[XP] Pegasus Mail werkt niet onder limited user.

Pagina: 1
Acties:

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Ik ben overgestapt naar windows XP maar heb nog wat problemen met het laten werken van Pegasus Mail V 4.12a. Het programma pmail heb ik op de C schijf geinstalleerd (NTFS) en werkt prima als de user een administrator is. Logt een limited user echter in dat is het wel mogelijk pegasus te starten maar kan er geen mailbox of andere instellingen gevonden worden. Het lijkt er op of de file pmail.ini niet goed gelezen wordt.

Het is echter wel mogelijk om deze file als limited user in notepad te openen dus qua rechten zou het wel goed moeten zitten. Heeft iemand nog een goed idee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet auditing aan op die directory / files en kijk waar het misgaat.
Download filemon/regmon en kijk waar het foutgaat. Deze tools zijn te vinden op www.sysinternals.com.

Ik weet niet hoeveel informatie Pegasus in het registry zet, maar daar kan het probleem ook zitten, naast het filesystem.

[ Voor 27% gewijzigd door blackd op 11-11-2003 16:56 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vraagje lijkt me te gaan over pegasus zelf, daarom verplaats ik je topic eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar hetzelfde probleem. Je wilt pegausus openen als limited user maar er gebeurd niks.

Verwijderd

Heb nu File Monitor gerund. Begin het programma nu enigsinds te begrijpen. Het probleem doet zich voor in het proces winpm-32.exe. Aan een groot aantal dll bestanden in de system32 map van windows wordt ACCES DENIED toegekend. Dit geldt ook voor de dll bestanden in de pegasus mail map. Dit is natuurlijk leuk en aardig maar wat kan ik nu doen?