Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
en door winroute die echo's en andere scan-shit niet door laat :):):)
Owja, voor de wat minder beveiligde mensen onder ons: het kan ze (de providers dus) ook nog es niks verotten, zolang je geen 2gb per dag door je kabeltje pompt
Maar hoe zit het met IP adressen, want dat moet je toch allemaal opnieuw instellen als je winroute instaleert?Op woensdag 06 december 2000 22:34 schreef broodrooster2 het volgende:
door NAT
en door winroute die echo's en andere scan-shit niet door laat :):):)
Owja, voor de wat minder beveiligde mensen onder ons: het kan ze (de providers dus) ook nog es niks verotten, zolang je geen 2gb per dag door je kabeltje pompt(wat ik overigens wel bijna haal
)
Russian Blue Neji
Kate Bush
gewoon WinRoute DHCP gebruiken en alle clients op automatich IP zetten!!!!! hoe je alleen via Winroute alles in te stellen!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Hij geeft dan een IP adres die standaard is, toch, want dat zijn standar instellinge, mar ik heb het over het IP-adres van de server.Op woensdag 06 december 2000 22:47 schreef Robinski het volgende:
opnieuw instellen?
gewoon WinRoute DHCP gebruiken en alle clients op automatich IP zetten!!!!! hoe je alleen via Winroute alles in te stellen!
Russian Blue Neji
Kate Bush
kan ook zelfde blijven, ik raad wel 192.168.0.1 aan (Intern)
Verwijderd
eigelijk hoef je d'r bijna nix voor te doen
?????????, heb je voor extern en intern verkeer een aparte Ip-adres:?:?:?:?:?Op woensdag 06 december 2000 22:54 schreef Robinski het volgende:
die met WinRoute?
kan ook zelfde blijven, ik raad wel 192.168.0.1 aan (Intern)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Op woensdag 06 december 2000 23:00 schreef broodrooster2 het volgende:
*extra luid* --> En voor Linux<--*extra luid*
Russian Blue Neji
Kate Bush
heeft 1 IP (elke x anders als je inlogt)
en je Netwerk kaart (HP bij mij) heeft ander IP, en die moet op 192.168.0.* die * mag je zelf weten.
Verwijderd
En ik lees hier boven dat het ISPs het niet kunnen nagaan.... Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Stel: ze gaan je netwerkverkeer snifferen, valt het dan niet een beetje op dat er bv. 4x ICQverkeer voorbij komt razen?!
Wat moet je dan in hemelsnaam met Winroute?
Ja.. Je kunt het meer als een doorgeef luik zien.. Interne nic is ene kant en externe is andere kant. Comps op netwerk vragen aan de server om een pagina aan de interne kant. Vervolgens vraagt (met onschuldig gezichtOp woensdag 06 december 2000 23:03 schreef FrankGuthrie het volgende:
?????????, heb je voor extern en intern verkeer een aparte Ip-adres:?:?:?:?:?
[lolmode]
Mischien kijken ze bij de ISP wel raar op als ze op 1 van hun clienten 2x Quake 3 zien draaien
[/lolmode]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
dan had ik nu al geen provider meer over, en alles werkt nog steeds (Wish) ja ja nog steeds 56K
Heb hem gewoon weggehaald bij mijn webprovider, angelfire.com, maar indereen vind hem op dat duiveltje lijken, maar een duiveltje heft toch maar een uiterlijk, naja, als hij erop likjt, dan zal het wel zo zijn. Vond hem wel leuk vandaar, had helemaal geen idee.Op woensdag 06 december 2000 23:09 schreef eric veraart het volgende:
Hé FrankGuthrie, is die icon van jouw niet de BSD Daemon (www.freebsd.org)?
Wat moet je dan in hemelsnaam met Winroute?
Russian Blue Neji
Kate Bush
ISP's mogen niet zo diep in je IP traffic duiken vermoed ik. Dat is redelijk schending van privacy als je dat echt individueel doet. (Wat dus volgens mij wel mag is dat een ISP een analyse maakt van een steekproef van IP traffic, om te kijken wat nou veel bandbreedte vreet, dus naar poorten: FTP, ICQ etc. Dan is het niet te tracen naar individueen.) Voor zulk snuffelen moet je denk ik toestemming hebben van een rechter commissaris en dan moet er sprake zijn van redelijke vermoedens van wetsovertredingen.En ik lees hier boven dat het ISPs het niet kunnen nagaan.... Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Stel: ze gaan je netwerkverkeer snifferen, valt het dan niet een beetje op dat er bv. 4x ICQverkeer voorbij komt razen?! of ze het ooit zullen doen en hoe ze het zouden willen bewijzen is natuurlijk een 2e, maar t ghaat ff om t principe!
Verwijderd
Verwijderd
En dan? dan hoef je ze echt niet binnen te laten hoor!Op donderdag 07 december 2000 10:17 schreef zanac het volgende:
Sja, als je je niet aan de regels houdt, moet je niet raar opkijken als ze een keer komen aankloppen
Com21 --> Router met extern IP 212.x.x.x, hier zit een tweede NIC in met IP 192.168.1.250. De rest van de systemen draait op DHCP in de range 192.168.1.100 t/m 192.168.1.150
De router is gewoon een softwarematige, een 486 met 16mb en FreeSco 0.27 (dhcp/nat/port_forwarding/dns/FireWall).
Hier valt voor UPC bijzonder weinig aan te scannen, aangezien het systeem geheel is dichtgespijkerd.
Niet helemaal de informatie waar je om vroeg, maar misschien heb je er wat aan.
// Let's help users with a little network at home if they use proper
// RFC1918 private-space;-)