Toon posts:

php-code opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk de php-code van een website te zien te krijgen?
Zo ja, hoe kan je dit doen en hoe kan je je ertegen beschermen?

Verwijderd

nope is niet mogelijk!
Je krijgt de data geparsd te zien!

Alleen als ze inloggen via FTP kunnen ze het zien!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:15 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cat /var/www/htdocs/index.php

;)

zolang er geen ernstige lekken in de scripts zitten, en niemand fysiek toegang heeft tot de files is er dus geen mogelijkheid :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

hopen dat mod_php er een x uit vliegt :p

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Nee, tenzij de webserver verkeerd staat ingesteld. Dan wordt het script niet 'verwerkt', waardoor de code gewoon zichtbaar in je browser komt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KorZijl schreef op 12 november 2003 @ 00:18:
Nee, tenzij de webserver verkeerd staat ingesteld. Dan wordt het script niet 'verwerkt', waardoor de code gewoon zichtbaar in je browser komt.
offtopic:
Da's tof hoor, ooit eens gehad... Ff de code in de PHP's doorkijken op zoek naar mysql.php en ja hoor, daar stond mysql.php.. Goh, wat een leuke username en wachtwoord.. Zal er een FTP-tje draaien? Waarempel! Die idioot gebruikt hetzelfde username en wachtwoord ook voor de FTP.. Khad die site dus zo kunnen defacen/verklooien/weet ik veel wat :o

Heeft de eigenaar geluk gehad dat ik niet zo lame ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 12-11-2003 00:31 ]

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 23:44

Jurgle

100% Compatible

Mocht je je willen indekken tegen de hierboven beschreven mogelijkheden (PHP files anders opvragen dan via HTTP) kun je je source encoden met Turksoft MMCache, Zend's SafeGuard Suite of andere dergelijke PHP 'compilers'. Dit vereist wel dat de server deze gecompileerde code ondersteunt en er zal dus extra software op die server geinstalleerd moeten worden.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 00:14:
Is het mogelijk de php-code van een website te zien te krijgen?
Zo ja, hoe kan je dit doen en hoe kan je je ertegen beschermen?
niet op gewone manieren, tenzij er een lek is, zoals gezegd. Dit lijkt me niet echt bepaald een topic voor PHP, want het is nogal basiskennis

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.