Wine probleempje [n00b]

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoi :)

Ik heb een aantal vragen,

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- met google.nl zoeken --> tervergeerfs
- hier op got zoeken --> tervergeerfs

ik heb sinds kort red hat linux 9.0 draaien. met een Gnome window manager
nu heb ik wine geinstallleerd en dat draait.
ik kan winamp en eudora bijvoorbeeld wel installeren, maar zodra ik deze programma´s wil opstarten
bijv:
code:
1
wine winamp.exe

gebeurt er niets... er wordt geen winamp of niets gestart... helaas.
dit krijg ik als output van de terminal terug
code:
1
2
Could not stat /mnt/floppy (No such file or directory), ignoring drive A:
wine: cannot find 'winamp.exe'

nou dacht ik ik moet vast in die wine map gaan staan
code:
1
/usr/share/wine-c

echter kom je daar de map Program Files tegen, deze kan ik niet intypen in mijn terminal venstertje.... (of wel :? )
dit werkt dus helaas ook niet

t zal wel een n00b vraagje zijn, maar goed ik begin ook pas net (met linux)
en omdat mijn zoek resultaten tot niets leiden heb ik maar besloten dit topic te openen :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je nou eens het complete path opgeeft naar winamp.exe ? dus /usr/share/wine-c/"Program Files/winamp/winamp.exe" wat doet die dan denk je? Voor lange directorynames met spaties moet je de spatie escapen en dat doe je met quotes

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Maarten
  • Niet online
code:
1
/usr/share/wine-c

Als ik die map dus probeer te openen staat er niets in, (dit is dus vanuit mijn terminal venstertje)
tevens is dit het geval als ik deze met nautilus wil openen... het is simpel weg gewoon leeg / (de standaard wine directorys staan erin)

maar als ik met de installer van bijv winamp erheen blader staan er wel mappen van de applicaties die ik heb geinstalleerd (winamp en eudora 6.0 in mijn geval)

ik kan dus vanuit mijn terminal venster niet bij de doel / bron map komen
is het dan uberhäupt wel mogelijk mijn programma´s te starten :?

tnx voor die tip met die aanhalings tekens :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25
Ik denk dat het ook wel beter is om ervan uit te gaan dat veel windows apps simpelweg niet of niet goed werken met wine, het beste kun je wine proberen als je geen alternatieven ervoor hebt in linux (zoals bij sommige games), die 2 apps (eudora en winamp) hebben iig talloze alternatieven in linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Staat er in je home directory geen verborgen wine directory? .wine/fake_windows?

[ Voor 83% gewijzigd door sampoo op 11-11-2003 19:30 ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
het is in elk geval een probleem dat je niet het goede pad naar winamp.exe geeft...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

code:
1
winesetup

Kijk eens of dat iets naar voren toe brengt als jij dat op de console intikt. Kan wel eens handig zijn :)
Dit maakt een config file in je homedir aan. (~/.wine/config)

Pas als je wine redelijk hebt draaien, kijk dan of je winamp kan starten. Probeer eerst eens notepad.exe op te starten zou ik zeggen :)

Btw.. voor winamp zou ik toch echt XMMS gebruiken. DIt is bjina een copie van Winamp en draait veel lekkerder dan winamp onder wine natuurlijk.. :)

www.xmms.org

Afbeeldingslocatie: http://www.xmms.org/screenshots/main.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xmms.org/screenshots/equalizer.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xmms.org/screenshots/playlist.png

[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 11-11-2003 20:56 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Maarten
  • Niet online
DeMoN schreef op 11 november 2003 @ 20:54:
code:
1
winesetup

Kijk eens of dat iets naar voren toe brengt als jij dat op de console intikt. Kan wel eens handig zijn :)
Dit maakt een config file in je homedir aan. (~/.wine/config)

Pas als je wine redelijk hebt draaien, kijk dan of je winamp kan starten. Probeer eerst eens notepad.exe op te starten zou ik zeggen :)

Btw.. voor winamp zou ik toch echt XMMS gebruiken. DIt is bjina een copie van Winamp en draait veel lekkerder dan winamp onder wine natuurlijk.. :)

www.xmms.org

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tnx gaat ik proberen :)

notepad starten werkt wel gewoon :)

het lastige aan xmms is dat het standaard dus weer geen Mp3 support ....
vandaar mijn keuze voor winamp :)

Verwijderd

mocht je nog proberen met wine winamp te starten:

als root:
updatedb

daarna:

locate winamp.exe

daarna:

Ga naar de directory waar winamp.exe staat, en tik:

wine winamp.exe

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 08:30:
mocht je nog proberen met wine winamp te starten:

[goede uitleg]
Inderdaad. Dit is me eigenlijk ook te basic voor woorden, zelfs onder Windows zou dat precies zo zijn, al zou je daar winamp waarschijnlijk niet via de command prompt starten (kan echter prima ;) ).

Ik zie niet in wat er onduidelijk is aan de melding 'can not find winamp.exe'.

Ook, als je nog eens een topic opent, vermeld dan niet 'ik heb gezocht met google'; dat is natuurlijk leuk, maar als je niet zegt waarnaar je gezocht hebt weten we dan nog niets!

Hoe dan ook, ik sluit dit topic alsnog vanwege het wel heel erg basic niveau van deze vraag.

Edit: 10 anderen hadden al opgemerkt dat er overigens geen enkele reden is waarom je winamp zou willen gebruiken onder Linux, maar dat terzijde ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 12-11-2003 10:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.