Toon posts:

Is 2MB buffer te weinig voor DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me een beetje verdiept in DVD-branders. Mij valt op dat ze ,tov de snelheid, weinig buffer hebben (vaak 'maar' 2 MB). Leidt dit niet tot fouten als je bijv. op 4x fikt?

Oke, je zult geen zware multimedia toestanden moeten gaan draaien dan, of moet je je PC dan ff helemaal met rust late? (Zoals met die eerste CD-branders). Ze hebben wel burn-proof of just-link maar toch...
Ik las ook ergens dat de extra buffer in bijv. Nero goed van dienst doet.

Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Hebben ze niet tegenwoordig allemaal buffer underrun protection?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07
Al lijkt 2MB misschien weinig. Ze gaan toch geen DVD branders maken als ze niet goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Wannapuf schreef op 11 november 2003 @ 22:54:
Al lijkt 2MB misschien weinig. Ze gaan toch geen DVD branders maken als ze niet goed werken.
Ja, daar moet ik je zeker gelijk in geven.
Maar hoe werkt het in de praktijk icm andere draaiende progs?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Wannapuf schreef op 11 november 2003 @ 22:54:
Dat hebben ze wel gedaan met cd brander (lees: buffer underrun) maargoed toen was de techniek er niet.

Met de DVD-branders en computers van tegenwoordig is een buffer van 2 MB geen probleem en zal in de meeste gevallen wel voldoen. En mocht dat toch niet voldoende zijn, dan hebben we de buffer underrun protectie :)

Dus ik zou zeggen: nee dat is niet te weinig voor een gemiddeld systeem

Eve char: Warock <TEST>

• Cis
  • Laatst online: 11:34

Cis

Ik zeg ja: het is weinig. Het is echter niet TE weinig :)
Je DVD's zullen niet mislukken, maar een beetje extra buffer kan nooit kwaad om je systeem wat te versnellen tijdens het branden :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:40
ik snap niet waarom fabrikanten nou niet meer dan 2mb buffer in hun branders stoppen. van 2mb naar bijvoorbeeld 8mb, kost eigenlijk zo goed als niks extra.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Pollewob
  • Niet online
OH --> OM :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
Ik zie 't probleem niet; als ik een DVD aan het fikken ben doe ik daarnaast nog gewoon van alles op mn doos. Zou me er niet al te druk om maken, iig niet als je een beetje fatsoenlijk systeem hebt (geen stenen tijdperk stuff bedoel ik) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

PASware schreef op 11 november 2003 @ 23:03:
ik snap niet waarom fabrikanten nou niet meer dan 2mb buffer in hun branders stoppen. van 2mb naar bijvoorbeeld 8mb, kost eigenlijk zo goed als niks extra.
Zei het natuurlijk dat ze er niet een maar b.v. 100.000 maken, en dan is een verschil van 4 dollar b.v. al 400.000 op je totale plaatje.
Pagina: 1