Toon posts:

P3 Slot 1 Proc zonder cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 3 slot 1 processor maar ik wou ff het fannetje schoonblazen maar sinds toen ratelt die fan nog harder als a mij hd's bij elkaar.

Kan ik die fan er gewoon af laten? Of kan ik wat olie de fan gooien ?

Maar het lijkt erop dat het komt omdat de fan te hard samen gedrukt wordt of zo want hij draait minder hard als ie op het koelblok vast zit en dan maakt ie ook die f*cking herrie.

Want ik wil liever geen nieuwe fan kopen (als die uberhaupt nog te koop zijn)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Een Pentium 3 kan toch vrij warm worden dus zonder koeling zou ik het zeker niet doen, misschien dat het met een grote heatsink het passief wel kan, maar een nieuwe koeler is toch het veiligst. En anders plak je er gewoon een 80 mm fan op, die zijn niet zo duur ;)

The devil is in the details.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23
Als de heatsink groot genoeg is en je hebt genoeg airflow dmv casefans lijkt me wel dat het je gaat lukken zonder fan. BTW, wat soort P3? Hoeveel MHZ? Core?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Ligt aan de proc en heatsink.

Het fannetje wat er op zit is meestal gewoon een 40mm fan die je overal kunt kopen :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pentium 3 500 mhz en ik heb geen idee wat voor core erin zit. En het staat er ook niet op ofzo alleen 3950a191 maar als ik dat intyp op de site van intel heeft geen resluts.

En ik heb geen case fans in dat ding zitten.

Maar wat is precies de heatsink :$ ? zijn dat gewoon de koelribben?

Verwijderd

idd je heatsink is je koel-element
en ik zou gewoon een vervangend fannetje kopen

Verwijderd

Passief koelen raad ik je af bij een p3, het zou wel kunnen waneer je een ducktunnel van af je casefan naar je koelblok maakt.

Anders even een 80 cm fan voor je prosessor monteren die je op 7 volt laat lopen.

• Hahn
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:59:
Maar wat is precies de heatsink :$ ? zijn dat gewoon de koelribben?
De eerste 10 resultaten die je krijgt door middel van zoeken bij Google naar "heatsink" [Images] geeft al heel wat uitleg, maar ja, dat zijn de koelribben:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:YFj-uAdScaYC:www.overklokking.no/cooling/cpuvifter/mist/pics/heatsink.jpg

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan heb je dus een Katmai, die worden best heet als ze niet gekoeld zijn.
zelf had ik 2 450s lopen waar ik een tijdje de keoler van stilgezet had. Dingen werden mij te heet (niet meer vast te pakken zo warm).
dus gewoon een koelertje erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn die nog te koop want het wel een Cooler Master, maar een heel klein ding zoiets wat tegenwoordig op een videokaart zit.

maar ik kan dus geen olie ofzo in dat fannetje gooien ofzo

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:08:
Maar zijn die nog te koop want het wel een Cooler Master, maar een heel klein ding zoiets wat tegenwoordig op een videokaart zit.

maar ik kan dus geen olie ofzo in dat fannetje gooien ofzo
Standaard 40mm fannetje dus als ik het zo hoor. Gewoon te vervangen dus.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Het ligt er maar net aan hoe je airflow is, want toen wij nog een p3 slot 1 hadden, toen zat daar gewoon een heatsink op met een airduct naar de voeding en de warmte werd er dan via de voeding uit geblazen. Het was wel een stuk groter heatsink als je tegenwoordig ziet, ik denk dat het ongeveer een opp had van 4x8 en dan "spijlen" van 4cm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even bij KLIK geweest en gedaan wat daar stond alleen wil het stikkertje niet plakken maar dat maakt niets uit neem ik aan.

En het grootste geratel is nu opgelost. / edit na een paar minuten was al het geratel al helemaal over

Dus ik wil jullie alle hartelijk bedank voor deze super goeie hulp en extreem snelle replies

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 20:25 ]

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03-2025
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:22:
Ik ben even bij KLIK geweest en gedaan wat daar stond alleen wil het stikkertje niet plakken maar dat maakt niets uit neem ik aan.

En het grootste geratel is nu opgelost.

Dus ik wil jullie alle hartelijk bedank voor deze super goeie hulp en extreem snelle replies
voor zover maakt dat stickertje niet uit nee :) haal ze ook vaak van me fans omdat ik ze niet mooi vind :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja en dat stikkertje zit ook nog op de achterkant :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:22:

En het grootste geratel is nu opgelost. / edit na een paar minuten was al het geratel al helemaal over

Dat geratel komt waarschijnlijk door lagers die kapot zijn gelopen. Als het geratel terugkomt, kun je het beste toch een nieuw fannetje kopen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

heintjeput schreef op 11 november 2003 @ 20:19:
Het ligt er maar net aan hoe je airflow is, want toen wij nog een p3 slot 1 hadden, toen zat daar gewoon een heatsink op met een airduct naar de voeding en de warmte werd er dan via de voeding uit geblazen. Het was wel een stuk groter heatsink als je tegenwoordig ziet, ik denk dat het ongeveer een opp had van 4x8 en dan "spijlen" van 4cm.
Zo heb ik het ook ongeveer bij me taultin P3 1,26GHZ. Gewoon een p4 koelblok op met een duck tunnel van me casefan die op 7 volt loopt. Lekker stil ^_^.

• Kawaii
  • Niet online
Met een beetje knutselen is het mogelijk om een airduct op je voeding te zetten, die dus gelijk alle warme lucht van je CPU afzuigt :) Dan heb je geen fan meer nodig, ideaal :) Is hier ook gelukt.

Verwijderd

gewoon een 8cm fan richting je koelblok laten blazen is meestal al meer dan voldoende koeling. Als je deze op 7 of zelfs 5v zet zal ie nog lekker stil zijn ook. Veel beter dan dat kleine pokke fannetje dan erop zat iig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een HD erin zitten die zwaar veel lawaai maakt dus het is het niet waar om een airduct naar de voeding te gaan knutselen en volgens mij heeft dat ding helemaal geen fan/rooster aan de onderkant zitten. Die bak is ook al 4 jaar oud ofzo dus echt veel lwil er niet aan doen
Pagina: 1