[3D] 17000 bij 12000 pixels renderen in max

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het renderen van zeer grote plaatjes voor drukwerk? Ik heb er eigenlijk weinig ervaring mee , tenminste niet 3 bij 2 meter wat ik dus nu moet doen. Ik zat te denken aan in delen, maar hoe stel je dat zo in dat je in photoshop gewoon de stukjes aan elkaar kan plakken.

brazil kapt er mee zo rond de 5000 pixels, tenminste de versie die ik heb, en das opzich geen probleem als ik maar goed in delen kan renderen.

specs

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

probleem met renderen in delen is dat je waarschijnlijk problemen krijgt met het perspectief als je het op de 'standaard' manier zou doen. Misschien een id om in max bij het renderen niet te kiezen voor 'view' maar bv 'region' en dan steeds een stukje overlappende region te doen, en dát inderdaad aan elkaar photoshoppen? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• maratropa
  • Niet online
ja daar heb ik inderdaad aan gedacht, alleen dat is een beetje "fuzzy" lijkt me, het liefst maak ik gewoon strakken evengrote delen die psies op elkaar aansluiten. Maar dat kan op zich wel inderdaad, maar misschien kan het nog mooier.

specs

Verwijderd

Volgens mij kan Vray max. 20000x20000 renderen, daar zou je evt. naar kunnen kijken.

• maratropa
  • Niet online
Dat zou relaxed zijn, alleen ik dacht dat vray nog problemen had met het krijgen van schaduwen op objecten met "matte" materialen, maar misschien dat dat gefixed is in de laatse versie, ik zal er iig naar kijken, thanx.

En Barf, region werkt niet want dat moet hij nog steeds de bitmap van 17000bij 12000 pixels aanmaken, wat ie niet kan, maar "crop" werkt wel voor jouw manier, en misschien dat dat wel slim is want zo'n groot plaatje renderen in 1 keer lijkt me wat veel voor mijn bakkie, al is ie redelijk gespierd.

specs

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

gladiool schreef op 11 november 2003 @ 17:50:
Dat zou relaxed zijn, alleen ik dacht dat vray nog problemen had met het krijgen van schaduwen op objecten met "matte" materialen, maar misschien dat dat gefixed is in de laatse versie, ik zal er iig naar kijken, thanx.

En Barf, region werkt niet want dat moet hij nog steeds de bitmap van 17000bij 12000 pixels aanmaken, wat ie niet kan, maar "crop" werkt wel voor jouw manier, en misschien dat dat wel slim is want zo'n groot plaatje renderen in 1 keer lijkt me wat veel voor mijn bakkie, al is ie redelijk gespierd.
Hij kan het wel aan hoor.. Geef hem alleen even (lees: lang) de tijd :)

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Grote afbeeldingen (A2 of A3) render ik meestal in Cinema4D XL. Die kan onnut grote bestanden renderen. Enige beperking is volgens mij de hoeveelheid geheugen.

Obviously you're not a golfer

Pagina: 1