Toon posts:

[JAVA] Probleem bij connecten naar RMI-server icm Surboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Na wat zoeken op GoT en op Google heb ik geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. Het zit zo:

We hebben een opdracht uitgewerkt, om een messenger te programmeren, er wordt gebruik gemaakt van een Client en server, dit alles in Java, en het geheel wordt "verbonden" door RMI.

Alles werkt perfect zodra het spulletje in een lokaal netwerk wordt gedraaid m.b.v. een Draytek-router. Aangezien we ook graag over het Internet willen testen, ben ik begonnen met het er tussenuit halen van de router, aangezien de mogelijkheden om Nat-setup in te stellen al beperkt waren vanwege de combinatie : Wanadoo, Motorola Surfboard-moden, Vpn en l2tp, router.

De huidige situatie is dus dat de server pc, wel kan worden gepinged, op het externe ipadres(dit is het ipadres van het surfboard modem), nu wil ik dus graag de Rmi server gaan testen, dit zal gaan via poort 10001. Maar het modem stuurt de Requests van de clients die van buitenaf trachten te verbinden niet door naar het ipadres van server-pc(verkregen van het surfboard-modem).

Nu is dus mijn vraag, wie kan mij vertellen wat ik kan doen om toch te kunnen testen over het Internet?

Bvd,

Ton

P.s. (Ik heb dit topic in P&W gezet, als het meer naar de netwerk-kant neigt te gaan, dan gaarne verplaatsen)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:17
Even voor de duidelijkheid: Doordat je de router er tussenuit hebt gehaald heeft je server dus het ip adres wat je van wanadoo krijgt?

Verwijderd

Ton,

je moet dus in je router/modem een virtual server instellen. dit is als het goed is een optie van je router/modem. Bij mij thuis kan ik er bijv. op toegrijpen via een intern IP adres. Dan geef ik in de router aan waarnaartoe de aanvraag moet worden doorgegeven en om welke poort het gaat... Bovendien zou het kunnen dat je de poort ook moet open zetten in je firewall...

Verwijderd

jep RMI tunneled niet door een firewall

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:17
Misschien heeft je modem een ip-spoofing optie? Probeer dat eens.