Promise ATA100 TX2 + Windows 2000 install

Pagina: 1
Acties:

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33
Recent een HDD gekocht van 80gb voor een iets ouder pc'tje. Ik wist dat ik waarschijnlijk een apart kaartje nodig had dus ook gelijk maar gekocht...

Nu heb ik Windows 2000 voor de helft geinstalleerd via de oude IDE controller (zoals aangegeven in de Promise handleiding. F6 SCSI devices etc.) De Windows 2000 installatie gaat rebooten en ik plug dus de HDD in de Promise controller: NTLDR missing, hetzelfde geld als ik de HDD op de oude controller houd :?. Ik heb toch echt Windows 2000 geinstalleerd dus zou hij normaal moeten booten :?

Het gaat hier om een Tekram P6BX-A(n) moederbord. Wie kan mij helpen :).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
:?

Voor zover ik weet moet je bij een verse install van windows 2000 gewoon de drive meteen aan de promise controller hangen, en bij het begin van de installatie F6 gebruiken om de extra promise drivers te installeren.

• DutchCommando
Fout gelezen idd, het ging om een existing Windows 2000 setup. Maar: Ik probeer nu met de HDD aan de Promise te installeren. (De DVD-ROM zit nog op het mobo) maar hij wil niet vanaf de cd booten op deze manier. (In BIOS first boot device als CDROM ingesteld). Iemand hier een idee over?

• DutchCommando
Ik geef het op:

• CD-ROM op mobo IDE = no booting
• CD-ROM op Promise = no booting
• Settings veranderen in CMOS is crash.
• HDD op mobo IDE = operating system not installed
• HDD op Promise is LTDR whatever fout
• Format C: via diskette = no go.

Close het topic maar, ik ga met onderdelen smijten naar kinderen aan de voordeur vanavond. 8)7

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 20:33
Ik vind je start post een beetje onduidelijk.

Je kan proberen om je schijf op het moederbord te prikken, dan Windows 2000 te installeren.
Als ie geinstalleerd is steek je het kaartje erin (wel je pc even uitzetten :P ).
Dan installeer je de drivers, etc.
Als ie dan gereboot is prik je 'm op de promise kaart.

Zo werkt het bij mij in iedergeval wel toen ik laatst een hd van een andere computer erin wou hebben met een OS dat er al op stond.

offtopic:
Sint Maarten was bij ons om kwart voor acht allang afgelopen :D

[ Voor 11% gewijzigd door yogy op 11-11-2003 22:34 ]

• DutchCommando
psmeets schreef op 11 november 2003 @ 22:33:
Ik vind je start post een beetje onduidelijk.

Je kan proberen om je schijf op het moederbord te prikken, dan Windows 2000 te installeren.
Als ie geinstalleerd is steek je het kaartje erin (wel je pc even uitzetten :P ).
Dan installeer je de drivers, etc.
Als ie dan gereboot is prik je 'm op de promise kaart.

Zo werkt het bij mij in iedergeval wel toen ik laatst een hd van een andere computer erin wou hebben met een OS dat er al op stond.

offtopic:
Sint Maarten was bij ons om kwart voor acht allang afgelopen :D
Ja, zelfs op de mobo IDE controllers weigert alles dienst nu. Booten van CD? Gaat niet!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 20:33
DutchCommando schreef op 11 november 2003 @ 23:28:
[...]

Ja, zelfs op de mobo IDE controllers weigert alles dienst nu. Booten van CD? Gaat niet!
Dan kan je nog 98 installeren met boot diskette, en vanuit 98 2000 installeren, maar dat is wel een omweg.

Verwijderd

Ooit ook aan het prutsen geweest met zo'n TX2 kaartje.
Ik heb de volgende drie opties in mijn BIOS moeten instellen om het werkende te krijgen:

Boot sequence:
1 removable device: floppy
2 IDE harddrive: disabled
3 ATAPI CDrom: none
4 Other boot device: SCSI/onboard ATA

en de tweede optie:
onboard ATA device first (yes/no)

Heb je d'r iets aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 02:15 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
2000:

Wat ik gedaan heb met mijn server is m`n harddisk aan het moederbord laten hangen en de ata66 controller geplaatst. controller netjes geinstalleerd en daarna reboot nog een keer opstarten afsluiten en harddisk omzetten.

XP:

moederbord vervangen. van een abit BE6-II naar een P4T-E moederbord vervangen proc vervangen mem vervangen ata 66 kaart ook overgezet. Opstarten via het ata66 kaart. Alles opnieuw laten detecteren en stuff. paar keer rebooten en dan ata66 kaartje eruit en disk naar de ata100 onboard controller verplaatst.

Draai nu al xp sinds dat het uit is. (lang dus :-)
Pagina: 1