Stel, ik heb een script gemaakt en hierbij zijn diverse instellingen te veranderen via het aanpassen van de variabelen in "config.php". Om het allemaal gebruikersvriendelijker te maken, wil ik dit bestand kunnen aanpassen via een formulier. En dan dacht ik aan een volgende manier:
Kortom, je hebt dus een configuratie bestand met een array die genaamd is als "config". Nu bedacht ik om de gegevens in het formuliertje te krijgen, de volgende manier:
En voor het opslaan dacht ik dan gewoon de config.php opnieuw op te bouwen via de gegevens die uit het formuliertje worden gehaald.
Maar mijn vraag is nu; is dit een goede methode of zit ik er gigantisch naast en moet ik die vieze "eval" functie niet gebruiken en moet ik dit maar op een andere manier doen (en uiteraard hoe)?
Bvd
PHP:
1
2
3
4
5
| // config.php $config = array(); $config['on'] = 1; $config['blaat'] = 0; |
Kortom, je hebt dus een configuratie bestand met een array die genaamd is als "config". Nu bedacht ik om de gegevens in het formuliertje te krijgen, de volgende manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $code = implode('', file('config.php')); // $code bevat nu de source van config.php eval($code); /* en hier schrijven we bijvoorbeeld $config['blaat'] via de template parser naar de template van het formuliertje */ |
En voor het opslaan dacht ik dan gewoon de config.php opnieuw op te bouwen via de gegevens die uit het formuliertje worden gehaald.
Maar mijn vraag is nu; is dit een goede methode of zit ik er gigantisch naast en moet ik die vieze "eval" functie niet gebruiken en moet ik dit maar op een andere manier doen (en uiteraard hoe)?
Bvd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 17:09 ]