Schroefjes welke in deze RS232 busjes passen

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier thuis een electronica kastje staan met COMM, Parrallel en zo nogwat van die poorten. Naast die poorten zitten gaatjes geboord, en hierin zit netjes draad getapt waar deze busjes dus inkunnen:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/19/1900953E9FCD79AEE10000000A010251.JPG

Verder zit in de bevestiging van het deksel van dit doosje dezelfde draad getapt, alleen hier heb ik dus geen schroefjes voor. Niemand en nergens kunnen ze mij er aan helpen. Wel "thumbscrews" e.d.

In oude netwerkkaarten met een AUI-aansluitng, waar dus niet van die bovenstaande busjes zitten, plaatsen de NIC-fabrikanten ook altijd schroefjes.

Wat zijn nu de specs van deze schroefjes. Het is geen RS232, maar ook géén M3 of M4 :?

20*350ZO45°

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Er zijn verschillende maten voor gebruik in computers, en die zijn allemaal "imperial" - in inches gemeten dus, en geen M[x].

Leuk is dat de goeie omschrijving onder je plaatje op conrad.nl staat :) Hex screws, 3x7 ISO. Waarom bestel je ze trouwens niet gewoon bij Conrad?

Alternatief is naar een tweedehands-computers-winkel te gaan en daar om een handjevol te vragen. Bij een PC-handel met een beetje competente TD hebben ze daar trouwens ook genoeg van rondslingeren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Rataplan schreef op 11 november 2003 @ 17:54:
Er zijn verschillende maten voor gebruik in computers, en die zijn allemaal "imperial" - in inches gemeten dus, en geen M[x].

Leuk is dat de goeie omschrijving onder je plaatje op conrad.nl staat :) Hex screws, 3x7 ISO. Waarom bestel je ze trouwens niet gewoon bij Conrad?

Alternatief is naar een tweedehands-computers-winkel te gaan en daar om een handjevol te vragen. Bij een PC-handel met een beetje competente TD hebben ze daar trouwens ook genoeg van rondslingeren.
OK, ik moet dus niet in M[x] gaan denken maar in inches. Het plaatje van mij heeft inderdaad een link naar Conrad, alleen gaat het hierom die "busjes" ik wil dus géén busjes maar domweg gewoon normale schroeven maar wel met hetzelfde schroefdraad als die busjes.

Een PC handel heeft dus niet van deze schroefjes. Bij alle PC zaken waar ik kwam kreeg ik handen-vol mee, alleen dat zijn HDD (grof) of CD-ROM schroefjes (fijn) De draad van deze busjes zijn er zegmaar net een beetje tussenin.

Zelf werk ik als Netwerkbeheerder in een organisatie van ruim 600 PC's, ook vrij veel "spul" om tussen te zoeken dus, maar niet van deze schroefjes. Ik wil ze iig niet van apparatuur met "AUI" gaan jatten.

20*350ZO45°

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet gewoon naar een elctronica winkel gaam imho .......

hoeveel moet je er hebben dan .. wij hebben er zo'n 10 duizenden op werk en een paar zullen ze niet missen

ow scroefjes . das een ander verhaal :D

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 11-11-2003 20:45 ]

Iperf

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 17:44

Super_ik

haklust!

ze hebbe UCN maten, k d8 2.5

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek