Toon posts:

Welke Linux distributie voor een mail/webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een linux server opzetten voor het hosten van meerdere websites en e-mail domeinen. Met RedHat en rpm packages ben ik goed bekend en heb ik vrij snel een werkend systeem aan de praat. Maar vanwege de toekomstige licenties die je nodig hebt wil ik mijn horizon gaan verbreden.

Dus ik wil Debian gaan gebruiken. Is dit een goede keus? Is Debian geschikt voor een productieve omgeving? Ik heb het even snel geinstalleerd (woody). Maar wat me op viel is geen ext3, geen kernel 2.4. Waarom is dit nog zo verouderd?

Kortom doe ik er goed aan om met Debian te beginnen? En waar vind ik informatie over de verschillende management tools? apt-get ken ik maar bij de installatie zag ik ook nog enkele andere package install tool's waar vind ik deze?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21
Je hebt helemaal geen licenties nodig in de toekomst. Linux moet altijd gratis blijven, élke distributie.

Het horizon verbreden kan natuurlijk geen kwaad, en Debian is dan een hele goede keuze!

[edit]
En Debian 3.0 is toch wél Kernel 2.4 :?

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis op 11-11-2003 21:59 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

apt-get is heilig 8)

Overigens komt Debian Linux in drie smaken. De standaard versie vanaf CD is stable (woody). Deze kun je updaten naar testing (Sarge) if unstable (Sid).

Unstable is zeker niet aan te raden, maar meestal kun je met testing vrij goed uit de voeten. Debian ondersteunt zeker wel EXT3, moet je tijdens de install de BF-24 installatie pakken. Heb je ook gelijk een 2.4 kernel ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

jups gewoon de woody cd erin en dan bf24 intypen en kernel 2.4 zal gestart worden :)...

Misschien gentoo een aanrader (just kidding)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Daar hebben we een speciaal verzamel topic voor, namelijk Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3. Dus daar mag je je vraag opnieuw stellen.

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.