Toon posts:

DVI splitter Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem,en wel het volgende:
Ik heb een Radeon 9800 pro met een DVI-uitgang,nu wil ik naar mijn monitor en mijn beamer toe.
Ik heb alles al afgezocht,(ook op google) maar ik kan nergens duidelijkheid vinden.
Ik wil dus mijn pc op beiden apparaten weergeven,het liefst ook appart als dat kan.
Ik begrijp dat er wel zgn splitters op de markt zijn,zoiets had ik dan wel gevonden,maar dat was een "gewone" VGA aansluiting,nergens vond ik er een voor DVI.
Ik wil gewoon wat simpels,een apparaatje waar mijn pc ingaat,en waar er twee uitkunnen,desnoods een kabel die naar twee splitst (maar dan kan ik niet switchen,en dus geen verschillende resolutie instellen) dus een "switch" zou het mooiste zijn :)
Kan iemand mij vertellen waar ik zoiets kan aanschaffen,en wat de exacte benaming daar voor is?
Daar zou ik erg mee geholpen zijn!

Thnx.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Waarschijnlijk is het technisch wel mogelijk om ze via de kabel direct te splitten omdat een analoge monitor andere signalen gebruikt dan de DVI-monitor.
Alleen zal je geen 2 verschillende beelden weer kunnen geven, het beeld wordt altijd gekloond als je maar 1 aansluiting op je kaart hebt. Voor 2 aparte beelden heb je echt een videokaart met 2 uitgangen nodig.

Bestaande opties zullen denk ik net zo duur zijn als een dual-head 9800-pro.
DVI expanders bestaan wel maar die kosten velen honderden euros.
Je kan zelf wel een splitter in elkaar klussen, maar of dit echt zinvol is want je blijft met een kloon-beeld zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door -=bas=- op 12-11-2003 11:08 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Welke aansluitingen gebruiken je monitor en beamer?

Indien je monitor Digitaal is aangesloten en je beamer analoog kan je niet de aansluiting in 2'en trekken omdat de modus van DVI-I poort wordt omgeschakeld door je videokaart middels de driver.

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dus dat hij van 1 DVI uitgang op de videokaart naar 2 dvi ingangen gaat,dus beide apparaten (beamer & monitor) hebben DVI aansluitingen.
Een "gesplitte" kabel is ook goed,het gaat mij erom dat ik mijn pc op de beamer kan weergeven als ik dat wil.
Als het dan een kloon is,is dat niet zo heel erg,dan hoef ik alleen de resolutie te veranderen,maar niet elke keer de stekkers te wisselen EN de resolutie!
Ik hoop dat het zo duidelijk is ;)
Kan ik ergens zo'n split-kabel bestellen?
Dat moet dan een MALE---FEMALE/FEMALE zijn,weten jullie een adresje?
thnx for the replies :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan echt niemand mij helpen ? :'(
Ik heb het echt nodig!

Verwijderd

Gebruiken die apparaten alleen de digitale signalen van de DVI-I of betreft het een DVI-D digital only ?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Kan je niet de Analoge uitgang van je videokaart gebruiken om je beamer aan te sturen en de digitale om je gewone monitor aan te sluiten? Wat ook mogelijk is, heb ik eens gezien was: Videokaart ---> Beamer ----> Monitor, het signaal werd dan in de beamer zelf gesplitst.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1