Hallo allemaal,
zoals de titel al zegt kom ik er niet helemaal uit.
Wat is het geval? Ik ben bezig met een ledengedeelte voor een muziekvereniging. Op dit gedeelte kunnen de leden de agenda bekijken, nieuwsberichten lezen, adreslijsten opvragen en doorzoeken en afmelden voor gebeurtenissen. Ook is het mogelijk om persoonlijke gegevens in te vullen, welke op de adreslijst weergegeven zullen worden.
De pagina voor de agenda bestaat uit een tabel in HTML, met daarin alle punten. Voor elke maand is er een aparte pagina. Dit is hetzelfde bij het nieuws.
Verder hebben administrators (bestuur, ik
) de mogelijkheid om agendapunten en nieuwsitems toe te voegen.
Let wel, alle velden voor 'afmelden' hebben met het afmelden voor repetities en optredens te maken
. Dit was mijn fout in de uitleg!
Nu kwam ik bij het verzamelen (0e normaalvorm) op de volgende velden (beetje lang, excuses daarvoor). Onderlijnen staat voor primaire sleutel,* is repeating group:
gebruikersID
gebruikersnaam (unique)
gebruikers_status
wachtwoord
ingelogd --> nieuw!
voornaam
tussenvoegsel
achternaam
adres
huisnummer
toevoeging
postcode
gsm_nummer
e_mailadres
*datum_agendapunt
*titel_agendapunt
*beschrijving_agendapunt
*locatie_agendapunt
*tijd_agendapunt
**datum_nieuwsitem
**titel_nieuwsitem
**tekst_nieuwsitem
***afmelding_gebeurtenis
***afmelding_datum
***afmelding_reden
Volgens hetgeen ik geleerd heb kom ik op de volgende 1e normaalvorm (tabellen maken van repeating groups). Wat mij geleerd is, is dat deze altijd herkenbaar gemaakt moeten zijn naar het hoofdbestand (letterlijk uit het boek, nogal raar omschreven vind ik). Dikgedrukt is tabelnaam, schuingedrukt verwijzende sleutel
Gebruikers
gebruikersID
gebruikersnaam (unique)
wachtwoord
ingelogd --> nieuw!
voornaam
tussenvoegsel
achternaam
straatnaam
huisnummer
toevoeging
postcode
gsm_nummer
e_mailadres
Agenda
gebruikersID
agendapuntID
titel_agendapunt
datum_agendapunt
tijd_agendapunt
locatie_agendapunt
beschrijving_agendapunt
Nieuws
gebruikersID
nieuwsitemID
datum_nieuwsitem
titel_nieuwsitem
tekst_nieuwsitem
Afmeldingen
gebruikersID
afmelding_datum
afmelding_gebeurtenis
afmelding_reden
Nou, dat is een hele lap tekst, sorry daarvoor.
Wat nu het probleem is, is dat in de tabellen Agenda en Nieuws de gebruikersnaam niets te maken heeft met de rest van de velden in de tabel. Maar volgens wat ze mij geleerd hebben zou het zo toch moeten.
Normaal gesproken zou ik naar mij leraar gaan met deze vraag, maar die zit al 4 weken overspannen thuis. Nee, niet van mijn vragen
Natuurlijk zijn alle op of aanmerkingen van harte welkom!
zoals de titel al zegt kom ik er niet helemaal uit.
Wat is het geval? Ik ben bezig met een ledengedeelte voor een muziekvereniging. Op dit gedeelte kunnen de leden de agenda bekijken, nieuwsberichten lezen, adreslijsten opvragen en doorzoeken en afmelden voor gebeurtenissen. Ook is het mogelijk om persoonlijke gegevens in te vullen, welke op de adreslijst weergegeven zullen worden.
De pagina voor de agenda bestaat uit een tabel in HTML, met daarin alle punten. Voor elke maand is er een aparte pagina. Dit is hetzelfde bij het nieuws.
Verder hebben administrators (bestuur, ik
Let wel, alle velden voor 'afmelden' hebben met het afmelden voor repetities en optredens te maken
Nu kwam ik bij het verzamelen (0e normaalvorm) op de volgende velden (beetje lang, excuses daarvoor). Onderlijnen staat voor primaire sleutel,* is repeating group:
gebruikersID
gebruikersnaam (unique)
gebruikers_status
wachtwoord
ingelogd --> nieuw!
voornaam
tussenvoegsel
achternaam
adres
huisnummer
toevoeging
postcode
gsm_nummer
e_mailadres
*datum_agendapunt
*titel_agendapunt
*beschrijving_agendapunt
*locatie_agendapunt
*tijd_agendapunt
**datum_nieuwsitem
**titel_nieuwsitem
**tekst_nieuwsitem
***afmelding_gebeurtenis
***afmelding_datum
***afmelding_reden
Volgens hetgeen ik geleerd heb kom ik op de volgende 1e normaalvorm (tabellen maken van repeating groups). Wat mij geleerd is, is dat deze altijd herkenbaar gemaakt moeten zijn naar het hoofdbestand (letterlijk uit het boek, nogal raar omschreven vind ik). Dikgedrukt is tabelnaam, schuingedrukt verwijzende sleutel
Gebruikers
gebruikersID
gebruikersnaam (unique)
wachtwoord
ingelogd --> nieuw!
voornaam
tussenvoegsel
achternaam
straatnaam
edit:
straatnaam was adres
straatnaam was adres
huisnummer
toevoeging
postcode
gsm_nummer
e_mailadres
Agenda
gebruikersID
agendapuntID
titel_agendapunt
datum_agendapunt
tijd_agendapunt
locatie_agendapunt
beschrijving_agendapunt
Nieuws
gebruikersID
nieuwsitemID
datum_nieuwsitem
titel_nieuwsitem
tekst_nieuwsitem
Afmeldingen
gebruikersID
afmelding_datum
afmelding_gebeurtenis
afmelding_reden
Nou, dat is een hele lap tekst, sorry daarvoor.
Wat nu het probleem is, is dat in de tabellen Agenda en Nieuws de gebruikersnaam niets te maken heeft met de rest van de velden in de tabel. Maar volgens wat ze mij geleerd hebben zou het zo toch moeten.
Normaal gesproken zou ik naar mij leraar gaan met deze vraag, maar die zit al 4 weken overspannen thuis. Nee, niet van mijn vragen
Natuurlijk zijn alle op of aanmerkingen van harte welkom!
edit:
Nog meer aanpassing gedaan aan de hand van de posting van Johnny en Dusty. Wijzigingen zijn aangegeven
Nog meer aanpassing gedaan aan de hand van de posting van Johnny en Dusty. Wijzigingen zijn aangegeven
[ Voor 20% gewijzigd door RvL op 12-11-2003 14:22 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...