Toon posts:

[W2k] Login scripts + IE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond ;)

Ik heb tal van vragen betrekking tot het netwerk gebeure (lol lekker formeel)
het zijn kleine dinge, waar ik tot nu toe nog geen antwoord op heb gevonden.

Server: SBS
Cliens: W2K

Er bestaat al een login script (.bat) waarin net use x: ... staat voor een share te koppele aan de X,
dan staat er nog SBS_LOGIN_SCRIPT /s KVS (ik heb geen idee wat dit bestandje doet, heeft iemand idee, het bevind zich in de backoffice
Dit programma maakt ook ergens snelkoppelingen aan op het bureaublad, dit moet ik ook proberen af te zetten)
en dat mijn outlook automatisch opstart? ??? ?
Mijn vraag is hoe kan ik in dat bat file, de "mijn documenten" koppelen met de z:
Ik heb gezocht op DE search ma vind ni veel over login scripts, weet iemand ergens een tutor staan??????

mijn vraag is ook :d Whiee :d als een gebruiker zich voor de eerste keer aanmeld op eender welke station krijgt die de standard opties geladen,
nu wil ik de startpagina van ie veranderen van www.msn.com/... naar een andere website, iemand een idee?

heeft iemand advies?

Verwijderd

SBS_LOGIN_SCRIPT Is dit ook een BAT file?

Aangezien je SBS en win2k clients gebruikt kun je voor het omleiden van de mijn documenten map gebruik maken van de standaard policy's. Dit geldt ook voor het veranderen van de startpagina.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Kix is een optie.

Op www.kixtart.org vind je voorbeelden en uitleg.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:06:
Goeienavond ;)

Ik heb tal van vragen betrekking tot het netwerk gebeure (lol lekker formeel)
het zijn kleine dinge, waar ik tot nu toe nog geen antwoord op heb gevonden.

Server: SBS
Cliens: W2K

dan staat er nog SBS_LOGIN_SCRIPT /s KVS (ik heb geen idee wat dit bestandje doet, heeft iemand idee, het bevind zich in de backoffice
die maakt op je desktop de folders my documents naar z: en en My Company aan en mapt hem op de root van userfolder, daarnaat "verneukt" hij je proxysettings in Internet explorer door die op de ISA proxy te zetten :)

Je kan het commando gewoon uitremmmen.

Had je kunnen viinden op www.microsoft.com , zoeksletutels sbs 2000 white papers zoeken maar :P

http://www.microsoft.com/...ministration/40/SP1wp.asp
http://www.microsoft.com/...ol/sbs/deploy/depysbs.asp

Lees ze :)

[ Voor 34% gewijzigd door aReaRe op 11-11-2003 17:18 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Chini,

Welkom op GoT :)
Ik zie dat je je topic initieel in Professional Networking & Servers gepost hebt, Predator heeft je topic verplaatst naar Windows Operated Systems omdat het hier beter past :)

Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld met punten die we belangrijk vinden in een topic start:
• Zorg ervoor dat je in je topicstart zelf initiatief toont - bijvoorbeeld door zelf eerst iets uit te proberen (noem ook op wat je geprobeerd hebt!), en zelf even te zoeken.

• Zorg ervoor dat je topic start zoveel mogelijk relevante informatie bevat (welk OS, wat is het probleem)

• Presenteer je post op zo'n manier dat mensen ook bereid zijn je te helpen. Heel veel punten met "ofzo" geven aan dat je eigenlijk niet eens de moeite neemt het exacte probleem te beschrijven, en veel spel fouten of een niet zo'n logische opbouw van je topic maken het niet gemakkelijker om je te helpen.

Mag ik je vragen je topic zo aan te passen dat het een heel klein beetje voldoet aan bovenstaande tips, dan eindigt het vast beter :)

Verder veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
de start pagina voor ie heb ik gevonden onder grouppolicy, dank u
het enigste policy's wat ik daaronder vind van mijn documenten is ze verbergen op het bureaublad, startmenu en de gebruiker de link van mijn documenten niet laten veranderen.
Heeft iemand een idee van hoe ik z: automatisch moet koppelen aan iedereen zijn mijn documenten (via login script of policy's of weet ik veel hoe)

SBS_LOGIN_SCRIPT
ik heb de links gevolgd, ik heb nog gezocht op microsoft maar vind nix over de het probgramma zelf, wat dat het doet en wat de attribute zijn, dus waar heb je die informatie gevonde dat die die snelkoppeling van gebruikers en company maakt ????

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Kan je zo aanpassen bij group policies (kan je vast wel zelf vinden)

Of door met een script of reg bestand (het liefst KiXtart natuurlijk :P )de volgende regkey aan te passen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders - Personal (REG_SZ) = "Z:\"

In deze regkey kan je ook de lokatie van je favorieten en andere Windows mappen aanpassen voor die gebruiker.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1