Ik heb meerdere websites die op dezelfde server draaien. Voor die sites zijn allemaal inlogsystemen aanwezig. Dit gebeurt dor een cookie te zetten als er ingelogd word. Ik heb voor één site een oud inlogsysteem gebruikt, wat ik ooit eerder heb geschreven. Als nu de privacy-schuif van IE op 'normaal' staat (extra->internet-opties->privacy), geeft die geen melding dat het cookie niet geplaatst mag worden.
Dit inlogsysteem was echter lichtelijk ranzig geschreven (meerdere methoden om via achterdeur binnen te komen
) dus dat heb ik voor een nieuwe site volledig herschreven.
Nu geeft ie tijdens het plaatsen van de cookie, onder exact de zelfde omstandigheden wel een melding dat het cookie niet vertrouwd wordt. Ik gebruik bij beide methoden gewoon de 'setcookie()' opdracht van PHP.
Wat is hier aan de hand?
Oud systeem:
Nieuw systeem
In eerste geval staat de naam + paswoord in de php-file zelf, in tweede geval leest ie het uit van een extern bestand...
Wat is er aan de hand met IE dat ie hier onderscheid in gaat zien?
Als ik code ben vergeten die van belang is voor dit probleem, dan hoor ik dat graag...
Dit inlogsysteem was echter lichtelijk ranzig geschreven (meerdere methoden om via achterdeur binnen te komen
Nu geeft ie tijdens het plaatsen van de cookie, onder exact de zelfde omstandigheden wel een melding dat het cookie niet vertrouwd wordt. Ik gebruik bij beide methoden gewoon de 'setcookie()' opdracht van PHP.
Wat is hier aan de hand?
Oud systeem:
PHP:
1
2
3
4
5
| if( $naam == "blablabla" && md5($pass) == "blablabla" ) { setcookie("COOKIELOGIN", "loggedin"); header('refresh: 0; url=logintussen.php'); exit(); } |
Nieuw systeem
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if ( $naam == $naam_paswoord[0] && md5($pass) == $naam_paswoord[1] ) { if ( $remember == "yes" ) { setcookie("COOKIELOGIN", "loggedin", time()+31536000); header('Location: index.php?act=continue'); exit(); } else { setcookie("COOKIELOGIN", "loggedin"); header('Location: index.php?act=continue'); exit(); } } |
In eerste geval staat de naam + paswoord in de php-file zelf, in tweede geval leest ie het uit van een extern bestand...
Wat is er aan de hand met IE dat ie hier onderscheid in gaat zien?
Als ik code ben vergeten die van belang is voor dit probleem, dan hoor ik dat graag...