Toon posts:

CD-Writer werkt niet meer na herinstalleren Windows 98

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Nadat ik mijn computer helemaal leeg heb gehaald en WIN 98 SE er weer op heb gezet, werkt de CD-writer niet meer. Het is een Lite-On LTR 48125S. Ik heb Nero - Burning Rom geinstalleerd die ik heb gekregen bij de writer zelf. Voor het herinstalleren werkte het prima, maar nu niet meer. Op het moment dat ik een lege cd in de writer leg, geeft Nero Burning Rom het volgende:
No medium inserted or drive not ready. Please try again.
Het ligt ook niet aan de cd-r's (MMore), want daar kon ik eerst ook prima op branden. Iemand enig idee waar het aan ligt?

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Dit hoort niet in LA, maar in OM lijkt me :)
Maargoed heb je je brander wel goed aangesloten of goed aangegeven in windows?
Lees dit ander even.

[ Voor 58% gewijzigd door Apocrypha op 11-11-2003 15:46 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Jaymz

Keep on moving !

LA -> OM :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je wel gewoon cd's lezen? Of dat ook niet? Heb je de aansluitingen al gechecked? Misschien moet je ff een stekkertje loshalen en er opnieuw indoen (heeft hier een keer geholpen). Geef ook eens wat specificaties van je systeem dan weten wij ook weer wat meer en hebben we een duidelijker overzicht. Zet er ook bij wat je al geprobeerd hebt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pIII 450, 192 MB intern, Chaintech (?) moederbord, ELSA Erazor III LT videokaart, 7,7 gig harde schijf.

Op de primaire IDE zit:
De LTR48125S
en Samsung DVD-Rom SD-616Q

secundaire IDE:
De harde schijf.

Ik heb de laatste ASPI driver (van Adaptec) geinstalleerd. Verder heb ik niks aan de hardwareconfiguratie veranderd bij het herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
gewoon cd's lezen geeft geen probleem. Ook in Nero niet. De brander wil alleen geen lege cd's lezen.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
DMA al aangezet?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vreemde combi. De drives op de primairy en de HD op de secondary. Die horen als je het mij vraagt andersom. Je kunt dat ff proberen maar ik denk niet dat dat het probleem oplost. Heb je al een ander merk cd's geprobeerd? Kun je wel CDRW's branden? Een vriend van mij had laatst ook dit probleem. Volges mij had hij een cleancd erin gedaan en ff gecleant en toen deed ie het weer. Misschien heb je een cleancd liggen of ken je iemand waar je er een van kan lenen.
DMA al aangezet?
Dat maakt denk ik geen zak uit. Het kunnen herkennen van cd's heeft niks met DMA te maken. Maar om cd's te branden is het wel belangrijk dat die aanstaat. Je kunt de DMA settings vinden in het Apparaatbeheer onder je brander. Nou moet ik ff diep graven in mijn ged88 (ik gebruik Win98 niet meer) maar volges mij: Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer -> Kies daar je brander en ga naar Eigenschappen. Ergens onder die tabbladen zal de mogelijkheid staan om DMA aan te zetten. Die staat standaard uit bij Win98 d8 ik. Aanzetten. Je zult een waarschuwing van windows krijgen maar daar moet je gewoon op OK klikken want een P3 moet DMA prima aankunnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2003 17:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Probeer nero eens te updaten?
En probeer eens een ander cd-brand programma. Daarmee kun je namelijk uitsluiten of het aan de hardware of aan de software ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
DMA heeft in principe toch niets te maken met het feit of ie het doet of niet? Ik bedoel, ook in PIO moet ie kunnen branden. De configuratie is misschien vreemd, dat zal ik even omdraaien. Ik heb eigenlijk geen idee waarom het zo is, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Aan de software kan het volgens mij ook niet liggen, het werkte eerst namelijk wel. Precies dezelfde combinatie van hardware en software. Maar goed, ik zal eerst de computer even open maken en de kabeltjes opnieuw verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de kabels omgedraaid, los gehad, en opnieuw ingeplugd. Het is nu dus:
Primary IDE:
Harde schijf

Secondary IDE:
Lite-ON 48125S
en de Samsung DVD-Rom

Tijdens het booten geeft ie als mode voor de CD-rom: UDMA. Kan het in Win 98 niet vinden. Kan me herinneren van mijn oude Win 98 dat het een setting was die je aan kon zetten. Beetje vreemd.
Maar Nero doet het nog steeds niet. Geeft nog steeds, device not ready.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist nero 6 demo geinstalleerd, maar die maakt het helemaal bont. Die vindt helemaal geen CD-rom drives. Ik heb hier ook nog een cd liggen van instant CD/DVD burn van Pinnacle, ga die wel even proberen. Maar het lijkt me sterk als het daaraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ook pinnacle geeft een foutmelding:
Cannot find a destination drive.
Pagina: 1