Ik heb de volgende situatie :
1 router (e tech), 1 pc met win xp en 1 pc (dual boot ) met zowel win xp als ook win98
Allebei de pc's kunnen op internet.(chello)
Wanneer ik nu de win xp pc draai en de andere pc ook met win xp opstart komen deze allebei in mijn netwerk en kan ik bestanden delen.
Als ik de win xp pc draai en de andere pc op win 98 komt deze win98 pc wel in mijn netwerk alleen als ik met de winxp pc naar deze pc toegaat krijg ik de volgende foutmelding:
u hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron.neem contact op met de behherde van de server als u wilt weten of u toegangmachtigingen hebt.
kan het netwerk pad niet vinden.
Als ik bij het icoontje van de win 98 pc op eigenschappen klik krijg ik ook :
Kan de server niet in het netwerk vinden.
Hoe kan ik dit oplossen.
Er staat geen firewall aan op de win98 pc en win xp pc.
Ik heb de schijven op delen gezet dus dit kan het ook niet zijn.
Ik heb de netwerkverbinding op de win98 pc aangemaakt via diskeete gemaakt op winxp pc.
Ik kan ook niet pingen van winxp pc naar de win98 pc als deze draait.
Nog een raar fenomeen is dat als ik via het netwerk een spel wil spelen dit wel lukt als ik met de ene pc op win xp draai en de andere op win 98.
Draaien ze allebei op winxp wordt de zelfgemaakte server niet gezien.
Raar ???
In afwachting van jullie hulp.
1 router (e tech), 1 pc met win xp en 1 pc (dual boot ) met zowel win xp als ook win98
Allebei de pc's kunnen op internet.(chello)
Wanneer ik nu de win xp pc draai en de andere pc ook met win xp opstart komen deze allebei in mijn netwerk en kan ik bestanden delen.
Als ik de win xp pc draai en de andere pc op win 98 komt deze win98 pc wel in mijn netwerk alleen als ik met de winxp pc naar deze pc toegaat krijg ik de volgende foutmelding:
u hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron.neem contact op met de behherde van de server als u wilt weten of u toegangmachtigingen hebt.
kan het netwerk pad niet vinden.
Als ik bij het icoontje van de win 98 pc op eigenschappen klik krijg ik ook :
Kan de server niet in het netwerk vinden.
Hoe kan ik dit oplossen.
Er staat geen firewall aan op de win98 pc en win xp pc.
Ik heb de schijven op delen gezet dus dit kan het ook niet zijn.
Ik heb de netwerkverbinding op de win98 pc aangemaakt via diskeete gemaakt op winxp pc.
Ik kan ook niet pingen van winxp pc naar de win98 pc als deze draait.
Nog een raar fenomeen is dat als ik via het netwerk een spel wil spelen dit wel lukt als ik met de ene pc op win xp draai en de andere op win 98.
Draaien ze allebei op winxp wordt de zelfgemaakte server niet gezien.
Raar ???
In afwachting van jullie hulp.