Toon posts:

[xp-sp1][pinnacle pctv][winamp] DAW Freeze!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gegeven.
een digitaal audio werkstation met:

hardware:
1. asus a7n8xdeluxe
2. rme multiface geluidskaart
3. matrox g550
(er zijn géén gedeelde irq's aanwezig, noch hardwareconflicten)

en software:
a. windows xp pro sp1
b. drivers nvidia voor moederboard
c. drivers beeldkaart
d. drivers geluidskaart
e. drivers pctvkaart
(uiteraard overal de nieuwste driverversies)
+ daarbij
f. viewprogramma voor pctv
g. een videocaptureprogrammaatje genaamd amcap (los exebestandje)
h. winamp
i. 1 mp3tje

de situatieschets met bijbehorende verschijnselen:

I. windows opgestart, pctv programma geopend:
foutmelding "error: no soundcard is installed" > klik op het "ok"knopje

((ad I.) voor de nieuwsgierigen onder ons, als ik een los soundblastertje erbij prik dan doet de tvkaart het ook met het bijgeleverde viewprogramma, wat eerder met bovenstaande foutmelding niet startte)

II. windows opgestart, amcap.exe (zie g.) geopend, source (composite in/tv tuner/s-video in) geselecteerd, en
er is, jawel, tvbeeld :) hartstikke mooi, zoals het hoort. (het geluid is niet van toepassing, dat loopt buiten het werkstation om. je kunt altijd een setje boxen in de audio-uit van de tvkaart prikken)

III. tvkijken via "de pctv-driver" in het algemeen (of je die nu aanspreekt met origineel viewprogramma (+soundblasterkaartje) -of- met amcap zonder sbkaartje werkt.
start winamp op. wacht 3 tot 10 seconden ennnn jawel. FREEZE !

De reeds door mij bedachte oplossingen die _niet_ werkten:

*- andere (oudere) drivers voor OF videokaart OF geluidskaart OF videokaart (alle combinaties geprobeerd en geen verschil)

**- de 2 PCIkaarten installeren in andere PCIsloten (een aantal geprobeerd, geen verschil){ (oudere)

***- RME kaart eruit, ja kan, maar dan werkt mijn audio dus niet en is de functie van het daw te verwaarlozen.

****- tvkaart eruit, ja kan, maar dan is het probleem niet opgelost, maar veranderd in hélemaal geen tv kunnen kijken.

Conclusies:
tv kijken gaat goed, op zichzelf.
winamp luisteren gaat goed, op zichzelf.

op het moment dat de tvkaartdriver in gebruik is (met om het even welk programma) ÉN dat winamp draait, loopt de boel zonder foutmelding keihard vast en bevriest direct.

Wie o wie heeft er een mogelijke oplossing of een interessante gedachtengang omtrent dit probleem? alvast bedankt!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Welke winamp versie is het ?

Probeer het eens met 2.x

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb dit ook met een TV @anywhere kaartje van MSI. Als ik Pinnacle opstart werkt de geluidskaart niet meer. Niks bevriest maar ik moet dan de audiodrivers van mn onboard geluidskaart opnieuw installeren om weer geluid te krijgen. Dit is enorm irritant. Ik heb het zelf opgelost door heel windows (2k sp4 ipv xp pro) opnieuw te installeren.

• raymonvdm
Is er mischien nog een update voor de pinnacle software @ pinnacle site ?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Kijk dan zelf op de site :? . Als je versie 8 heb, dan kan je updaten naar 8.10 volgens mij.

• raymonvdm
Ja voor mij was er een update maar dan moet je toch weten welke versie hij heeft.

Ik heb nu 5.30 uit m`n hoofd maar het is een pctv pro.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een pctv pro,
versie 5.20 was de laatste volgens mij. vanaf versie 4.0 tot en met 5.20 geeft zelfde resultaat. windows xp pro of 2000 pro maakt ook geen verschil +
heb winamp 2.x 3.x en 5beta geprobeerd, maar media player geeft zelfde fouten.

het lijkt aan de in gebruik zijnde bt_xxx driver van de tvkaart te liggen . als ik die niet gebruik, bijvoorbeeld door de twain driver te gebruiken in msn, loopt de boel niet vast in combinatie met winamp.

bt_xxx driver wel dus in combinatie met een directx geluidsstroom

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:16 ]

Pagina: 1