Thy will see the light...
icje, waar denk je dat die s voor staat dan??
socket 370 is ppga en dat is wat anders als fcpga
Fuck man niemand kan mij antwoord geven.
Die stome verkopers bij ecl weten het ook niet(Waar ik die zooi moet inkopen)
Is het nou anders of niet?
Ik dacht zelf van wel maar omdat ik alleen met amd's werk weet ik het niet zeker.
Ik dacht zelf van wel maar omdat ik alleen met amd's werk weet ik het niet zeker.
Alle FC-PGA's zijn Socket 370 processors. Maar niet alle S370 processors zijn FC-PGA. De oudere S370 procs (Celeron I enzo) zijn namelijk PPGA.
sigloos
hahah weet je wat ook stom is?Op woensdag 06 december 2000 22:41 schreef 7th het volgende:
Fuck man niemand kan mij antwoord geven.
als je stomme met 1 m schrijft
er is ergens anders al een thread wat fcpga is en ppga
Mwoa, zo stom zijn die verkopers bij ECL ook weer niet hoor. Vooral Tim en Arn weten er wel wát van.
Maar wat is nou precies concreet jouw situatie? Welk artikel ben je nodig en wat wil je daar precies over weten?
Maar wat is nou precies concreet jouw situatie? Welk artikel ben je nodig en wat wil je daar precies over weten?
sigloos
de socklets zijn kwa formaat hetzelfde beide 370 pinns maar er zit ergens een verschil met een reset pin meen ik ooit gelezen te hebben..
in een fcpga socket kun je ook de ouwe cpu's zetten..
oja de rest is zo goed als hetzelfde..
alleen moet je rekening houden dat je andere coolers hebt..
s370=socket 7
fcpga=socket a
dus duron/t-bird cooler kan ook op fcpga p3 en celly2..
voor een celly 1 heb je een socket 7 cooler nodig.,.
hopelijk heb je er wat aan..
Greetz Roger
in een fcpga socket kun je ook de ouwe cpu's zetten..
oja de rest is zo goed als hetzelfde..
alleen moet je rekening houden dat je andere coolers hebt..
s370=socket 7
fcpga=socket a
dus duron/t-bird cooler kan ook op fcpga p3 en celly2..
voor een celly 1 heb je een socket 7 cooler nodig.,.
hopelijk heb je er wat aan..
Greetz Roger
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ja en nee 
Socket 370 is de aanduiding voor het socket type. 370 pins in dit geval (en daarbij natuurlijk een standaard voor hoe groot, afstand tussen de pinnen e.d.)
PPGA en FC-PGA maken beiden gebruik van de socket 370, maaarrrrrrr de signalen die over de pinnen lopen zijn anders geconfigureerd. Ze zien er dus hetzelfde uit, maar bij de een loopt signaal "A" over een andere pin dan bij de andere (fictief voorbeeldje
). Niet elk moederbord kan dit herkennen, en niet elk moederbord kan er dus met beiden overweg.
Je moet dus wel degelijk nagaan of je mobo FC-PGA onderstend of niet.
Socket 370 is de aanduiding voor het socket type. 370 pins in dit geval (en daarbij natuurlijk een standaard voor hoe groot, afstand tussen de pinnen e.d.)
PPGA en FC-PGA maken beiden gebruik van de socket 370, maaarrrrrrr de signalen die over de pinnen lopen zijn anders geconfigureerd. Ze zien er dus hetzelfde uit, maar bij de een loopt signaal "A" over een andere pin dan bij de andere (fictief voorbeeldje
Verwijderd
Helemaal waar, en PPGA is iets kleiner, daarom passen ze er ook niet in, das wel handig als je denkt van toch even proberen en zo je CPU sloopt. Toch niet zo moeilijk dit, dit is bassiskennis tochOp woensdag 06 december 2000 22:46 schreef worsie het volgende:
Ja en nee
PPGA en FC-PGA maken beiden gebruik van de socket 370, maaarrrrrrr de signalen die over de pinnen lopen zijn anders geconfigureerd. Ze zien er dus hetzelfde uit, maar bij de een loopt signaal "A" over een andere pin dan bij de andere (fictief voorbeeldje). Niet elk moederbord kan dit herkennen, en niet elk moederbord kan er dus met beiden overweg.
Ok laat ik dan maar een andere vraag stellen:
Kan je een celeron s370 566mhz in een asus cusl2 doen?
Mee eens!Op woensdag 06 december 2000 22:59 schreef _mARCO_ het volgende:
Ja.
Soms zijn de antwoorden simpeler dan de vragen.....
sigloos
Verwijderd
[zeurmode]Op woensdag 06 december 2000 22:56 schreef 7th het volgende:
Ok laat ik dan maar een andere vraag stellen:
Dan is het wel een Celeron CuMine FCPGA 566
[zeurmode]
// wiseguy mode //
Er is geen andere Celeron 566 dan de FC-PGA. De hoogste PPGA is de Celeron 533. Niet te verwarren met de Celeron 533A, da's de langzaamste FC-PGA.
// wiseguy mode //
Er is geen andere Celeron 566 dan de FC-PGA. De hoogste PPGA is de Celeron 533. Niet te verwarren met de Celeron 533A, da's de langzaamste FC-PGA.
// wiseguy mode //
sigloos
Op woensdag 06 december 2000 23:16 schreef _mARCO_ het volgende:
// wiseguy mode //
// wiseguy mode //
Oh ja?
Check de ECL verkoop lijst voor resellers.
Er staat:
s370 celeron 566mhz.
mmmm Marco heeft WEL gelijk...
533A langzaamste Celeron II (FCPGA)
533 snelste celeron I (PPGA)
533A langzaamste Celeron II (FCPGA)
533 snelste celeron I (PPGA)
Dus een Celeron 566 bijvoorbeeld is een Socket 370, FC-PGA processor.Op woensdag 06 december 2000 22:41 schreef _mARCO_ het volgende:
Alle FC-PGA's zijn Socket 370 processors. Maar niet alle S370 processors zijn FC-PGA. De oudere S370 procs (Celeron I enzo) zijn namelijk PPGA.
// edit //
En volgens mij hebben ze bij ECL die 566 nooit op voorraad.....
// edit //
sigloos
En dat klopt dus...socket370 FC-PGA is het ding (snelste socket370 PPGA Celeron is 533 Mhz)Op donderdag 07 december 2000 07:26 schreef 7th het volgende:
Oh ja?
Check de ECL verkoop lijst voor resellers.
Er staat:
s370 celeron 566mhz
Ja Ja het is al veranderd.Op donderdag 07 december 2000 07:26 schreef 7th het volgende:
[..]
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()