* We Are Borg gaat zo steeds vaker in W&G komen 
Ik wil graag een image een vaste height en width geven. Erg simpel te doen.
Dit werkt dus prima in Internet Explorer en Mozilla. Nu doet Opera om een of andere rede moeilijk en 'mis' ik een paar pixels bij de height. Het plaatje wordt slechts 57 pixels hoog i.p.v. de 60. "Storend die paar pixels?". Ja, eerlijk gezegd wel
. Een plaatje van 60x60 wordt hierdoor onscherp en dat is niet nodig vind ik
.
Een simpele search actie levert weinig op helaas. Dit geeft veel resultaten over javascript resize, maar dat wil ik niet. Ik wil simpel een plaatje een vaste hoogte en breedte mee geven en ALS het plaatje dan toevallig te groot zou zijn, wordt dit meteen opgevangen.
Nu ben ik eens verder gaan kijken en wat blijkt: GoT heeft dit probleem ook. Het volgende plaatje geeft 'het probleem' goed weer. Het icoon van pelle is het slachttoffer.

Linker icoon is in Internet Explorer (werkt prima).
Het middelste icoon is in Opera (mis net een paar pixels).
Het rechter icoon is in Mozilla (werkt prima).
2 plaatjes eronder is de uitwerking van mijn code. Opera en Internet Explorer waarbij de kleinere die van Opera is.
Waarom pakt Opera de verkeerde height? Ik mis ongeveer 3 pixels, maar kan er best eentje naast zitten.
Ja, dit noemen ze nu idd pixelneuken
. Het valt mij op en wil het graag oplossen. Zal uiteraard als er oplossing is even cheatah/crisp aanschieten voor de GoT template
Ik wil graag een image een vaste height en width geven. Erg simpel te doen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| .imageverklein { height: 60px; width: 60px; border: 1 px solid black; } |
HTML:
1
| [img]"http://www.eensite.nl/eenplaatje.jpg"[/img] |
Dit werkt dus prima in Internet Explorer en Mozilla. Nu doet Opera om een of andere rede moeilijk en 'mis' ik een paar pixels bij de height. Het plaatje wordt slechts 57 pixels hoog i.p.v. de 60. "Storend die paar pixels?". Ja, eerlijk gezegd wel
Een simpele search actie levert weinig op helaas. Dit geeft veel resultaten over javascript resize, maar dat wil ik niet. Ik wil simpel een plaatje een vaste hoogte en breedte mee geven en ALS het plaatje dan toevallig te groot zou zijn, wordt dit meteen opgevangen.
Nu ben ik eens verder gaan kijken en wat blijkt: GoT heeft dit probleem ook. Het volgende plaatje geeft 'het probleem' goed weer. Het icoon van pelle is het slachttoffer.
Linker icoon is in Internet Explorer (werkt prima).
Het middelste icoon is in Opera (mis net een paar pixels).
Het rechter icoon is in Mozilla (werkt prima).
2 plaatjes eronder is de uitwerking van mijn code. Opera en Internet Explorer waarbij de kleinere die van Opera is.
Waarom pakt Opera de verkeerde height? Ik mis ongeveer 3 pixels, maar kan er best eentje naast zitten.
Ja, dit noemen ze nu idd pixelneuken