[PHP/Cookies]Cookies worden niet bij iedereen aangenomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik een clansite gemaakt. Hierbij kun je je aanmelden inloggen en dingen veranderen. Maar hierbij wordt gebruik gemaakt van cookies.

Ik zelf heb nog nooit problemen gehad met cookies. Maar als een ander persoon zich heeft geregistreerd, inlogt en dan ingelogt is.

En dan naar bijvoorbeeld members wil. Dan is hij spontaan uitgelogt. Ik snap hier helemaal niets van. Aan mijn code kan het niet liggen, die is vrijwel waterdicht.

Iemand een idee? Ik draai zelf Mozilla en zij Internet Explorer. Ze hebben al geprobeerd de beveiliging van IE wat minder te zetten, maar dit werkt ook niet.

Als je het zelf wilt testen is hier de link: [geen spam]http://www.art-clan.tk[/geen spam]

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

waarom maak je niet gewoon gebruik van sessies? Dan heb je zoiezo geen problemen ermee

[ Voor 2% gewijzigd door MeIsTwisted op 11-11-2003 23:34 . Reden: typo ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sessies zijn geen optie omdat ik dit al eerder heb geprobeerd met een .tk adres, Maar een .tk zet jouw site in zijn frame zeg maar. Op een of andere manier werken sessies niet.

Maar heb je een idee hoe dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:37:
sessies zijn geen optie omdat ik dit al eerder heb geprobeerd met een .tk adres, Maar een .tk zet jouw site in zijn frame zeg maar. Op een of andere manier werken sessies niet.

Ik zou het niet weten hoe het komt. Maar het valt wel op te lossen als het puur aan het .tk domein ligt.
Een .tk website laad jouw site in een frame, om hier geen last meer van te hebben moet je je site uit de frames laten 'breken'. Het enige verschil is dan dat je in de adresbalk niet meer www.domein.tk ziet staan maar gewoon het adres naar je website.

http://www.w3schools.com/...p?filename=tryjs_breakout

En dan zijn sessies natuurlijk wel een optie en veel makkelijker in gebruik dan cookies.

[ Voor 7% gewijzigd door dArtagnan op 11-11-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:13
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:37:

Jah, doordat in de nieuwere versies van internetexplorer niet standaard meer toegestaan word dat er cookies vanuit een pagina die in een frame zit gezet worden.(kwam ik ook een paar dagen geleden achter helaas)
Je zult de cookies dus buiten het frame moeten zien te zetten.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Wanneer je met frames werkt (wat bij tk dus eigenlijk gebeurd), kun je ook achter elke url de sessie-id zetten. Anders maakt hij steeds een nieuwe sessie aan en onthoud hij dus de waarden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele systeem van cookies nu al zowat af, dus om te te switchen naar sessies lijkt me ook wat overdreven.

Iemand een idee om uit het frame te breken?

Bijvoorbeeld een metarefresh in een _blank en dan dmv een javascript het andere scherm sluiten? (wel vrij onhandig :S)

Een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Laatst online: 17-09 13:13
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:56:
Ik heb het hele systeem van cookies nu al zowat af, dus om te te switchen naar sessies lijkt me ook wat overdreven.

Iemand een idee om uit het frame te breken?

Bijvoorbeeld een metarefresh in een _blank en dan dmv een javascript het andere scherm sluiten? (wel vrij onhandig :S)

Een ander idee?
Zie de reply van Koraalduivel hierboven, dat scriptje gebruik ik ook als alternatieve oplossing: http://www.w3schools.com/...p?filename=tryjs_breakout

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorn schreef op 11 november 2003 @ 23:57:
[...]

Zie de reply van Koraalduivel hierboven, dat scriptje gebruik ik ook als alternatieve oplossing: http://www.w3schools.com/...p?filename=tryjs_breakout
ohw sorry heb er overheen gelezen :|
ik heb iemand met internet explorer het laten testen
die is dus naar art.iglobal.be gegaan, en die werkt wel gewoon.

Dus ik moet hem uit laten breken.

Bedankt iedereen!

edit:

Shit, ik heb dus niet echt verstand van javascript, maar ik hier staat dus een knop waar op gedrukt moet worden.

Is het mogelijk omdat gewoon automatisch gedaan te laten worden dmv een meta refresh of iets dergelijks?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het al:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
<head>
<title>Clan Art || eSports since 2003</title>
<script type="text/javascript">
function breakout()
{
if (window.top != window.self) 
 {
 window.top.location="index.php"
 }
}
</script>
</head>
<body>
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="0;URL=javascript:breakout()">
</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 14:22
Jep... heb dit ook gehad op mijn site.
Ik gebruik onderstaande code om alleen uit de frames te breken als er iexplore6 wordt gedraaid.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
$browser = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
$brs = $_GET['brs'];

if ($brs == "ie6") {$refr = 1;} else { $refr = 0; }

if (stristr($browser, "MSIE 6.0") && $refr == 0) 
  {

$red_url = $_SERVER["HTTP_HOST"] .$_SERVER["PHP_SELF"] .'?brs=ie6';

echo "
  <script language=javascript>
  top.location=\"http://$red_url\"
  </script>";
  } else {

//LOAD FRAMESPAGINA

}

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1