Artic Cooling copper silent 2 geribbeld?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Hoi, Ik heb net een Artic Cooling Copper Silent 2 Cpu Cooler gekocht. Voor hoeveel deze heeft gekost (13 Euro) , presteerd deze verder prima.

Wat mij alleen direct opviel toen ik deze uit de verpakking haalde is dat het bodemoppervlak van deze cooler geribbeld is :? 8)7 Is het nu juist niet de bedoeling dat deze zoow glad mogelijk is? De ribbeltjes zijn nl wel 0,5 mm dik en zeker goed voelbaar met je vinger.

Volgens Aida32 3.80 is mijn cpu idle iets van 40-43 graden op 1900 rpm. Het is een athlon 2800+.

Wat ik mij afvroeg is zou deze cooler beter gaan koelen als ik met een stukje heel fijn schuurpapier de onderkant glad zou maken? Zouden die ribbeltjes het gevolg zijn van goedkope productie of hebben die wel degelijk een nut? }:O

Verwijderd

Hoe gladder hoe beter idd.. Als de ribbels grof zijn valt er dus veel te halen als je hem vlakt :)

• Pakjebakmeel
Zouden die ribbels geen nut hebben dan?

Verwijderd

MMmm, mischien om de koelpasta af te voeren waneer iemand te veel koelpasts op zijn cpu zet.

• Pakjebakmeel
Het is toch zo dat koper VEEL beter geleid dan koelpasta? Want het contact is alleen op de puntjes van de ribbels en de rest via de pasta... |:(

edit:

Linkje naar foto. Daar zie je de ribbeltjes zitten
http://www.dark-tweaker.com/kuehler/coppersilent-9.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-11-2003 20:36 ]

• Pakjebakmeel
Hier een linkje naar een revisie 2 van deze cooler. Hier staat ook een plaatje van de onderkant. En bij rev 2 zijn de ribbeltjes weg en een stillere cooler

http://www.vtr-hardware.com/articles/a3231_0.php

Duzz nu halen zij ook de ribbeltjes weg :?

edit:

Hoe moet je zoiets vlakken?

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-11-2003 20:47 ]

Verwijderd

tuurlijk haal je ff die ribbeltjes weg
ff schuurpapier op een spiegel, leef je ff uit en hebt een prima gelapt oppervlak.

als je dit gedaan hebt, wel ff aanzienlijk minder koelpasta gebruiken, en je zult merken dat je temps zullen dalen.

ik heb die koeler ook nog wel ergens liggen en ik vond em ook prima koelen voor zijn prijs... heb overigens niet de moeite genomen om hem te lappen dus ik kan niet zeggen hoeveel het scheelde.

een JIUHB op 1.95 volt trok ie trouwens wel...

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Je blok lappen (vlakken) kun je doen door op een hele vlakke ondergrond een stuk schuurpapier vast te maken. Dan ga je daar over met je blok draaiende bewegingen maken. Doordat je ondergrond vlak is word je blok ook vlak. Als vlakke ondergrond kun je bijvoorbeeld een spiegel gebruiken

Last.fm

• Pakjebakmeel
Wat voor schuurpapier zou je daar voor moeten hebben dan? Gwoon zo fijn mogelijk???

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Met steeds fijner schuurpapier schuren ja. Tot korrel P2000 volgens mij. Maar de fijste korrel 2000 is niet altijd even makkelijk te krijgen. Anders tot de fijnste korrel die je kunt vinden. Ook tijdens het schuren wat water toevoegen.

Last.fm

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Pakjebakmeel schreef op 12 november 2003 @ 14:16:
Wat voor schuurpapier zou je daar voor moeten hebben dan? Gwoon zo fijn mogelijk???
Ik gebruik zelf 1000 en daarna 1200, omdat er bij ons in de buurt simpelweg niet fijner te krijgen is.
Nadat je hem met 1200 water-geschuurd hebt het schuurpapiertje omdraaien en op de achterkant nog eens waterschuren, de achterkant is namelijk geen schuurpapier, maar werkt wel, en is een stuk fijner als 1200. Daarna nog een kwak polijstmiddel erop en daarmee nog even wrijven, voor een blinkend resultaat.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

2000 is bijna niet te krijgen. 800 is voldoende, als je het echt goed wil doen neem je 1200.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:14

Mojo

The Power Within

Ik heb het ook met mijn Coppersilent 1, vertrouwde het voor geen meter op mijn Palomino en heb maar een andere cooler gekocht. Gevolg, temperatuur 10 graden lager.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Pakjebakmeel
erik9287nl schreef op 12 november 2003 @ 14:32:
[...]

Ik gebruik zelf 1000 en daarna 1200, omdat er bij ons in de buurt simpelweg niet fijner te krijgen is.
Nadat je hem met 1200 water-geschuurd hebt het schuurpapiertje omdraaien en op de achterkant nog eens waterschuren, de achterkant is namelijk geen schuurpapier, maar werkt wel, en is een stuk fijner als 1200. Daarna nog een kwak polijstmiddel erop en daarmee nog even wrijven, voor een blinkend resultaat.
Polijstmiddel? Werkt gwoon zilverpoets ook? of koperpoets? en dat ook schuren of met een doek? iig heel bedankt voor de reacties. Gaat vanmiddag ff aan de slag en post morgen de temps wel =) :>

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Pakjebakmeel schreef op 12 november 2003 @ 14:37:
[...]

Polijstmiddel? Werkt gwoon zilverpoets ook? of koperpoets? en dat ook schuren of met een doek? iig heel bedankt voor de reacties. Gaat vanmiddag ff aan de slag en post morgen de temps wel =) :>
Gewoon een kwak koperpoets op de achterkant van een stukje schuurpapier en dan net doen alsof je gaat schuren, en na een paar minuten..... *blink*blink :)

• Pakjebakmeel
Grt, tnx gaat ik cker proberen. :*) _/-\o_

Zou ut veel schelen? iemand al eens gedaan?
Pagina: 1