Ik heb een keer syntax highlighting aan gehad bij de editor VI. Ik log in via een workstation op de server met putty en doe zo mijn php/html etc. Alleen ik krijg het niet meer aan, weet iemand hoe ik het aan kan zetten?
code:
1
| :syntax on |
je kunt ook "syntax on" in je vimrc zetten
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
hmm werkt niet? Hij herkent het wel als zijnde een editor command maar hij doet er niks mee...deepspace schreef op 11 november 2003 @ 21:59:
code:
1 :syntax on
je kunt ook "syntax on" in je vimrc zetten
[ Voor 20% gewijzigd door Y0ur1 op 11-11-2003 22:12 ]
Misschien ben je met een nieuw bestand bezig en moet je het eerst even opslaan...? Is het trouwens niet zo dat syntax highlighting alleen in vim zit? Nouja, waarschijnlijk is vi bij jou gelinkt naar vim.YT-Croc schreef op 11 november 2003 @ 22:11:
[...]
hmm werkt niet? Hij herkent het wel als zijnde een editor command maar hij doet er niks mee...
[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 11-11-2003 22:17 ]
nah hij werkt nog niet... maar ik heb het een keer voor elkaar gehad met syntax highlighting in VI maar misschien deed putty dat wel, dat zou ook kunnen.GerbenW schreef op 11 november 2003 @ 22:15:
[...]
Misschien ben je met een nieuw bestand bezig en moet je het eerst even opslaan...? Is het trouwens niet zo dat syntax highlighting alleen in vim zit? Nouja, waarschijnlijk is vi bij jou gelinkt naar vim.
Ik ga eens MXedit proberen
Heb je wel vim (VI Improved) geinstalleerd? Volgens mij ondersteund de standaard vi editor geen syntax highlighting.
Ik denk dat vi bij hem is doorgelinkt, anders zou het het commando niet accepteren en hij zegt dat vi dat wel doet.
Moet je in Putty niet een of ander dingetje aanvinken met betrekking tot het tonen van kleuren. Tot zo ver ik weet laat die standaard zwart/wit zien.
Dat zou best kunnen, maar vi en vim zijn toch 2 heel verschillende (qua features) editors.
Nou, afaik heeft vim gewoon _meer_ functies.
@TS:
Heb je 't nu ook in je .vimrc (met punt!) gezet? Anders staat syntax highlighting weer uit als je vim afsluit en weer start.
@TS:
Heb je 't nu ook in je .vimrc (met punt!) gezet? Anders staat syntax highlighting weer uit als je vim afsluit en weer start.
Nee.Sybr_E-N schreef op 11 november 2003 @ 22:31:
Moet je in Putty niet een of ander dingetje aanvinken met betrekking tot het tonen van kleuren. Tot zo ver ik weet laat die standaard zwart/wit zien.
[ Voor 43% gewijzigd door Bergen op 11-11-2003 22:39 ]
Dit staat er als ik VI opstart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ~ VIM - Vi IMproved ~ ~ version 5.0 ~ by Bram Moolenaar et al. ~ ~ Vim is freely distributable ~ type :help uganda<Enter> if you like Vim ~ ~ type :q<Enter> to exit ~ type :help<Enter> or <F1> for on-line help ~ type :help version5<Enter> for version info |
Zit net ff door mijn vimrc te bladeren. Daar staat
Je hebt in ieder geval vim.
Oftewel, ondersteund je terminal/shell wel kleuren? Dit kan je ergens instellen in putty.
code:
1
2
3
4
5
6
| " Switch syntax highlighting on, when the terminal has colors
" Also switch on highlighting the last used search pattern.
if &t_Co > 2 || has("gui-running")
syntax on
set hlsearch
endif |
Je hebt in ieder geval vim.
Oftewel, ondersteund je terminal/shell wel kleuren? Dit kan je ergens instellen in putty.
[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 11-11-2003 22:45 ]
in die file staat bij mij syntax on!GerbenW schreef op 11 november 2003 @ 22:45:
Zoals hij in de topicstart zegt gebruikt hij PuTTY. Het enige wat in je .vimrc moet staan is:
syntax on
Maargoed, het staat ook keurig in de handleiding van vim uitgelegd.
vi doet zelf geen syntax highlighting, maar vim doet dat. Dit had je wel zelf uit kunnen zoeken, en je hebt nu denk ik wel genoeg tips om het voor elkaar te krijgen, succes!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()