• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een iPod (nieuwe model, 20GB). Ik ben supertevreden over het apparaat, maar ik begrijp iets niet helemaal:

Ik gebruik mijn iPod altijd wanneer ik met de trein naar school ga (das ongeveer een uur). Ik heb er op dit moment 140 nummers op staan en deze luister ik voornamelijk met 'shuffle' aan. Vaak gaat dit prima, maar ik heb al een stuk of 10 keer gehad (in een maand tijd) dat na een uur mn iPod afslaat. Wanneer ik dan kijk blijkt de accu leeg te zijn. De speler voelt ook zeer warm aan! Dit doet mij vermoeden dat de HDD van de speler gewoon continu aan het draaien is, in plaats van een aantal nummers inlezen en daarna uit gaan...

Nu dacht ik eerst dat dit aan de shuffle functie kon liggen, maar wanneer ik deze uitzet kan ik dezelfde problemen ook krijgen.. Inmiddels staat ook backlight uit, maar nog steeds gebeurt het af en toe dat ik na een uur al zonder muziek zit :(

Ik controleer altijd goed of de accu helemaal is opgeladen, dus dat is het probleem niet. Als laatste punt wil ik zeggen dat ik nooit een nummer skip, dus in principe zou hij gewoon zn buffer moeten kunnen gebruiken...

Kortom:
- Waarom wil de HDD de hele tijd draaien?
- Waarom treedt het probleem soms wel op, en soms niet?
- Zijn er meer mensen met deze problemen (en is er een oplossing voor?)

P.S. Ik werk onder Win XP met iTunes (maar dit zou eigenlijk niets uit moeten maken)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Ik snap je probleem maar ik heb niet lang genoeg nagedacht voor een oplossing.Want ik neem aan omdat jehem nog niet zo lang heb, dat jenog steeds garantie heb??....en als je dat heb dan wordt dat probleempje van jou kosteloos opgelost.....Is misschien wel handiger om te doen ipv gelijk een topic te openen.Dit is voor als je hopeloos ben en dat niemand meer kan helpen..en ik neem aan dat het een kleine hardware defect is die de fabrikant wel kan oplossen

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik snap wel dat niet zomaar overal een topic voor geopend dient te worden, maar ik ga pas terug met een apparaat wanneer het niet meer werkt.

En dát is nu juist de reden waarom ik hier mijn vraag stel: ik weet gewoon niet zeker of mijn iPod wel stuk is. Het is alleen maar dat die harde schijf soms blijft draaien. Dit zou er in mijn ogen op duiden dat het softwarematig is op te lossen en dus geen defect aan de hardware is (en dus heb je niets aan garantie). Ik heb enkele weken geleden de nieuwste firmware (v2.1) erop gezet. Helaas had ik mijn iPod pas 2 dagen toen deze firmware uitkwam, zodat ik niet weet of hij vóór de upgrade het probleem ook al had.

Ik ben dan ook op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen, of mensen die aan de hand van dit verhaal iets zien wat ik fout doe. Mocht blijken dat mijn probleem geen 'standaard' iets is, dan ga ik inderdaad maar eens met Apple praten... :(

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, ware het niet dat ik mn iPod al bijna een jaar heb en de problemen pas een paar weken aan de gang zijn. Ikzelf merk niet echt op dat de HDD blijft draaien, of dat ie _overdreven_ warm wordt, maar het is wel zo dat ie gewoon afslaat.

En dit is ook niet na 10, maar hij houdt het tegenwoordig hoogstens 2 uur vol, maar het komt ook al na een uur voor, of soms zelfs als ik hem van de firewire afhaal, controleer (alle streepjes vol), daarna even laat liggen, weer terug ga om tekijken, dat ie meteen al low battery geeft.

Ik heb hem dan ook maar ter reparatie teruggebracht 2 weken terug, en hij is inmiddels doorgestuurd naar de importeur. Volgens de reparatiestatus kan dat wel 4 weken duren voordat er ook maar naar gekeken wordt :(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Duurt dat repareren&onderzoeken zo lang?? Ik heb zelf de 15 Gb versie van die nieuwe Ipod, de achterkant wordt idd wel warm als je em een tijdje aan hebt staan. Probeer de Ipod eens niet via de firewire te laden maar gewoon via het lichtnet, gewoon een nachtje laten laden. Soms heb ik het gevoel dat het laden via firwire niet helemaal goed gaat :O

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Laden via het lichtnet is idd wel een goed idee om een keer te testen, maar toch blijf ik vermoeden dat mijn HDD gewoon niet afslaat... Mijn iPod is dus wel helemaal opgeladen als ik op play druk, maar omdat mijn HDD niet af lijkt te slaan is het logisch dat de accu na een uur harddisk activity leeg is.
Mijn iPod is namelijk écht heel erg warm als ik dit probleem heb...
En dat blijf ik zo irritant vinden: hij heeft lang niet altijd die problemen.. |:(

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
De service van Apple is gewoon goed te noemen en de mensen die je aan de lijn krijgt weten er ook aardig wat vanaf. Het nummer wat je moet bellen staat ergens in een topic hierzo in Gadget Talk. Ik was er namelijk ook naar opzoek maar kon het nergens vinden op de Apple site.

Als je hem wegstuurt ben je hem maximaal 4 dagen kwijt, dat was bij mij dus het geval. Netjes opgehaald door DHL en weer netjes terug gebracht door DHL. :)

kleurbleur.nl

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Dan denk ik dat ik toch maar eens bij Apple ga informeren... Blijkbaar is mijn probleem niet zo 'standaard' als ik dacht/hoopte...

Verwijderd

Ik heb het zelf ook wel eens maar na een keer aan/uit zetten is het meestal wel verholpen.
Pagina: 1