Argosy kent iemand dat merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Da's namelijk een netwerk kaart producent. die kaarten zijn te koop bij Mycom, dus vroeg me af of dat redelijke kaarten zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

dat merk is niet echt belangrijk... let liever op de chipset die op de kaarten zit... ik heb ook wat nic's van mycom... eerst waren het winbond chipsets, vervolgens realtek... realtek is wat beter dan winbond... en dan nog even op het type letten.. in sommige revisies van chipsets zitten nog wel eens bugs...

in ieder geval zijn het de standaard chipsets die je op elke el-cheapo nic van welk wazig merk dan ook tegenkomt... worden dus door elk OS ondersteund enzo... niks mis mee

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 23:40 schreef scize het volgende:
en dan nog even op het type letten.. in sommige revisies van chipsets zitten nog wel eens bugs...
En hoe weet ik welke revisie een bug heeft?

En moeten de NIC' s in beide PC gelijk zijn aan elkaar. Want in de ene PC heb ik 3COM, maar die kaarten zijn duur :(. Nu wil ik bij mycom een kaartje kopen weet alleen niet welke.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Is iedereen ergens anders :?, moet dit namelijk nog voor morgen weten :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

NIC's hoeven niet gelijk te zijn, is afentoe zelfs handig als ze anders zijn (je kan ze dan tenminste makkelijk uit elkaar houden, ipv. dat je naar het irq nummertje enzo moet kijken).

En wat betreft het merk, wat boeit dat nou? Je hebt 2 merken (intel en 3com)die boven de rest uitkomen, en de rest is allemaal ongeveer even goed...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bijna alle b-merk 10/100mbit kaartjes gebruken de realtek 8139 chip, volgens mij zijn er weinig verschillen onderling.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 18:38 schreef Bigs het volgende:
Bijna alle b-merk 10/100mbit kaartjes gebruken de realtek 8139 chip, volgens mij zijn er weinig verschillen onderling.
Ik ga voor 10 Mbit

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Dan krijg je realtek 8019 of 8029, die kaartjes werken ook prima, zijn meestal combo kaartjes met utp en coax. Heb er erg goede ervaringen mee.
Pagina: 1