Ik ben bezig met een encylopedie te maken in PHP, waarvan alle info in een MySQL database staat. Om nog een beetje netjes te programmeren wilde ik het toch maar OO doen, da's uit eindelijk makkelijker, en dan leer ik er nog wat van. Alleen betwijfel ik of mijn huidige manier wel goed is.
Alle gegevens over een item heb ik nl. als propery van een object gemaakt, die ik steeds laat bewerken vanuit een functie. Misschien onduidelijk omschreven, dus ik zal ff wat code snippets hier neer planten.
Mijn vraag is dit, of dit vanuit OOP oogpunt - en voor zover mogelijk met PHP-, wel netjes is en of dit niet een aanslag is op de performance van de server?
Alle gegevens over een item heb ik nl. als propery van een object gemaakt, die ik steeds laat bewerken vanuit een functie. Misschien onduidelijk omschreven, dus ik zal ff wat code snippets hier neer planten.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| class item { function item { $this->itemID; $this->itemName; $this->itemDescription; // gaat zo een tijdje door zijn ong. 25 properties, strings, booleans en arrays door elkaar } function insertDB { $inserter = new SQL ($DB_HOST,$DB_NAME, $DB_USER, $DB_PASS); $sql = ("INSERT INTO tblItem (itemName,itemDescription) ($iName,$iDescription)"); // deze query is dus ook heel uitgebreid omdat ik er ong 25 dingen in wil stoppen $inserter->query($sql); } } // End of Class |
Mijn vraag is dit, of dit vanuit OOP oogpunt - en voor zover mogelijk met PHP-, wel netjes is en of dit niet een aanslag is op de performance van de server?
Compromises are for the weak