nl toetsenbord onder xwindows

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• frankmunneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10-2025
hoi

ik draai op mijn laptop winxp en daaronder cygwin en daaronder xwindows. Nu zit ik met een probleempje ik heb een nederlandse toetsenbordindeling dwz de speciale tekens zitten iets anders dan op een vs toetsenbord hoe stel ik dit in?

alvast bedankt Frank

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 20:37
ALT(links) +SHIFT

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
frankmunneke allereerst, welkom op gathering.tweakers.net,
Misschien dat je volgende keer eerst even de search kunt gebruiken om te kijken of iemand dit misschien al een keer gevraagd heeft? Waarschijnlijk had je dan in meerdere topics de oplossing gevonden. ;)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Gody schreef op 11 november 2003 @ 17:11:
frankmunneke allereerst, welkom op gathering.tweakers.net,
Misschien dat je volgende keer eerst even de search kunt gebruiken om te kijken of iemand dit misschien al een keer gevraagd heeft? Waarschijnlijk had je dan in meerdere topics de oplossing gevonden. ;)
Als we toch aan het zeuren zijn, het is X, XFree86, "de xserver" of wat je ook wil, maar géén "xwindows" ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BezurK schreef op 11 november 2003 @ 21:29:
[...]

Als we toch aan het zeuren zijn, het is X, XFree86, "de xserver" of wat je ook wil, maar géén "xwindows" ;)
http://www.ntlug.org/~cbbrowne/xwindows.html

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Om te beginnen XP:
Start/Configuratiescherm/Landinstellingen/Tabblad Talen/Knop Details: Geinstalleerde services; Nederlands toetsenbord toevoegen.
en wat er dan onder XP zit, geen idee.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:28:
Om te beginnen XP:
Start/Configuratiescherm/Landinstellingen/Tabblad Talen/Knop Details: Geinstalleerde services; Nederlands toetsenbord toevoegen.
en wat er dan onder XP zit, geen idee.
Ik denk dat 'ie dáár zelf ook wel achter was en daar vroeg 'ie dus ook niet naar.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Vanwege het 'zoek anders eerst zelf' gehalte van deze vraag en de antwoorden die alleen over Windows XP lijken te gaan in plaats van over de X server, sluit ik dit topic.

Hoe je de toetsenbordinstellingen van een X server kunt veranderen staat gewoon in de handleiding namelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.