.cue verkeerd/fout/kapot? (afvraag-topic)

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Ik heb van een bepaald spel de .bin-files gedownload (backup uiteraard), en daarnaast ook de .cue's met dezelfde naam. Als ik dit echter met Nero brand of met een Virtual drive mount, geeft ie elke keer op hetzelfde punt van de installatie een error. Met de .bin's gemount geeft ie dit verder niet, dus ik heb geen probleem meer.

Mijn vraag meer was, hóe kan die .cue nou verkeerd zijn?

dit is de cue:
code:
1
2
3
FILE "naam_van_het_spel.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

Hoe kan er nou iets fout in zijn? :?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 13:43

BaRF

bijna kerst

en hij geeft elke keer midden in de installatie ergens een error ofzo?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
code:
1
TRACK 01 MODE1/2352

dat is een Audio track (blocksize 2352) :)

maak van de cue eens dit:
code:
1
2
3
FILE "naam_van_het_spel.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2048
   INDEX 01 00:00:00

2048 is de standaard blocksize voor Mode1 en Mode2 :)

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 11-11-2003 22:56 ]

Verwijderd

corrupte Backup gedownload ? :p

• G33rt
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:56:
corrupte Backup gedownload ? :p
Lijkt me vrij stug gezien "Met de .bin's gemount geeft ie dit verder niet, dus ik heb geen probleem meer." denk je ook niet? :)

Heb het even opgezocht voor de TS:

• 2048 bytes:

Used for disc images containing only data. This block size is commonly used for mode 1 tracks.

• 2336 bytes:

Used for disc images containing data. Commonly with mode 2 tracks.

• 2352 bytes:

Used for disc images containing audio or raw data.

• 2368 bytes:

Used for disc images containing audio plus PQ sub-codes or raw data.

• 2448 bytes:

Used for CD Images containing audio plus PQ and R-W sub-codes or raw data.

Ik denk dat als je de bin mount dat dat automatisch met 2048 gedaan wordt, vandaar dat ie met de cue over de rooie gaat :)

[ Voor 62% gewijzigd door G33rt op 11-11-2003 23:00 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 13:43

BaRF

bijna kerst

ik heb hier een image van hidden & dangerous2 en die heeft dezelfde blocksize maar werkt wel gewoon :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• The Evil Brain
ahaa, wel vreemd dan dat ie op audio staat dan :?

Maar hij gaf idd steeds in het midden v.d. installatie een fout ja. En met de .bin's mounten lukte wel, dus die waren niet corrupt. Maar goed, er is me weer het een en ander duidelijk. Bedankt!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 12 november 2003 @ 12:00:
ahaa, wel vreemd dan dat ie op audio staat dan :?

Maar hij gaf idd steeds in het midden v.d. installatie een fout ja. En met de .bin's mounten lukte wel, dus die waren niet corrupt. Maar goed, er is me weer het een en ander duidelijk. Bedankt!
ehm het mounten kan vrijwel altijd.... Of je bin moet een foute checksum ofoz hebben

Het kan ook zijn dat de bin verkeerde data bevat.... Dat een van de file binnen de BIN corrupt is. In dit geval krijg je tijdens de install een vage fout... Als de cue fout zou zijn dan zou hij lijkt mij niet echt de install gaan opstarten :?

Verwijderd

met cdrwin heb je geen .cue nodig

• Ultraman
  • Laatst online: 20:03

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:19:
Met Nero ook niet, je kunt als je voor Burn Image... kiest ook de filter op all files zetten en dan de .bin kiezen. Dan kun je daarna de boel zelf instellen. Meestal moet je gewoon de Blocksize op een andere waarde zetten en Nero geeft aan als de door jou gekozen instelling niet juist lijkt. Pak je gewoon andere blocksize totdat ie werkt.

Als ie dan nog vreemd doet denk ik aan de beschadigde .bin. Kun je wel de installatie goed doorlopen als je hem installeerd als ie gemount is? Dus gewoon image op HD gemount met Deamon Tools ofzo. Als ie dan nog vreemd doet dan lijkt het me dan je .bin beschadigd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 12-11-2003 13:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

of zoek op google naar het programma bin 2 iso en converteer de bin naar iso. Ook geen cue nodig dan. Is een progje die je vanuit een command line moet uitvoeren. Zal ff zoeken zijn maar hij is er wel :)

Heb een tijdje geleden namelijk zo een zelfde iets gehad. Succes.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• The Evil Brain
dank jullie wel voor jullie hulpvaardige reacties, maar het mounten met bin ging wel goed, dus die was niet corrupt. Het ging mij meer wát er aan de cue fout was, en dat was dus de blocksize. Maar iig nog bedankt ;)

• G33rt
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:19:
Ultimateb schreef op 12 november 2003 @ 13:29:
of zoek op google naar het programma bin 2 iso en converteer de bin naar iso. Ook geen cue nodig dan. Is een progje die je vanuit een command line moet uitvoeren. Zal ff zoeken zijn maar hij is er wel :)

Heb een tijdje geleden namelijk zo een zelfde iets gehad. Succes.
willen jullie me uitleggen wat de toevoegde waarde aan het topic is van jullie posts? volgens mij vermeld te TS dat zijn bin prima werkt, en zich puur afvraagt hoe een cue werkt en waarom het dus misgaat - niet hoe hij een bin kan uitlezen, zoals je had kunnen zien wist hij dat al.
Het kan ook zijn dat de bin verkeerde data bevat.... Dat een van de file binnen de BIN corrupt is. In dit geval krijg je tijdens de install een vage fout... Als de cue fout zou zijn dan zou hij lijkt mij niet echt de install gaan opstarten
Tsja, ergens zal het misgaan met een iets grotere blocksize, iig kan ik je aanraden altijd even je cue te controleren (vooral handig wanneer je zou willen gaan branden) en wanneer nodig aan te passen en uiteraard te testen :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Afgehandeld dus ;)

Verder is het dus geen probleem om er achter te komen wat er mis is met je cue file.
Hou er wel rekening mee dat het niet stoer is om te patsen met een gedownloade versie van iets en het dan 'backup' noemen. Als het een backup was geweest had je de image zelf gemaakt en had je waarschijnlijk ook geen problemen gehad. Op jouw manier kmt het bij vele over als 'eerste hulp bij warez'. Let daar op in het vervolg aub ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.