ik zit met het volgende probleem
ik heb een spel, waarmee je een "direct connect" sessie naar een andere speler kan maken
ik heb adsl internet, en hang achter een router
ik heb een intern netwerk (192.168.0.*)
en als er een request word gedaan naar een ip wat niet binnen deze range ligt, gaat dit request "normaal gesproken" naar de default gateway
bij dit spel, kan ik dus met een "lan network game" een direct connect maken
je kunt ook het ip adres selecteren, waarmee je wil gaan connecten
ik kan hier maar 1 ip adres selecteren, en wel 192.168.0.4 (mijn ip adres intern)
hij gaat dus alleen zoeken op het locale netwerk hier naar het ip adres wat ik intyp
ik wil dus battelen over internet met iemand, en als ik zijn ip adres intik, gaat hij zoeken op het lan hiero
is er misschien een manier of tooltje om bijvoorbeeld verkeer te regelen?
dat bijvoorbeeld reqeuests naar een bepaald ip adres in het lan ALTIJD doorgeforward worden naar de gateway??
ps. ik kan uiteraard geen proxy's oid kiezen voor een lan game
ik heb een spel, waarmee je een "direct connect" sessie naar een andere speler kan maken
ik heb adsl internet, en hang achter een router
ik heb een intern netwerk (192.168.0.*)
en als er een request word gedaan naar een ip wat niet binnen deze range ligt, gaat dit request "normaal gesproken" naar de default gateway
bij dit spel, kan ik dus met een "lan network game" een direct connect maken
je kunt ook het ip adres selecteren, waarmee je wil gaan connecten
ik kan hier maar 1 ip adres selecteren, en wel 192.168.0.4 (mijn ip adres intern)
hij gaat dus alleen zoeken op het locale netwerk hier naar het ip adres wat ik intyp
ik wil dus battelen over internet met iemand, en als ik zijn ip adres intik, gaat hij zoeken op het lan hiero
is er misschien een manier of tooltje om bijvoorbeeld verkeer te regelen?
dat bijvoorbeeld reqeuests naar een bepaald ip adres in het lan ALTIJD doorgeforward worden naar de gateway??
ps. ik kan uiteraard geen proxy's oid kiezen voor een lan game
[ Voor 9% gewijzigd door BitByter op 11-11-2003 21:46 . Reden: typo's ]