Plantronics DSP-500 usb vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 11:00
Ik ga deze week mijn Creative SB Live! Player 5.1 vervangen voor een TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Sky. Nu zit ik er ook over na te denken om mijn Plantronics .Audio 90 te vervangen voor een DSP-500 maar ik heb een beetje mij twijfels over dat usb.

Dat het geluid beter is bij usb geloof ik best, alleen kan mijn geluid nog wel goed werken met mijn geluidskaart omdat je hem er niet direct op inplug zoals bij analoog.

Is het mogelijk om de geluidskaart van de DSP-00 uit te schakelen en alle geluid over je normale geluidskaart laten gaan?

Ik bebruik de headset trouwens regelmatig voor muziek maar vooral voor gamen (CS) vind ik het belangrijk dat de Terratec geluidskaart goed met mijn headset werk (voor A3D en EAX).

[ Voor 15% gewijzigd door Renbro op 11-11-2003 16:35 ]

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ja dat kan. Je kunt in het configuratiescherm gewoon kiezen welk apparaat je voor de input/output wilt gebruiken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de mic van de DSP-500 te gebruiken als input en je soundcard als output.

Ik heb zelf ook een DSP-500 en hij werkt gewoon goed.
Het enige zwakke punt van de DSP is de uitschuifbare mic. Ik heb al 2x gehad dat de mic het niet meer deed. Eerste keer werkte ie helemaal niet meer en bij de tweede had ik een los contact want als ik met de mic schuif dan doet ie het wel. (had gelukkig nog garantie) Plantronics geeft dacht ik een jaar garantie wat toch netjes is.

[ Voor 47% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 11-11-2003 17:27 ]

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 23:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

waarom wil je dan switchen naar de dsp als je je geluidskaart toch wil benutten.
Dat is nou het voordeel/nadeel van die usb plantronics. De ingebouwde geluidskaart.
kwalitatief zijn de dsp en de .90 gelijkwaardig. Het is namelijk dezelfde headset.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 11:00
piems schreef op 12 november 2003 @ 10:21:
waarom wil je dan switchen naar de dsp als je je geluidskaart toch wil benutten.
Dat is nou het voordeel/nadeel van die usb plantronics. De ingebouwde geluidskaart.
kwalitatief zijn de dsp en de .90 gelijkwaardig. Het is namelijk dezelfde headset.
usb is toch geen ruis, en heb ook vaak gelezen dat de DSP500 toch een stuk klinkt dan de .90. Daarnaast game ik wel is op school en daar hebben ze geen geluidskaart :)

Hoe zit het eigenlijk met drivers, pak W2k/XP de headset direct of moet je nog drivers installeren. Ik snap dat je voor alle functies software moet installeren maar op elke pc installeren voor alleen maar geluid is wel irri.

[ Voor 19% gewijzigd door Renbro op 12-11-2003 16:51 ]