gegeven.
een digitaal audio werkstation met:
hardware:
1. asus a7n8xdeluxe
2. rme multiface geluidskaart
3. matrox g550
(er zijn géén gedeelde irq's aanwezig, noch hardwareconflicten)
en software:
a. windows xp pro sp1
b. drivers nvidia voor moederboard
c. drivers beeldkaart
d. drivers geluidskaart
e. drivers pctvkaart
(uiteraard overal de nieuwste driverversies)
+ daarbij
f. viewprogramma voor pctv
g. een videocaptureprogrammaatje genaamd amcap (los exebestandje)
h. winamp
i. 1 mp3tje
de situatieschets met bijbehorende verschijnselen:
I. windows opgestart, pctv programma geopend:
foutmelding "error: no soundcard is installed" > klik op het "ok"knopje
((ad I.) voor de nieuwsgierigen onder ons, als ik een los soundblastertje erbij prik dan doet de tvkaart het ook met het bijgeleverde viewprogramma, wat eerder met bovenstaande foutmelding niet startte)
II. windows opgestart, amcap.exe (zie g.) geopend, source (composite in/tv tuner/s-video in) geselecteerd, en
er is, jawel, tvbeeld
hartstikke mooi, zoals het hoort. (het geluid is niet van toepassing, dat loopt buiten het werkstation om. je kunt altijd een setje boxen in de audio-uit van de tvkaart prikken)
III. tvkijken via "de pctv-driver" in het algemeen (of je die nu aanspreekt met origineel viewprogramma (+soundblasterkaartje) -of- met amcap zonder sbkaartje werkt.
start winamp op. wacht 3 tot 10 seconden ennnn jawel. FREEZE !
De reeds door mij bedachte oplossingen die _niet_ werkten:
*- andere (oudere) drivers voor OF videokaart OF geluidskaart OF videokaart (alle combinaties geprobeerd en geen verschil)
**- de 2 PCIkaarten installeren in andere PCIsloten (een aantal geprobeerd, geen verschil){ (oudere)
***- RME kaart eruit, ja kan, maar dan werkt mijn audio dus niet en is de functie van het daw te verwaarlozen.
****- tvkaart eruit, ja kan, maar dan is het probleem niet opgelost, maar veranderd in hélemaal geen tv kunnen kijken.
Conclusies:
tv kijken gaat goed, op zichzelf.
winamp luisteren gaat goed, op zichzelf.
op het moment dat de tvkaartdriver in gebruik is (met om het even welk programma) ÉN dat winamp draait, loopt de boel zonder foutmelding keihard vast en bevriest direct.
Wie o wie heeft er een mogelijke oplossing of een interessante gedachtengang omtrent dit probleem? alvast bedankt!
een digitaal audio werkstation met:
hardware:
1. asus a7n8xdeluxe
2. rme multiface geluidskaart
3. matrox g550
(er zijn géén gedeelde irq's aanwezig, noch hardwareconflicten)
en software:
a. windows xp pro sp1
b. drivers nvidia voor moederboard
c. drivers beeldkaart
d. drivers geluidskaart
e. drivers pctvkaart
(uiteraard overal de nieuwste driverversies)
+ daarbij
f. viewprogramma voor pctv
g. een videocaptureprogrammaatje genaamd amcap (los exebestandje)
h. winamp
i. 1 mp3tje
de situatieschets met bijbehorende verschijnselen:
I. windows opgestart, pctv programma geopend:
foutmelding "error: no soundcard is installed" > klik op het "ok"knopje
((ad I.) voor de nieuwsgierigen onder ons, als ik een los soundblastertje erbij prik dan doet de tvkaart het ook met het bijgeleverde viewprogramma, wat eerder met bovenstaande foutmelding niet startte)
II. windows opgestart, amcap.exe (zie g.) geopend, source (composite in/tv tuner/s-video in) geselecteerd, en
er is, jawel, tvbeeld
III. tvkijken via "de pctv-driver" in het algemeen (of je die nu aanspreekt met origineel viewprogramma (+soundblasterkaartje) -of- met amcap zonder sbkaartje werkt.
start winamp op. wacht 3 tot 10 seconden ennnn jawel. FREEZE !
De reeds door mij bedachte oplossingen die _niet_ werkten:
*- andere (oudere) drivers voor OF videokaart OF geluidskaart OF videokaart (alle combinaties geprobeerd en geen verschil)
**- de 2 PCIkaarten installeren in andere PCIsloten (een aantal geprobeerd, geen verschil){ (oudere)
***- RME kaart eruit, ja kan, maar dan werkt mijn audio dus niet en is de functie van het daw te verwaarlozen.
****- tvkaart eruit, ja kan, maar dan is het probleem niet opgelost, maar veranderd in hélemaal geen tv kunnen kijken.
Conclusies:
tv kijken gaat goed, op zichzelf.
winamp luisteren gaat goed, op zichzelf.
op het moment dat de tvkaartdriver in gebruik is (met om het even welk programma) ÉN dat winamp draait, loopt de boel zonder foutmelding keihard vast en bevriest direct.
Wie o wie heeft er een mogelijke oplossing of een interessante gedachtengang omtrent dit probleem? alvast bedankt!