[Word 2k3] Vastlopen (Spellingcontrole)

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Mijn vader had vandaag Office 2003 Professional via z'n werk gekregen. Dit heb ik ge-upgrade nu van Office 97 Professional. Dit heeft verder geen problemen opgelevert. Maar nu heb ik toch nog een probleem wat best wel vermoeiend is. Na enkele fouten typen loopt hij vast en vraagt hij om het rapport te verzenden. Ik heb zo'n gevoel dat dit aan de spellingcontrole tijdens het typen ligt. Dit wil ik graag wel aanhouden dus ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor. Toen ik deze computer kocht zat er overigens Word XP op, die had hetzelfde probleem (schiet me net te boven). De fout is er dus ook op Word XP..

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Office update

Ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

probeer eens heel office (dus echt alle onderdelen) te verwijderen, en het daarna opnieuw te proberen door office 2K3 te installen.
geen succes?
weer office er af, en dan alleen word installen.

en al vast gefeliciteerd, morgen ben je 1 jaar geregistreed op GoT :D

[ Voor 18% gewijzigd door KompjoeFriek op 11-11-2003 19:49 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik heb hem nu ge-uninstalt via software (configuratischerm). Helaas is het probleem er nog steeds...

Verwijderd

hai...

Ik zit met hezelfde probleem, zodra ik met rechtermuis op een 'fout' woord klik om te corrigeren loopt ms word vast.

Als ik de spellingcontrole uitzet werkt word verder wel normaal. Ik had hiervoor Office xp engelse versie. Daar had ik geen nederlandse spellingcontrole....
Toen heb ik wat van die files....msgrNL... (ofzoiets)...gekopieerd van mijn andere pc die wel de nederlandse versie heeft. Daar kreeg ik eerst ook wat rare meldingen mee maar daarna werkte het...

Op dit forum heb ik meer berichten gezien over problemen met spellingcontrole. Jammer genoeg staat nergen een echte oplossing bij.

Als je een oplossing vind laat het me dan ff weten ik heb ook al vanalles geprobeerd. Opnieuw installeren helpte bij mij ook niet..

greetz

Ruud

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:09 ]

Verwijderd

Hey....

Ik heb het waarschijnlijk gevonden...

Er is een rottige file die bij mij de boel verziekt.

programfiles/common files/microsoft shared/proof/MSSP3NL.DLL

Ik heb deze vervangen! m Gevonden via dc++....(oei mag dat wel) 236KB groot!

Die orginele was 244KB dus die was anders. Maar ik heb geen foutmelding meer gekregen...(tot nu toe dan) _/-\o_

Verwijderd

De 236KB versie is geen office 2003 dll.
MS zal binnenkort wel met een patch komen.

Je kunt ook MSSP3NL.DLL van een oudere Office gebruiken maar dan heb je niet de verbeterde spelling van 2003.
Type in 2003 maar eens reeel in, wordt automatisch reëel ipv reeel met rode streep eronder.
Als je knieeen intypt + spatie krijg je de beruchte vastloper.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 21:11 ]

Verwijderd

De oplossing:

http://support.microsoft.com/?kbid=833752

Sluit alle Office 2003-programma's af.
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Microsoft Office aan en klik op Microsoft Office Word 2003.
Klik op Opties in het menu Extra.
Klik op het tabblad Spelling en grammatica op Aangepaste woordenlijsten.
Schakel in het dialoogvenster Aangepaste woordenlijsten het selectievakje uit voor alle volgende specifieke woordenlijsten die u hebt geïnstalleerd:
Juridsch.dic
Maatsch.dic
Medisch.dic
Techwet.dic
Zakelijk.dic
Klik op OK om het dialoogvenster Aangepaste woordenlijsten te sluiten.
Klik op OK om het dialoogvenster Opties te sluiten.
Klik in het menu Bestand op Afsluiten om Word af te sluiten.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat probleem had ik ook, is nu weg nadat ik hem had gereinstalled en meteen een office update (via de site) had gedaan :)

I am the great Cornholio!

• GeitjeG
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 20:02
Oplossing van Traianus heeft zojuist voor mij gewerkt, bedankt!
Pagina: 1