Hoeveel toetsen kan je keyboard tegelijkertijd lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07-2024
Oke, hoeveel toetsen kan jouw keyboard tegelijkertijd lezen? (Dit kan je testen door bijvoorbeeld op je desktop telkens een letter meer in te houden en daarna kijken of de pijltjestoetsen nog reageren)

Het (ps2) toetsenbord waar op ik nu zit te typen reageert niet meer na de 5de letter.

Maar een van mijn oudere toetsenborden (met zo'n ouder stekkertje, ongeveer een iets groter uitgevallen ps2 stekker) kan letterlijk all 101 toetsen tegelijkertijd uitlezen (dit heb ik getest met een zelf geschreven dos proggie omdat onder windows al die toetsen vaak ook nog functies hebben ;) )

Ik ben dus op zoek naar een nieuwer (ps2) toetsenbord wat ook zoveel toetsen tegelijk aankan. Maar ik heb hier nog nergens informatie over kunen vinden :(.

De reden hiervoor dat ik nogal fan ben van simpele spelletjes die je met meer personen op 1 pc kan spelen (Liero Rules!!!!) en op mijn huidige toetsenbord gaat dit dus vaak mis.

En alle nieuwere toetsenborden van vrienden enzo kunnen ook maar 5/6 toetsen tegelijkertijd aan.

Ook is mijn oudere toetsenbord nu onderhand versleten, dus een omzetstekkertje ofzo is eigenlijk ook geen oplossing.

Als je een ps2 toetsenbord hebt wat meer als 6 toetsen tegelijkertijd aankan (dus na 5 letters ingedrukt nog steeds op de pijltjes reageert) zou je dan aub het merk en type van je toetsenbord hier achter kunnen laten?

Ook andere nuttige informatie hierover is natuurlijk welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Hackykid op 11-11-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

Duinkonijn

Huh?

Hackykid schreef op 11 november 2003 @ 21:01:
Oke, hoeveel toetsen kan jouw keyboard tegelijkertijd lezen? (Dit kan je testen door bijvoorbeeld op je desktop telkens een letter meer in te houden en daarna kijken of de pijltjestoetsen nog reageren)

Het (ps2) toetsenbord waar op ik nu zit te typen reageert niet meer na de 5de letter.

Maar een van mijn oudere toetsenborden (met zo'n ouder stekkertje, ongeveer een iets groter uitgevallen ps2 stekker) kan letterlijk all 101 toetsen tegelijkertijd uitlezen (dit heb ik getest met een zelf geschreven dos proggie omdat onder windows al die toetsen vaak ook nog functies hebben ;) )

Ik ben dus op zoek naar een nieuwer (ps2) toetsenbord wat ook zoveel toetsen tegelijk aankan. Maar ik heb hier nog nergens informatie over kunen vinden :(.

De reden hiervoor dat ik nogal fan ben van simpele spelletjes die je met meer personen op 1 pc kan spelen (Liero Rules!!!!) en op mijn huidige toetsenbord gaat dit dus vaak mis.

En alle nieuwere toetsenborden van vrienden enzo kunnen ook maar 5/6 toetsen tegelijkertijd aan.

Ook is mijn oudere toetsenbord nu onderhand versleten, dus een omzetstekkertje ofzo is eigenlijk ook geen oplossing.

Als je een ps2 toetsenbord hebt wat meer als 6 toetsen tegelijkertijd aankan (dus na 5 letters ingedrukt nog steeds op de pijltjes reageert) zou je dan aub het merk en type van je toetsenbord hier achter kunnen laten?

Ook andere nuttige informatie hierover is natuurlijk welkom!
ik heb op me 2 xp werkstations een apple usb keyboard en daar kan ik met meer dan 10 toetsen tergelijker tijd mee werken.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk niet dat dit te maken heeft met je toetsenbord, maar met je moederbord/bios.
Vroeger zat er in je bios een optie waarin je kon aangeven hoeveel toetsen er tegelijk ingedrukt kunnen worden. Hoe het precies zit weet ik niet... ik probeer je alleen op weg te helpen.
Hier op mijn lappie kan ik trouwens een stuk op 10 tegelijk indrukken.

Duinkonijn: Waarom quote je de hele startpost?

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 11-11-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

mm, verscheelt pet toets. ALs ik beplaade 2 toetensen in druk zit ik al vast. Terijw ik bij wat andere toetsen veder kan gaan dan 7 toetsen. (IBM ps2 toetsenbord.)

Het ligt gewoon aan de matrix opbouw in de toetsenbord die de toetsen moet herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is niet helemaal afhankelijk van de BIOS instelling, en ook dus niet helemaal afhankelijk van het toetsenbord. :)

Ik dacht dat er bij toetsenborden een limiet zat op de buffer, die wel eens verschillend is per plank. Zo komt het dat goedkope dingen maar met 2 toetsen tegelijk prima werken, en duurdere met b.v. 5 toetsen.

Het heeft ook te maken met de 'typematic rate' instelling in de BIOS. Deze kan je proberen te verhogen naar b.v. 250. Dat schijnt nog wel te helpen.

Ook de interface heeft invloed hierop. Ik heb een MS Natural keyboard, en als ik deze draai op PS/2 kan ik amper 3-4 toetsen tegelijk indrukken of er komt niks meer door. Als ik deze op USB draai heb ik daar geen last meer van. Je zou dus kunnen kijken naar een leuk USB plankje die er, waarschijnlijk, minder last van heeft.

Het gebruiken van andere toetsen schijnt idd. ook wel een andere oplossing te zijn, dat kan je als eerst proberen aangezien dat vrij weinig werk is.

Hier is trouwens wel eens iets meer over geweest, en dat ging dan vooral over die BIOS-setting:
[search=toetsenbord piept toetsen]
[search=beep meerdere toetsen]
[search=rate keyboard piep]

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 11-11-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackykid
hmm, die typematic rate heb ik niet kunnen vinden in mijn bios, en wat ik heb geprobeerd heb met mijn oude toetsenbord wijst erop dat het 100% aan het toetsenbord ligt, dwz, het 'goede' toetsenbord doet het op alle pc's 'goed' en alle andere toetsenborden op alle pc's niet. Dit gaat dan wel over toetsenborden/mobo's met zo'n oudere aansluiting.

Het zou dan kunnen zijn dat het aan de ps2 inteface ligt, maar dat lijkt me sterk, want op http://www.indiacam.net/pinout/pinoutkeyboard.html kunt zien dat de ps2 en at-xt (da's dus die oudere) interfaces dezelfde data versturen.

Dus het moet gewoon mogenlijk zijn dat er ps2 toetsenborden zijn die evenveel kunnen als mijn oude at-xt en die wil ik eentje hebben (nou ja 10 toetsen is ook wel genoeg).

Toen ik een usb modem had heb ik daar veel problemen gehad omdat mijn VIA usb controller niet 100% usb compitabel zou zijn.......
Misschien dan een usb-bordje met usb>ps2 plugje..... (maar misschien is dat plugje wel de reden dat Aikeleer's MS Natural Keyboard maar 3-4 toetsen aankan via ps2?).

Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een goed ps2 toetsenbord dus nu maar hopen dat iemand die die een heeft deze topic binnenloopt.

En het klopt dat sommige combinaties beter gaan dan andere maar dat lost mijn probleem niet echt op want het maximum wat ik er uit heb kunnen halen zijn zes toetsen tegelijkertijd. Dit zou precies genoeg zijn maar omdat er in dat spel (liero) meer als 1 mogenlijkheid is dat je 6 toetsen nodig hebt werkt ook dit niet optimaal. Daarbij is de ruimte op je keyboard als je er met z'n tweeen opzit beperkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackykid op 11-11-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik geen plugje voor op PS/2 te draaien met mijn toetsenbord. Ik gebruik juist een plugje om 'm op USB te draaien (PS/2-=> USB, zie je niet vaak). Het klopt idd. dat bij DIN het toetsenbord dezelfde signalen stuurt als bij PS/2.

Die problemen met je USB modme hadden ermee te maken dsat de modem veel te veel stroom vraagt, en dat de USB controller niet zo leuk vindt. Is het echt niet mogelijk gewoon het nieuwe toetsenbord uit te proberen op USB?

Je zou nog in de BIOS kunnen zoeken naar iets van een PS/2 refresh rate, daar wordt ook nog wel over gesproken in wat andere topics (gevonden met de search).

edit:
Zo te zien zijn er best veel oplossingen hiervoor, waardoor je nog niet eens een nieuw toetsenbord hoeft te kopen. Het programmatje DOSKEY kon er vroeger in de DOS tijd voor zorgen dat je je buffer ook wat groter kon maken. Volgens mij moeten er ook wel Windows programma's voor zijn.
Zie http://groups.google.nl/g...ws1.tc.umn.edu%26rnum%3D3

[ Voor 34% gewijzigd door Laurent op 12-11-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Om even op dit topic terug te komen:

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Ik heb een Compaq USB toetsenbord. Als ik het pijltje naar onder ingedruk houd doet mijn pijltje naar links het niet. En ook de welbekende optie in de bios is niet aanwezig helaas. :(

Maar niet alleen de pijltjes hebben dit probleem. Ik kon bijv. ook geen Mortal Kombat 4 meer spelen met z'n tweeën op 1 computer vanwege dit irritante probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 12:20
Ik heb het net even op m'n Logitech Internet Navigator geprobeerd en met 16 toetsen (a-k & z-,) tegelijk werken de pijltjes toetsen nog. Hij is aangesloten op de ps/2 poort met een usb -> ps/2 stekkertje. Het is er trouwens eentje van de oude serie, dus zonder F-lock. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38

Wildfire

Joy to the world!

psmeets schreef op 10 januari 2004 @ 22:53:
Ik heb het net even op m'n Logitech Internet Navigator geprobeerd en met 16 toetsen (a-k & z-,) tegelijk werken de pijltjes toetsen nog. Hij is aangesloten op de ps/2 poort met een usb -> ps/2 stekkertje. Het is er trouwens eentje van de oude serie, dus zonder F-lock. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. :)
Ik heb ook een Logitech Internet Navigator zonder F-lock, via USB. Na vijf toetsen tegelijkertijd is de koek op...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
ik kan er zo'n 20 tal indrukken, alle sinds meer dan 10,...

logitech internet navigator keyboard (met snoer)
wel met zo'n f-lock

/offtopic; weet iemand hoe dat je die f-lock afzet.

[ Voor 29% gewijzigd door Hephaistus op 10-01-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Green_Yoda schreef op 10 januari 2004 @ 23:12:
ik kan er zo'n 20 tal indrukken, alle sinds meer dan 10,...

logitech internet navigator keyboard (met snoer)
wel met zo'n f-lock

/offtopic; weet iemand hoe dat je die f-lock afzet.
Wat is f-lock dan precies en zit dat bij de logitech internet navigator keyboard als je hem tegenwoordig koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57108

En wat is het nut hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
f-lock is een soort functie waardoor je de normale functie van F1, F2,... niet kan gebruiken. Deze hebben dan wel andere functies zoals open een bepaald type van bestand, een snelkoppeling naar een progrmma of website (kan je allemaal zelf instellen)
Maar het lukt me niet om terug de normale functie van F-toesten te krijgen.
en soms heb je die nodig als je bv windows instaleert.

en ja dat zit er standaard nu op als je deze koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 15:38
Green_Yoda schreef op 11 januari 2004 @ 12:11:
f-lock is een soort functie waardoor je de normale functie van F1, F2,... niet kan gebruiken. Deze hebben dan wel andere functies zoals open een bepaald type van bestand, een snelkoppeling naar een progrmma of website (kan je allemaal zelf instellen)
Maar het lukt me niet om terug de normale functie van F-toesten te krijgen.
en soms heb je die nodig als je bv windows instaleert.

en ja dat zit er standaard nu op als je deze koopt.
Was daar niet zo'n toets voor op je toetsenbord om die aan of af te zetten... heb ooit windows eens moeten installeren op een pc met zo'n F-Lock, als ik mij goed herinner kon ik die met 1 knop aan en af zetten, het is wel al een tijdje geleden en 100% zeker ben ik er ook niet van

hier kan ik 4 toetsen indrukken + pijltje en niet meer

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
Rath schreef op 11 januari 2004 @ 15:39:
[...]

Was daar niet zo'n toets voor op je toetsenbord om die aan of af te zetten... heb ooit windows eens moeten installeren op een pc met zo'n F-Lock, als ik mij goed herinner kon ik die met 1 knop aan en af zetten, het is wel al een tijdje geleden en 100% zeker ben ik er ook niet van

hier kan ik 4 toetsen indrukken + pijltje en niet meer
wooow je hebt volkomen gelijk, _/-\o_ _/-\o_ ik zie die toest nu staan!! "zalig" _/-\o_
Ik vraag me af hoe ik daar nu heb kunnen overkijken |:( .(heb dit toestenbord toch al 6maand 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

met m'n Sweex SW-20 kan ik 6 'gewone' knoppen indrukken. Met pijltjes erbij doet de ene knop het wel, de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mijn kb heeft om een of andere vage reden het idee dat als ik 3 knoppen tegelijk in druk om bij de 4e te gaan piepen... is erg leuk als je aan et multiplayeren bent op 1 computer :|

ook tijdens veel single player spelletjes is dat erg onhandig... et ligt niet aan et kb want dit doet ie met alle kb's...

Momenteel: Compaq keyboard uit 1996 aangesloten op PS/2 poort van me A7V333 onder win2k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackykid
hmm als ik het zo hoor is dat logitech internet navigator keyboard wel een goeie om te gaan proberen, maar niet via usb (??? vind ik zeer vreemd, maarja ik wou toch een ps2 kb).
Alleen over die F-Lock heb ik wel weer vervelende verhalen gehoord, zou heel vervelend zijn en niet gemakkelijk uit te zetten ofzo.

@Fludizz

Als je pc begint te piepen heb je een ander probleem als ik (als ik het goed heb begint je pc te piepen als je software-keybuffer vol is, dus dan verwerkt je pc je toetsaanslagen niet snel genoeg). Mijn probleem is dat mijn toetsenbord na een bepaald aantal toetsen verdere toetsaanslagen niet meer doorgeeft aan mijn pc, en aangezien er geen speaker in mijn toetsenbord zit ;) kan er dus niets gaan piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Hackykid schreef op 15 januari 2004 @ 23:50:
hmm als ik het zo hoor is dat logitech internet navigator keyboard wel een goeie om te gaan proberen, maar niet via usb (??? vind ik zeer vreemd, maarja ik wou toch een ps2 kb).
Alleen over die F-Lock heb ik wel weer vervelende verhalen gehoord, zou heel vervelend zijn en niet gemakkelijk uit te zetten ofzo.

@Fludizz

Als je pc begint te piepen heb je een ander probleem als ik (als ik het goed heb begint je pc te piepen als je software-keybuffer vol is, dus dan verwerkt je pc je toetsaanslagen niet snel genoeg). Mijn probleem is dat mijn toetsenbord na een bepaald aantal toetsen verdere toetsaanslagen niet meer doorgeeft aan mijn pc, en aangezien er geen speaker in mijn toetsenbord zit ;) kan er dus niets gaan piepen.
Juist! Over dat probleem gaat dit topic juist. Iemand al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*bumpje*
Ik kan me erg vaagjes herinneren dat ik inderdaad ooit ergens iets gelezen heb over die keybuffer van Windows. in Win95 (6-7 jaar geleden) hadden we dat ook, en opgelost. maar ik kan niet meer vinden waar dat stond, en hoe et opgelost kan worden weet ik allang niet meer :/

*zoekt verder*

Closest Match: Anoniem: 13389 in "Toetsenbord en muis"
ga ff kijken :)

edit: niets te vinden in BIOS hierover...

[ Voor 22% gewijzigd door Fludizz op 18-01-2004 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101569

hmmz ik heb geen flauw idee hoeveel mijn micro$oft wireles van 50 euro pakt
als ik namelijk multiplayer op zelfde pc doet pak ik mijn stuurtje(met pedalen)of als w emet nog meer zijn rip ik het stuurtje van mijn pa ook even en enkele joysticks die ik inplug p mijn gamecommander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Bernaar schreef op 10 januari 2004 @ 19:46:
Om even op dit topic terug te komen:

Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Ik heb een Compaq USB toetsenbord. Als ik het pijltje naar onder ingedruk houd doet mijn pijltje naar links het niet. En ook de welbekende optie in de bios is niet aanwezig helaas. :(

Maar niet alleen de pijltjes hebben die probleem. Ik kon bijv. ook geen Mortal Kombat 4 meer spelen met z'n tweeën op 1 computer vanwege dit irritante probleem.
Even een schopje want ik kan nog steeds niet Mortal Kombatten! :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat gebeurt er als je bij 2 toetsen borden aansluit op die bak .. speelt mischien ook wat fijner tegen elkaar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
mjah... keyboards are evil artikeltje dat uitlegt dat je maar 3 toetsen tegelijk kan indrukken als je net ff de verkeerde pakt:

http://www.sjbaker.org/steve/omniv/keyboards_are_evil.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als ik UT2004 speel, en ik beweeg naar voor, opzij en ik spring, 3 toetsen dus, blockeerd hij, ik hoor een tuuut, ff knop loslaten en verdergaan. Maar in die tijd dat je dat door hebt ben je neer geschoten. Ik heb btw zo een oude logitech ramplank met draad, (blauw en wit)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294

Bernaar schreef op 04 juli 2004 @ 11:40:
[...]

Even een schopje want ik kan nog steeds niet Mortal Kombatten! :/ :+
Het kan dan wel eens helpen om de toetsen anders te mappen. Het zijn vooral bepaalde toetsencombinaties die dit veroorzaken. Zie hiervoor ook de post (die(van Karmaniak) hierboven. Even expirementeren totdat je bij een combinatie komt die wel goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69294 op 06-07-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Anoniem: 69294 schreef op 06 juli 2004 @ 12:41:
[...]

Het kan dan wel eens helpen om de toetsen anders te mappen. Het zijn vooral bepaalde toetsencombinaties die dit veroorzaken. Zie hiervoor ook de post (die(van Karmaniak) hierboven. Even expirementeren totdat je bij een combinatie komt die wel goed werkt.
Maar met z'n 2-en mortal kombatten op 1 toetsenbord, ik weet niet of je dat wel eens gedaan hebt, maar je houdt niet echt veel keuzes over qua knoppen. ;)

En ik heb het zelfs al met 2 pijltjestoesten tegelijk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

ROFL !! DIt probleem heb ik niet meer :D
Het probleem is een Logitech toetsenbord met van die internet / multimedia knoppen. Deze verneuken de lay-out. Als ik Samsung standaard toetsenbord pak heb ik geen problemen.

Nu een goedkoop USB toetsenbordje van 10 euro, en hij geeft geen piep meer, en blijft ook niet meer steken :D:D:D:D

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dus een USB toetsenbord heeft dit probleem nooit ? En geldt dat ook als het gaat om een ps2 toetsenbord met een verloopstekkertje van ps/2 naar usb ?

Want als dat zo is sluit ik mn toetsenbord direct op usb aan/haal een usb toetsenbord.
Pagina: 1