Flatcables smaller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hi all....
Kep eergisteren m'n flatcables onder handen genomen. De IDE-kabels heb ik opgesplitst in 5 stroken van 8 aders. Die netjes op elkaar vastgemaakt met een 'trek bandje'. Sinds ik dit heb gedaan geeft m'n Asus Probe ineens de melding dat m'n mobo-temp boven de 30 graden celcius uitkomt. Helemaal geen probleem; 31 graden is absoluut niet onaangenaam, maar ik vraag me af of meer mensen met een hogere temperatuur zitten na het versmallen van de flatcables.

Verwijderd

Tja, ik weet niet maar je dat van de flatcabels vandaan hebt. Maar als ze slim zijn zetten ze dat erbij.
Want je draden zijn dichter bijmekaar en maken meer warmte dan.

Heb hier zelf geen probleem mee.
Heb elke draad losgehaald. Nu nog maar 0,8cm brede kabel :)

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 22:39 schreef jordyb het volgende:
Heb hier zelf geen probleem mee.
Heb elke draad losgehaald. Nu nog maar 0,8cm brede kabel :)
damn jordyb dat was een hele klus of niet? al die kabels los halen?

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:02
yep, inderdaad een klusje, 39 sneetjes precies in het midden doorsnijden
45 min. op gezeten maar netjes!
Nu w88 op mijn rounded ata-100 kabels van de oc-shop
kost wat maar dan heb je ook wat

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Zekers.
En dan 2 kabels.
ht waren gewone IDE. Had ook een ATA (of hoe ze heten) Maar die zijn niet te doen. 1 keer geprobeerd en snee al bijna door de kabel heen.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 22:46 schreef stealth het volgende:
yep, inderdaad een klusje, 39 sneetjes precies in het midden doorsnijden
45 min. op gezeten maar netjes!
Hoelang???????
15 minuten denk ik.
Gewoon 1 sneetje in het midden van de inkeping en dan met de nagels verder trekken.
Gaat het vrij snel en gemakkelijk

Verwijderd

hehe ik heb gewoon ff voor de fun die van me floppy bewerkt ;) scheelt ook heel wat ruimte in je kast. word er wat netter van. en een betere airflow(8>.

Verwijderd

Tja betere airflow ja.
Gewoon alles loshalen. Tyrippies aan de boven en onderkant doen. En dan tape eromheen.
Word het er net van hoor.

Verwijderd

Ik heb men ATA-33 kabel ook eens onder handen genomen afgelopen weekend... Gewoon ook alle draadjes los gehaald, en tot dusver geen problemen met vermeende dataloss door kruisende data-draadjes...

Ik heb een speld gebruikt daarvoor... dan kun je IMHO iets precieser werken omdat alleen de punt scherp is...
Met een mes heb je altijd het risico dat je met de snijkant langs de kabel schuurt...
Ik ga het ook nog eens proberen met men ATA-66 kabel komend weekend... misschien dat het ook wel lukt met een speld... :7

edit:
typo's

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Geinig... de ata66 kabel heeft juist extra (lege) aders om de (gebruikte) aders van elkaar af te houden. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

volgens mij loopt daar aarde doorheen , maar idd wel 80 aderig om die data-kanalen van elkaar gescheiden te houden ja .. hehe

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op donderdag 07 december 2000 23:13 schreef L@P het volgende:
volgens mij loopt daar aarde doorheen , maar idd wel 80 aderig om die data-kanalen van elkaar gescheiden te houden ja .. hehe
aarde?
wat voor aarde?
potgrond? zwarte aarde?
kan ik lekker plantjes kweken :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb zowel een IDE als SCSI kabel 'versneden' (heh) In reepjes van 5 aders, en met wire wraps bij elkaar gebonden.

Ziet er FLEX uit...en werkt goed voor airflow.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb mijn floppy en ata33 kabel ook maar es in stukkies gesneden (reepjes).
had alleen afentoe ff dat ie het metaal raakte dus dat heb ik appart eerst weer af getaped.

Maareh het werkt perfect, ziet er netter uit en meer ruimte. Ga dus echt niet mijn ata66 kabel ff snijden die kabel kost fl 20,- mij te duur om ff messie in te zetten. en als je een mes gebruikt neem een standymes of zo'n mes dat je kan afbreken als het bod is zodat je weer een scherp mes krijgt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb het gisteren ook gedaan bij mijn dma33 kabel en mijn flop kabel, ziet er strak uit!
Witte plastic trektape erom en daarna plakband.
Verdeeld in 8 stukken van 5. What a space!
Uit een oud scheermes het mesje gehaald, was lekker scherp.

Verwijderd

Ik heb een review op mijn site staan, van RONDE IDE 66/100 kabels.

http://www.HardwareXpo.net

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/tydelijk/cable.jpg
Pagina: 1