:
Bij mijn Sennheiser zit er ook zo'n los snoertje aan. Aan de kant van de 'cans' zit een 2,5mm jackplug en aan het uiteinde een 3,5mm jack. Die kun je toch gewoon los kopen (voor een paar euro heb je heus wel goede) en dan een stukkie draad erbij (kun je ook zo duur maken als je wilt) en solderen maar. Dat wordt prima stevig hoor (je moet idd wel een beetje netjes kunnen solderen).
houd er wel rekening mee dat de plug van de 590 aan de can heel smal is, een gewone radio piet plug gaat waarschijnlijk niet passen.
Maar idd, daar is altijd iets op te verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja klopt, dat is een 2,5mm aan mijn HD210, zal bij de 590 wel dezelfde zijn...(meeste mensen kennen alleen de 3,5mm en 6,4mm jacks). Maar die is wel te krijgen hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door TheLemon op 12-11-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ja, maar een 2,5mm plug is te dik voor die aansluiting. Bij de Sennheisers zit er een soort gleufje in. Ik heb het ook al eens geprobeerd. Maar toen ik toch maar een origineel kabeltje heb gehaald heb ik volgens mij indertijd 10 gulden betaald.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[...]
dat heb ik dus ook gehad met mijn hd580 en bij mij dee ie het vervolgens ook goed..
maar na een tijdje (ik weet niet hoelang) begong ie toch zijn verbinding te verliezen..
verder ben ik er zeer tevreden mee hoor...

Imperfectionist.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:03

JWO

ik snap niet hoe jullie die dingen kapot krijgen :P ik heb sinds 1999 een HD570, ik rij er nogal vaak met m'n stoel over heen, loop te ver weg en dat soort stunts maar ding is niet stuk te krijgen..

• Pastinakel
  • Laatst online: 17-06 17:25

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Mail eens met Sennheiser met een leuk verhaaltje over je snoer. Misschien krijg je wel een nieuw snoertje.
Vorige week viel mijn koptelefoon op de grond (75 centimeter ofzo, niet echt heel hoog) => geen geluid meer rechts.
Daar baalde ik behoorlijk van dus ik probeerde de behuizing open te krijgen. Wilde niet en na 5 minuten in een vlaag van woede die behuizing opengebroken. Wat zie ik? Dat speakertje zit dmv een stekkertje vast aan het snoer. En dat stekkertje was los gegaan.
Nog steeds lichtelijk kwaad gemailed naar Sennheiser dat ik het een ontwerpstommiteit ("desig stupidity") vond om een stekkertje te gebruiken als de behuizing niet (fatsoenlijk) open kan.
Ik kreeg een mailtje terug dat ik niet zo dom moest doen en dat hun certified engineers zeer bekwaam zijn in het open maken van Sennheisers dus dat ik dat maar aan hun moest overlaten. Maar ze boden me wel een nieuw kapje aan. ;)
(niet aangenomen trouwens, ik vind em nog niet stuk genoeg om er een nieuw kapje op te zetten)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb al jaren een Sennheiser HD480II (al een jaar of 15 denk ik), en laatst ff een grote verjongings beurt gegeven (nieuwe hoofdband en oorkussens).
Ik heb daar ook wel geteld 2 keer een nieuw snoer voor moeten kopen. Omdat het snoer achter een deurklink bleef hangen terwijl ik nogal hard liep... Dat was trouwens binnen 1 jaar na aankoop.
De tweede keer had ik geloof ik een draadbreukje direct bij de oorschelp. I.i.g. zijn beide snoeren nu ingebruik als jack naar tulp snoer, en dat doen ze boven verwachting goed (geen brom of ruis te bekennen).

Ik weet niet wat die snoeren bij ons in de winkel kosten, maar €28,- vind ik ook wel erg veel.

Maar mijn mening over Sennheiser (zowel persoonlijk als professioneel) is dat ik geen beter merk ken. Ze hebben voor hun prijs verre weg de beste geluidskwaliteit en zijn in mijn ogen ook erg duurzaam (alleen het vervangen van de oorkussen kwam door de leefdtijd, de snoeren en hoofdband waren het gevolg van verkeerd gebruik door onder getekende... 8)7)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40
Veelal is het kabeltje wel goed, maar zijn de pennetjes op de connector en de draadjes in de hoofdtelefoon zelf wat gecorrodeerd (was iig bij de HD580 van mijn vader zo).

ff de pennetjes met wat contactspray schoonpoetsen. Dan de hoofdtelefoon even open maken (gaat vrij makkelijk) en de contactdraadjes (simpel te herkennen) ook ff oppoetsen. Dan ben je iig van dat gekraak af.
En ja: de contactjes in de hoofdtelefoon zelf zijn nogal dubieus.... :P

Ik wel een audiofiel verantwoord snoer voor de 580/600 te koop. Maar die is 5x zo duur als het originele sennheiser snoertje >:)
Het origineel kost overal tussen de 20 en de 30 euro:
http://www.google.com/search?q=sennheiser+81435

Edit:
De officiele sennheiser prijs is 21 euro ex btw, is 25 inc:
http://www.sennheiser.nl/...nheiser%20%20(010803).pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond op 13-11-2003 14:53 ]

• Jag

Jag

Bij mij was het iets anders: ik had een gewoon normaal werkend kabeltje, alleen die was van iemand anders. Die moest ik terug geven en daarom had ik een nieuwe.
JvS heeft als het goed is de kapotte kabel, maar dikke kans dat ie die al weggeknikkerd heeft of kwijt is.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
had je al bij de conrad.nl gekeken of op http://electronicaonline.nl/

dan koop je gewoon een stekkertje en een snoertje en je soldeerd het geheel in elkaar en klaar :?

[ Voor 43% gewijzigd door hilbren op 13-11-2003 16:01 ]

• Jag

Jag

Ik koop hem bij electronica online :P. En zoals ik al zei, het zijn niet echt standaard connectoren, die zal je niet los kunnen kopen ben ik bang.
Pagina: 1