[ServU - XP firewall] ServU passive ftp opzetten in XP

Pagina: 1
Acties:

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Vraagje, met de Search kwam ik er helaas niet uit.

Het gaat om de volgende situatie:

Systeem draait WindowsXP, firewall van XP en ServU 4.

Ik wil gebruik maken van de firewall van XP, daarnaast moet ServU bereikbaar zijn op poort 5566 via een passive connect.

Hoe doe ik dit ? Als ik via internet connect naar mijn FTP server (terwijl firewall draait) kom ik tot aan 'Entering passive mode' waarna ik een error krijg.

Als ik mijn firewall uitzet is er geen probleem. De passive connect wordt dus ergens tegengehouden.
Ik denk zelf dat ik het poortnummer van FTP (wat standaard op 21 staat in de firewall) op 5566 moet zetten. Ik weet alleen niet hoe dat moet.
Kan ook zijn dat ik me vergis.

Hopelijk weet iemand het dan is ikke weer blij :)

PS : als dit niet het goede forum is dan excuses. Deze leek me de meest geschikt.

[ Voor 8% gewijzigd door VooDoo|IA op 11-11-2003 17:37 ]

Verwijderd

Dit lijkt me gewoon een simpel geval van poorten openzetten :? Lees dit eens door: FTP + Router. Houd dan wel even in je achterhoofd dat jij niet hoeft te mappen, maar enkel die poorten open hoeft te zetten in de firewall.

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Niet helemaal, je had half gelijk :)

Windows XP firewall:
2 poorten toegevoegd, 5566 TCP met eigen IP adres en 1400 TCP (return poort) met eigen IP adres.

ServU:
Onder Local server - Settings - tabblad Advanced PASV port range 1400 - 1400 instellen.

Onder Local server - Domains - Eigen sitenaam - geen IP invullen bij Domain IP adres en FTP port number 5566,

Onder Local server - Domains - Eigen sitenaam - Settings - tabblad Advanced vinkje aanzetten bij Allow passive mode data transfers, use IP 'eigen IP adres'

Zo werkt het, de ServU server achter mijn firewall is FXP-able vanaf internet :)