Toon posts:

[JS] wachten op variabele vanuit Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een script (JS) waarin een Flashanimatie zit.
Als ik op een link in het script klik moet de animatie stoppen en zijn huidige framenummer doorgeven aan JS. Dit gebeurt via een VBS-call.

Zodra ik op die link klik moeten er ook andere dingen gebeuren, maar die mogen pas starten als het framenummer in het script bekend is. Het script moet dus gewoon even wachten.

Dit krijg ik niet voor elkaar. Als ik in een while loop wacht dan is het script zo druk bezig met loopen dat Flash er niet tussenkomt, en ik wil niet zomaar een wilde timeout erin hangen omdat ik de snelheid van de gebruikers PC niet ken.

Weet iemand hoe ik Javascript even kan laten wachten tot die variabele met het framenummer is gevuld???

Alvast bedankt.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

(jarig!)
Ik weet NIKS van JS maar dit lijkt me lgisch:
voordat die 'andere' dingen beginnen check je eerst dus of het frame-doorgeven klaar is.

Dus iets van:

-klik
-beginnen andere dingen:
*is het frame doorgeven als klaar?

ja>doorgaan met dingen
nee>terug naar *

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar dan zit ik dus in een soort van while lus. Dit kost zoveel performace dat Flash zijn ei niet kwijt kan, en het script hangt...

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

(jarig!)
mmmmmmmm

tja ik weet niet waarvoor het precies is maar op een website kan je toch best een time-out doen (wwarin je zegt: analysing...please wait oid)??

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Zou inderdaad leuk zijn als dat zou kunnen...
Maar je zegt het zelf al: please wait... en dat kan JS volgens mij niet...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:08:
please wait... en dat kan JS volgens mij niet...
sinds wanneer niet meer dan ?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je gooit een var naar flash, flash gooit het frame nummer terug, js zegt stop tegen flash, klaar?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Kun je in de Flash functie die het framenummer teruggeeft ook niet de JavaScript functie aan laten roepen die "de andere dingen" start?

Verwijderd

Topicstarter
Het overgooien met die variabelen is het probleem ook niet. Het probleem is dat ik niet weet wanneer die variabele ontvangen is.
Als ik dit in een while loop doe komt die variabele dus helemaal niet meer omdat het systeem te druk wordt...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je in flash wacht tot een var is geset onClipEvent(enterFrame) en in js wacht met een setTimeout(), dan weet je precies wanneer er 1 geset is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:14:
Het overgooien met die variabelen is het probleem ook niet. Het probleem is dat ik niet weet wanneer die variabele ontvangen is.
Als ik dit in een while loop doe komt die variabele dus helemaal niet meer omdat het systeem te druk wordt...
dus... moet Flash de opdracht geven aan JavaScript om verder te gaan... toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 11-11-2003 16:19 ]

Verwijderd

Volgens mij kan je vanuit flash gewoon javascript functies aanroepen, dus ook een notification van 'ik ben klaar'
Pagina: 1