Ik heb na wat problemen met het programma mailman, die telkens errors gaf bij een lograte, dit programma eraf gedonderd. Nu werkt logrotate nog steeds niet omdat deze nu stopt bij de configs van wtmp
Ik start logrotate op met logrote -d /etc/logrotate.conf en vervolgens blijft deze hier hangen:
status bestand van logrotate was ook erg groot (15mb) en bevatte veelal errors van mailman, maar dit probleem is dus verholpen.
Logrotate.conf:
Mijn vraag is nu hoe ik dit kan fixen; dus dat hij wel doorgaat en waar dit door komt.
Ik heb dus geprobeerd de inhoud van het bestand wtmp de verwijderen, zonder succes, status van 15mb te wissen, idem dito.
Als het proces loopt vergt hij 99% cpu time en dit duurt oneindig lang.
Het gaat om een p3 450 server met 256mb sdram, 60gb maxtor hd (waarvan 1gb swap).
Ik start logrotate op met logrote -d /etc/logrotate.conf en vervolgens blijft deze hier hangen:
code:
1
| reading config info for /var/log/wtmp |
status bestand van logrotate was ook erg groot (15mb) en bevatte veelal errors van mailman, maar dit probleem is dus verholpen.
Logrotate.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| # see "man logrotate" for details
# rotate log files weekly
weekly
# keep 4 weeks worth of backlogs
rotate 4
# create new (empty) log files after rotating old ones
create
# uncomment this if you want your log files compressed
#compress
# RPM packages drop log rotation information into this directory
include /etc/logrotate.d
# no packages own wtmp -- we'll rotate them here
/var/log/wtmp {
monthly
create 0664 root utmp
rotate 1
}
# system-specific logs may be also be configured here. |
Mijn vraag is nu hoe ik dit kan fixen; dus dat hij wel doorgaat en waar dit door komt.
Ik heb dus geprobeerd de inhoud van het bestand wtmp de verwijderen, zonder succes, status van 15mb te wissen, idem dito.
Als het proces loopt vergt hij 99% cpu time en dit duurt oneindig lang.
Het gaat om een p3 450 server met 256mb sdram, 60gb maxtor hd (waarvan 1gb swap).
[ Voor 13% gewijzigd door elgringo op 11-11-2003 18:39 ]
if broken it is, fix it you should