Toon posts:

[server 2003, exchange 2003] mailprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 2003 server staan. daarop draait exchange 2003 achter een ISA-server 2000.

mailen en dergelijke gaat goed behalve naar email-adressen die op @chello.nl eindigen.

ik krijg de volgende error:
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<server.domain.nl #5.5.0 smtp;550 you are not allowed to send mail to <mailadres@chello.nl>>

nogmaals alle overige mailadressen gaat dus wel gewoon goed.

wat er denk ik mee te maken heeft, maar ik weet niet hoe is dat mijn eigen provider is ook chello is.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Post eens je Active-Directory DNS-domein. Als je namelijk domein.nl gebruikt, waarvan jij vast niet de rechtmatige eigenaar bent, dan kan chello via DNS het IP-adres achterhalen en zo zien dat jij "valse" e-mail verstuurt.

Daarnaast heeft chello toch al een heel strenge policy w.b.t. geaccepteerde mailservers, dus je hebt best kans dat jouw mailserver niet wordt geaccepteerd. En daar kun je dan weinig aan doen, behalve contact opnemen met Chello.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Kan het niet zo zijn dat Chello even een reverse dns doet waardoor je chello domain naam (upc-a.*.*iets met chello.nl) tevoor schijn komt waarna ze je fijn niet naar een chello email adres laten mailen?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
of ze hebben reverse dns lookup aanstaan, wat zoveel inhoud dat ze gaan checken of de mailserver wel voor komt in de public dns records

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 11 november 2003 @ 22:03:
Post eens je Active-Directory DNS-domein. Als je namelijk domein.nl gebruikt, waarvan jij vast niet de rechtmatige eigenaar bent, dan kan chello via DNS het IP-adres achterhalen en zo zien dat jij "valse" e-mail verstuurt.

Daarnaast heeft chello toch al een heel strenge policy w.b.t. geaccepteerde mailservers, dus je hebt best kans dat jouw mailserver niet wordt geaccepteerd. En daar kun je dan weinig aan doen, behalve contact opnemen met Chello.
mijn domeinnaam is een registreerde domein naam. Chello schijnt daar inderdaad vrij streng in te zijn. Maar ik neem aan dat ze bedoelen dat je geen openbare exchange-server hebt staan die veel verkeer genereerd. Ik gebruik hem alleen maar zelf en dat is eigenlijk alleen om er een beetje mee te experimenteren.

Ik heb een kennis die ook een exchangeserver heeft draaien op chello en bij hem werkt het wel. :'(

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 11 november 2003 @ 22:59:
Kan het niet zo zijn dat Chello even een reverse dns doet waardoor je chello domain naam (upc-a.*.*iets met chello.nl) tevoor schijn komt waarna ze je fijn niet naar een chello email adres laten mailen?
Hoezo zouden ze me dan niet naar een chello-adres laten mailen?
Voor de rest werkt alles toch wel, dat is dan toch niet logisch?

Dan zouden ze er meer baat bij hebben om juist de rest te blokkeren en alleen mail naar @chello.nl wel door te laten gaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Grolsch schreef op 12 november 2003 @ 10:49:
of ze hebben reverse dns lookup aanstaan, wat zoveel inhoud dat ze gaan checken of de mailserver wel voor komt in de public dns records
Mijn windows 2003 domein naam is gelijk aan mijn internet domain. Dus dat zou moeten kloppen dan toch?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:08:
Mijn windows 2003 domein naam is gelijk aan mijn internet domain. Dus dat zou moeten kloppen dan toch?
Ja, dat probeerde ik uit te leggen, dit is waarschijnlijk juist het probleem.

Draait jouw windows 2003 server thuis jouw domein? Staat het publieke DNS-record naar jouw Chello IP-adres? Vast niet, je gebruikt waarschijnlijk een hosting-provider.

Nu ziet Chello opeens dat er een ander IP wordt gebruikt voor die domeinnaam. Ja, wacht eens even denkt die server, deze domeinnaam heeft een heel ander IP, dit zal wel zo'n fake geval zijn.

En vervolgens wordt je geblokt.

;).

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 13 november 2003 @ 00:15:
[...]

Draait jouw windows 2003 server thuis jouw domein? Staat het publieke DNS-record naar jouw Chello IP-adres? Vast niet, je gebruikt waarschijnlijk een hosting-provider.

Nu ziet Chello opeens dat er een ander IP wordt gebruikt voor die domeinnaam. Ja, wacht eens even denkt die server, deze domeinnaam heeft een heel ander IP, dit zal wel zo'n fake geval zijn.

;).
Ik heb mijn domainnaam geregisteerd en deze door laten verwijzen naar mijn IP-adres. Als ik mijn domein ping vanaf een willekeurige locatie komt het antwoord dus van mijn chello ip-adres.

Maar bij een kennis van mij werkt het ook, en dat snap ik dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 13 november 2003 @ 00:15:
[...]

;).
Ik heb mijn domainnaam geregisteerd en deze door laten verwijzen naar mijn IP-adres. Als ik mijn domein ping vanaf een willekeurige locatie komt het antwoord dus van mijn chello ip-adres.

Maar bij een kennis van mij werkt het ook, en dat snap ik dus niet.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

No offence, maar geen prof networking,

Heb je bij je Domeinnaam regsitratie een MX record aangevraagd.
Draait de exchange bak op de zelfde machine als ISA? (werkt voor geen meter met al die RPC foutmeldingen) Heb je bij SMTP anonymous acces aanstaan?
Pagina: 1