[w2k]Help! Na terugzetten Image zijn mijn files verdwenen!

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Eerst even een korte uitleg hoe mijn HD is ingedeeld.
Op C: heb ik alle programma's staan, alles. (ntfs 15 gb groot)
Op D: heb ik alle data staan zoals film, muziek, maar ook m'n desktop, mijn documenten, favorieten, outlook express etc. Alles wat aan data wisselt en wat ik wil bewaren. (fat32 90 gb groot)

Nu komt het dillema. Nu heb ik net met een image van een oude C er terug op gezet (lekker cleane w2k install). En nu zijn ineens de mappen op D: m'n favorieten, desktop en héél belangrijk "my documents" leeg! Dit is echt een ramp! Gelukkig heb ik nog een backup liggen van favorieten en 2 belangrijke files die altijd op m'n desktop staan, maar in "my documents" zit zo'n beetje m'n hele digitale leven en ik heb daar alleen een hele oude backup van. Ik heb mijn image zo ingesteld dat hij dus de desktop, favorieten en mijn documenten op mijn D:\ pakt, ook na de image, alleen dit blijkt dus dit keer verkeerd te zijn gegaan :?

Nu ken ik programmas zoals Lost & Found om data weer te recoveren, nog niet mee geexpirimenteerd want ik kom er net achter dat in mijn D:\FOUND.000 7.77 gb aan files staan. Precies 10.000 files trouwens, ook apart. Maximum wat in een fat32 dir mag staan :?. Misschien dat hier dus ook mijn oude mijn documenten in staan.

Hoe tover ik die alleen terug? als ik die map kwijt ben ben ik echt een stukje 'mij' kwijt...

en ja, zodra ik die map terug heb, ga ik meteen alles backuppen!

[edit]
Kleine update. Ik heb zojuist veel topics doorgelezen over die chk files. Ze zijn bij mij allemaal 32 kb per stuk. Daarnaast is het waarschijnlijk gekomen door een reboot die plaats vond tijdens een actie van partition magic waar D: in betrokken was. Die reboot vond plaats tijdens het scherm dat partition magic bezig was in het pre opstartscherm van W2K.

[ Voor 18% gewijzigd door Ed. op 11-11-2003 23:27 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Welk imaging programma had je gebruikt? Power Quest Drive Image, Norton Ghost of anders?

Partition Magic is namelijk om partities te bewerken, maken, etc.

Voor datarecovery probeer getdataback zou ik zeggen, heb ik zelf goede ervaringen mee. Het duurt wel even als ie je schijf moet afscannen. Zorg ook dat je voldoende vrije ruimte op een andere schijf of partitie hebt, op de zelfde partitie schrijven van je gerecoverde data is NIET aanbevolen. :)

BF2 stats Systemen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Het is niet de bedoeling dat je TWEE topics opent over hetzelfde onderwerp. Er staat al een posting van je in OM waar men antwoorden geeft.

Zie dus dit topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 12-11-2003 07:38 ]

ARME AOW’er

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad... niet crossposten a.u.b.

Voor meer info:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Eén topic over hetzelfde onderwerp is meer dan zat :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.