Beste mensen,
Ik heb net als velen van jullie serv-u draaien. Mijn pc staat in een wireless lan thuis met nog 4 andere pc's (in een LAN). Hierop draaien er twee webserver (sokkit 3.2, mijn pc en die van een huisgenoot) en 1 FTP (huisgenoot). Ik wil ook FTP draaien. Mijn gegevens:
AMD Athlon 1 GHZ
768 MB DDR
160 GB HDD
Brander en dvd
Wireless 802.11b PCI netwerkkaart (werkt prima)
Draytek 2600we router
Tweakdsl verbinding (ultra)
Dus wat heb ik gedaan:
1. Serv-u installeren
2. Anonymous en eigen account aangemaakt
3. doorgelust in router (extern ip via poort 2121 (omdat poort 21 al door mijn huisgenoot wordt gebruikt) naar een intern ip (die van mijn compu))
4. Geen firewall (ook niet die in Win XP)
5. geen vast IP adres in Serv-u ingesteld
Nu is het probleem als volgt:
Zowel passive als active krijg ik een timeout error. Men kan van buitenaf niet op mijn PC komen. Lokaal krijg ik wel mijn mappen te zien (zowel via anonymous als via eigen login). Verder heb ik alle instellingen van serv-u op standaard staan. Verder heb ik een aantal paden aangegeven in Dir access. Maar erop komen ho maar.
Een held die mij kan helpen, ik heb al een aantal experts versleten.
Groet,
Wouter Boer
ps. bij mijn huisgenoot werkt alles wel perfect, dus het moet kunnen....
Ik heb net als velen van jullie serv-u draaien. Mijn pc staat in een wireless lan thuis met nog 4 andere pc's (in een LAN). Hierop draaien er twee webserver (sokkit 3.2, mijn pc en die van een huisgenoot) en 1 FTP (huisgenoot). Ik wil ook FTP draaien. Mijn gegevens:
AMD Athlon 1 GHZ
768 MB DDR
160 GB HDD
Brander en dvd
Wireless 802.11b PCI netwerkkaart (werkt prima)
Draytek 2600we router
Tweakdsl verbinding (ultra)
Dus wat heb ik gedaan:
1. Serv-u installeren
2. Anonymous en eigen account aangemaakt
3. doorgelust in router (extern ip via poort 2121 (omdat poort 21 al door mijn huisgenoot wordt gebruikt) naar een intern ip (die van mijn compu))
4. Geen firewall (ook niet die in Win XP)
5. geen vast IP adres in Serv-u ingesteld
Nu is het probleem als volgt:
Zowel passive als active krijg ik een timeout error. Men kan van buitenaf niet op mijn PC komen. Lokaal krijg ik wel mijn mappen te zien (zowel via anonymous als via eigen login). Verder heb ik alle instellingen van serv-u op standaard staan. Verder heb ik een aantal paden aangegeven in Dir access. Maar erop komen ho maar.
Een held die mij kan helpen, ik heb al een aantal experts versleten.
Groet,
Wouter Boer
ps. bij mijn huisgenoot werkt alles wel perfect, dus het moet kunnen....