Ik kom er ff niet meer uit, meerdere topics afgezocht hier op got(degene die nuttig waren bleken geen oplossing te hebben) flink gegoogled maar zonder resultaat.
Ik krijg jpeg support onder php maar niet voor elkaar, eerste keer dat ik dit probleem heb overigens.
in ./configure van php gewoon de dir aangegeven, configure output =
en ja, ik heb jpeg geinstalleerd, anders zou ie volgens mij hier al een error moeten geven...
dan make, en dan ff een make test:
geen jpeg support dus...wat moet je nog meer doen dan jpeg installeren en aangeven dat je het wil gebruiken in php??...
Voor zover ik me kan herinneren was dit in voorgaande installs voldoende, en in de manual van gd kan ik ook nix meer vinden dan dit.
Ik krijg jpeg support onder php maar niet voor elkaar, eerste keer dat ik dit probleem heb overigens.
in ./configure van php gewoon de dir aangegeven, configure output =
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| checking for GD support... yes checking for the location of libjpeg... /usr/lib checking for the location of libpng... /usr/lib checking for the location of libXpm... no checking for FreeType 1.x support... no checking for FreeType 2... no checking for T1lib support... no checking whether to enable truetype string function in GD... no checking whether to enable JIS-mapped Japanese font support in GD... no checking for fabsf... (cached) yes checking for floorf... (cached) yes checking for jpeg_read_header in -ljpeg... (cached) yes checking for png_write_image in -lpng... (cached) yes |
en ja, ik heb jpeg geinstalleerd, anders zou ie volgens mij hier al een error moeten geven...
dan make, en dan ff een make test:
code:
1
2
3
4
5
6
| PASS gif --> gd1/gd2 conversion test [ext/gd/tests/gif2gd.phpt] SKIP gif --> jpeg conversion test [ext/gd/tests/gif2jpg.phpt] (reason: jpeg support unavailable) PASS gif --> png conversion test [ext/gd/tests/gif2png.phpt] SKIP jpeg <--> png conversion test [ext/gd/tests/jpeg2png.phpt] (reason: jpeg support unavailable) SKIP jpeg <--> gd1/gd2 conversion test [ext/gd/tests/jpg2gd.phpt] (reason: jpeg support unavailable) PASS png <--> gd1/gd2 conversion test [ext/gd/tests/png2gd.phpt] |
geen jpeg support dus...wat moet je nog meer doen dan jpeg installeren en aangeven dat je het wil gebruiken in php??...
Voor zover ik me kan herinneren was dit in voorgaande installs voldoende, en in de manual van gd kan ik ook nix meer vinden dan dit.