Toon posts:

Hoe betrouwbaar zijn dl/ul meters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe betrouwbaar die tooltjes zijn om je download en upload te meten.

Ik gebruik zelf Coolmon omdat dat gewon een paar lettertjes zijn op de achtergrond, maar die snelheden komen bijna nooit overeen met de snelheid die FlashFXP, DC++ ,KazAa etc. etc. aangeeft.

Dus wat is nou de beste want ik heb er redelijk wat geprobeerd Coolmon, DU meter, Statbar, Winbar en nog een paar waar ik zo gauw even niet op kan komen.

Wie o wie kan mij hier mijn vraag beantwoorden :)

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
dat is idd een goeie, wat ik nog zou willen toevoegen is, is er ook een DU meter die als ik de server uitlog, die dan evengoed nog alles doet loggen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Ehm hou er rekening mee dat de meter het netwerk verkeer ook meetelt? :)
Er vanuitgaand dat je een binnen een netwerk zit

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar dan nog geeft de ene app iets anders aan als de andere

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Hoe kun je ooit exact 'tzelfde verkeer meten dan? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik zelf DU meter, en volgens mij geeft die het wel altijd goed aan

Verwijderd

Ik gebruik DU meter en die zit (bij mij dan) meestal wel 5 kb/s hoger dan dat bv explorer aangeeft. Komt volgens mij omdat DU meter overhead ook meeneemt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
imho is het meestal terug te brengen op dit: vaak zijn er op de achtergrond dingen die traffic veroorzaken zonder dat jij het merkt, services e.d. Verder natuurlijk instant messengers, en je surft er tussen door. Bij mij (DUMeter) is de indicatie vaak prima +- 5 kb :)

verder is niet alles wat je binnen krijgt de eigenlijke data, en volgens mij tellen download programma's alleen de data van de file die je binnen trekt (overhead dus) :)

shit, tik je een stukje, is iemand je voor :P

[ Voor 32% gewijzigd door G33rt op 11-11-2003 16:34 ]

Pagina: 1