[@home] wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Een vriend van me kan sinds zondagavond niet meer internetten via @home.
De router haalt alle gegevens goed op en de defaulth gateway en alle DNS servers kunnen gewoon gepingd worden. Pingen naar een IP adres gaat goed, maar pingen naar een naam niet: "Kan opgegeven naam niet vinden". Lijkt me dus een probleem met de DNS servers.
Wat vreemd is dat ik hier ook @home heb en op dezelfde DNS servers zit. Hier geen probleem.

We hebben de stekker uit de router gehaald en in één van de PC's gedaan. IP adres op dynamisch en toen deed alles het wel. Teruggezet op de router, maar toen weer geen internet. Wel verbinding, want we kunnen wel pingen naar IP adressen.

Iemand tips?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

wat heb je op de pc's ingestelt als dns??
of wat staat er ingestelt?

[ Voor 31% gewijzigd door job op 11-11-2003 17:17 ]

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad bij iemand, en ik heb veel erg veel geprobeerd maar niets hielp, alle instellingen waren idd goed, hij krijg een ip-adres de DNS servers werden aangegeven, pingen naar ip´s werkte... heel vaag...
Het was overigens een Sitecom router, waar al eerder veel problemen mee waren, en vaak is omgeruild...

• cdgrit
Hier is het een Etech router.
Deze DNS servers worden van de DHCP server verkregen:
213.51.129.168
213.51.144.168

Ik gebruik dezelfde dus die zijn in order lijkt me...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

en als je op de pc's in het netwerk nou eens het ip van de router instelt als dns??

en geef voor de volledigheid eens de output van ipconfig /all van een van de pc's

[ Voor 36% gewijzigd door job op 11-11-2003 17:30 ]

• cdgrit
damster schreef op 11 november 2003 @ 17:29:
en als je op de pc's in het netwerk nou eens het ip van de router instelt als dns??
Natuurlijk, Dat is het (denk ik)!
Ik ga er vanavond even langs en kijken of het werkt. Denk dat het probleem daar wel aan ligt.

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
damster schreef op 11 november 2003 @ 17:29:

en geef voor de volledigheid eens de output van ipconfig /all van een van de pc's
Dit werkte bij mij dus zelfs niet...

• cdgrit
Bedankt!
Hij doet 't weer :)

Pagina: 1