[KVM] Tip voor combinatie logitech mx 700

Pagina: 1
Acties:

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
(jarig!)
Vandaag heb ik een kvm switch (witmerk goedkoop dingetje) gekocht, die zoals hier op het forum staat niet erg goed samenwerkt met een logitech mx 700. Er staat nergens een oplossing voor dit probleem (tenminste als ik goed heb gezocht)

Vaak laat de mousedriver van logitech een standaard scrollmouse zien en kan je diverse toetsen niet gebruiken.

Dit is simpel op te lossen

Kijk in je register bij :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\L8042pr2\Parameters

hier staan alle muizen die geinstalleerd zijn (of waren) op je systeem bv. Cordlessoptical6, Opticalmouse2, WheelmouseIM

Nu neem de variabelen bij Cordlessoptical6 (devicemodel, numberOfButtons) schrijf de waarden hiervan op en verander dezelfde variabelen bij de andere muizen met deze inhoud.

Je zult zien dat de cordless optical bij een herstart weer je standaard muis is. Bij mij werken nu alle knoppen weer behalve de quickswitch (die ik toch al niet gebruikte) Belangrijkste is dat de 2 duimknoppen weer werken.

BTW de logitech cordless desktop werkt ook gewoon met een switch (tenminste bij mijn witmerk) als je zorgt dat bij een herstart de switch zo staat ingesteld dat de pc die opstart dit toetsenbord gebruikt (en dus niet de emulator op de switch). Hierbij werken zelfs alle knoppen (inclusief scrollwieltje, alle buttons, f-lock etc)

Succes ermee!